ערוץ 1 רוצה להיות הברודקאסט הראשון שישדר בפורמט HD

יפתח במגעים עם HOT ו-yes במטרה להשאיר את ערוץ ה-HD שנועד לשידור המונדיאל גם לאחר תום המשחקים ■ עלות הקמת הערוץ היא 400 אלף דולר, והוא ישודר בחינם

רשות השידור מבקשת להשאיר בידיה את האופציה לשימוש באפיק ה-HD גם לאחר שידורי המונדיאל. כפי שנחשף ב"גלובס", ברשות השידור מנהלים מגעים מתקדמים מול חברות הכבלים והלוויין להעלאת ערוץ HD בתקופת המונדיאל, אליו יועתקו כל שידורי ערוץ 1.

משחקי הגביע העולמי בכדורגל שישדרו באותו זמן יועברו באיכות השידור המתקדמת, ואילו יתר שידורי ערוץ 1 ישודרו כרגיל בערוץ. עוד נודע כי ב-yes - עמה כבר סוכמה טיוטה ראשונית - ישודר הערוץ באפיק 511.

בתוך כך, ערוץ 1 מבקש להפוך להיות ערוץ הברודקאסט הראשון שישדר בטכנולוגיית HD. במסגרת ניסוח ההסכמים מתכננים ברשות השידור לבקש מ-HOT ומ-yes לשמור בעבורם את האפיק גם אחרי תום המונדיאל, על מנת שיהיה אפשר לשדר בו תכנים אחרים באיכות זו, שישודרו בעתיד בערוץ הציבורי. זאת, על מנת למנוע תהליך בירוקרטי מול מועצת הכבלים והלוויין בכל פעם מחדש.

ברשות השידור מתכננים לשדר חלק עיקרי מתכניה ב-HD ביום שאחרי הרפורמה. נושא זה לא סוכם מול חברת הלוויין.

ל"גלובס" נודע כי עלות הקמת הערוץ היא 400 אלף דולר, וכי הוא ישודר בחינם לכלל הלקוחות שיש באמצעותם יכולת טכנולוגית לצפות בשידורי HD (ההערכה היא כי מדובר בעשרות אלפים). במסגרת זו גם יוקם אולפן מיוחד לשידורי HD.

פיגור לעומת העולם

בניגוד למקומות אחרים בעולם, בישראל מפגרים ערוצי הברודקאסט אחר פלטפורמות הכבלים והלוויין בכל הקשור לשידורי HD.

בחברת הלוויין סירבו להגיב לדברים, מרשות השידור לא נמסרה תגובה.

בימים אלה הודיעה חברת HOT כי כל הפקותיה החדשות יצולמו ב-HD. לצורך כך נערכים אולפני שידור בארץ לשידור בשיטת העברת שידורים זו.

באחרונה הודיעה אולפני גלובוס גרופ, בבעלות יורם גלובוס, על שדרוג מערכות בעלות של 4 מיליון שקל. במסגרת זו נרכשו מצלמות אולפן HD Progressive ומסדרת HDC-1500 SONY, הכוללות עדשות HD FUJINON.

חברת אולפני הרצליה מנהלת את שידוריה בתחום ה-HD כבר תקופה ומספקת שירותים בתחום לחברות בארץ ובעולם. היערכות דומה נערכה גם ב-JCS.