התנועה לאיכות השלטון דורשת למנות יו"ר ומשנה ליו"ר רשות השידור

פנתה בעניין לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור, יולי אדלשטיין ■ טוענת כי מזה זמן ממושך לא אוישו באופן מלא מליאת רשות השידור והוועד המנהל, והם מתנהלים בפורום חסר

התנועה לאיכות השלטון דורשת למנות באופן מיידי יו"ר ומשנה ליו"ר רשות השידור. התנועה דורשת למנות לתפקידים מועמדים מתוך חברי המליאה.

הדרישה בעניין הועברה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור, יולי אדלשטיין.

במכתבה מציינת התנועה כי מזה זמן ממושך לא אוישו באופן מלא מליאת רשות השידור והוועד המנהל, והם מתנהלים בפורום חסר ביחס לפורום המתחייב על-פי דין.

הפיקוח נפגע

"לאחרונה התפטרו 3 מתוך 7 חברי הוועד המנהל והמליאה של רשות השידור, וביניהם יושב הראש הרשות והמשנה לו, אשר מונתה כמחליפתו. תפקידם של הוועד המנהל ומליאת רשות השידור הוא לפקח על הנהלת הרשות ולהתוות מדיניות. ברור כי ללא יו"ר וללא משנה ליו"ר נפגעת עבודת רשות השידור ונפגע הפיקוח על תפקוד הרשות", טוענים בתנועה.

עוד נטען על-ידי התנועה כי הצורך במוסדות אפקטיביים מתחדד, בין היתר, נוכח העובדה כי מדובר בגוף מנהלי החולש על תקציב עצום של מאות מיליוני שקלים בשנה, וזאת נוכח הצורך הברור בקידום רפורמה ברשות.

לאור זאת דורשת התנועה מראש הממשלה ומהשר הממונה על רשות השידור לפעול מיידית למינוי יו"ר לרשות השידור ומינוי משנה ליו"ר מתוך חברי המליאה, בהתאם לסעיף 7(ב) לחוק רשות השידור.

"ברור כי גם אם החלו הליכים למינוי חברים חדשים למליאה ולוועד המנהל - אין כל מניעה ואף יש הכרח למינוי יו"ר שיכהן במהלך התקופה שבה יתקיימו הליכי מינוי החברים. יש להבטיח כי תפקידים אלה יאוישו משיקולים עניינים ולא על בסיס פוליטי", טוענת התנועה.

גל התפטרויות

כזכור, התפטרותו של יו"ר רשות השידור, משה גביש, גררה גל התפטרויות. גם דורית ענבר, המשנה ליו"ר הרשות, וחבר מליאת הרשות, דורון צברי, הודיעו מיד לאחר מכן על התפטרותם. כבר לפני מספר חודשים הסתיימה כהונתה של מליאת רשות השידור בתום קדנציה של 3 שנים, אולם מאז טרם מונתה מליאה חדשה, דבר שעשוי להימשך מספר חודשים.

ערן סידיס, יועץ התקשורת של השר אדלשטיין, מסר כי ללא קשר להתפטרותם של יו"ר הרשות והמשנה לו, החל השר במלאכת הרכבת מליאה חדשה לרשות השידור ובהליך בחירת יו"ר - וזאת ללא שום מניעים זולת ענייניים. לדבריו, "השר מאיץ מהלך זה כדי שעבודת הרשות לא תיפגע ולשם קידום הרפורמה".