האחים אמיר הגיעו לפשרה עם רשות ני"ע: מגדירים עצמם כבעלי השליטה בשופרסל

המשמעות היא שאישור תנאי השכר או מינויי מקורבים של האחים אמיר יצריכו כינוס של אסיפת בעלי המניות ואישור הצעדים הללו ברוב מיוחד • האחים מטילים על עצמם את המגבלות באופן וולונטרי

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האחים יוסי ושלומי אמיר החליטו להחיל על עצמם את המגבלות החלות על בעלי שליטה ברשת שופרסל . זאת אף שהם מחזיקים רק ב-24.99% ממניות הרשת, מה שפורמלית לא מעמיד אותם במצב זה לפי החוק.

בתום מגעים שנמשכו מספר שבועות מול סגל רשות ניירות ערך, הודיעה הערב (ג') החברה באמצעות פרקליטיה, משרד שיבולת, כי האחים אמיר, שמכהנים כמנכ"לים משותפים בשופרסל, מטילים על עצמם את המגבלות באופן וולונטרי. כניסת ההגבלות שנטלו על עצמם האחים היא בתוקף מיידי. 

התנהלות בעייתית? בינתיים האחים אמיר זוכים לאמון המשקיעים
שופרסל עונה לרשות ניירות ערך: מינוי פרופ' שפירא לתפקיד היו"ר - בשל צורך מיידי
קרדיולוג כיו"ר שופרסל? האחים אמיר מנסים להרגיע את הרגולטור, וזו התוצאה 
רשות ניירות ערך לשופרסל: האם האחים אמיר הם בעלי השליטה בחברה?
האחים יוסי ושלומי אמיר לא רק השתלטו על שופרסל, הם שמו סוף לשלטון המנהלים

במכתב שנשלח מטעם משרד שיבולת על-ידי עו"ד עדי זלצמן לשופרסל עצמה, מצוין כי בהמשך לדיון מול רשות ניירות ערך, ולמרות שלעמדת שיבולת האחים אמיר אינם בעלי שליטה בחברה, "מרשינו מתחייבים באופן וולנטרי להחיל על עצמם את ההוראות הבאות החלות על בעלי שליטה". 

המשמעות היא שאישור תנאי הכהונה והעסקה של האחים אמיר וגם של קרוביהם, וכן עסקאות חריגות שבהן יש להם עניין אישי, יובאו לאישור בחברה בהתאם להוראות חוק החברות שנוגעות לבעלי שליטה. כלומר, יהיה צורך בכינוס של אסיפת בעלי המניות ואישור המהלכים האלה באמצעות רוב מיוחד. כמו כן, יחולו על האחים ההוראות החלות על בעל שליטה בקשר לרוב הדרוש לאישור מינויים ולסיום כהונתם של דירקטורים חיצוניים. 

מצב חריג בשוק ההון

בכך אמור להגיע לקיצו מסע מפרך של מספר שבועות של התדיינות ארוכה מול רשות ניירות ערך. המצב שבו שני האחים אמיר הם בעלי מניות בהיקף משמעותי, אך כזה שעדיין נמוך מרבע מהון המניות של החברה, נחשב לחריג בשוק ההון. זאת אף שיש מקרים דומים שבהם בעלי מניות גדולים בחברות ציבוריות מונו לתפקידי ניהול, כמו למשל נתן חץ המכהן כמנכ"ל חברת ההחזקות אלוני חץ תוך שהוא בעל מניות גדול (14%).

על כל פנים, המקרה של האחים אמיר נחשב למשמעותי יותר מבחינת שיעור החזקת המניות וכן בשל הדומיננטיות שלהם בניהול החברה.