מה יקרה בעולם שבו מכונות ישפיעו על הזכויות שלנו, בלי שתהיה לנו יכולת לבקר אותן? • המומחית למשפט וטכנולוגיה, ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר, מראיינת את אחיה, פרופ' שי שלו שוורץ, מנהל הטכנולוגיות הראשי של מובילאיי, על השאלות המוסריות שמעלים פיתוחי העתיד
מובילאיי הייתה אמורה להקים עד 2022 שירות מסחרי של מוניות ללא נהג בתל אביב על בסיס כלי רכב חשמליים של פולקסווגן אולם התוכנית מתעכבת •המהלך עשוי להוביל לכך שכלי רכב של NIO הסינית יימכרו בישראל • מובילאיי: "פולקסווגן היא עדיין חלק מהפרויקט והשינויים מתבצעים תוך תיאום עמה"
ענף האוטו-טק הישראלי מתאושש משנה קשה, שהכניסה חברות רבות לקרב הישרדות • עם זאת, בחודשיים האחרונים נרשמת בעולם התעוררות מחודשת בתחום הנהיגה האוטונומית, לא מעט בזכות הזינוק במניית טסלה וממשלת סין • האם חדי-הקרן יחזרו להתרבות?
החברה חתמה על הסכם עם קבוצת הנדל"ן והרכב מדובאי אל-חבטור, לשיתוף פעולה בתחום הרכב האוטונומי והמיפוי • השתיים יחתרו להקמת שירותי מוניות רובוטיות בדובאי בתוך שלוש שנים
במובילאיי ישראל היו שמחים להותיר את התקציב בקבוצת גיתם, וסביר שבכל הנוגע לניהול משברים, אם יהיו כאלו, המשרד יהיה מעורב • אולם בסופו של דבר אינטל העולמית היא הקובעת ולכן התקציב הוצא למכרז
מובילאיי תספק ליפנים פלטפורמות של "מוניות רובוטיות" ללא נהג לשימוש בתחבורה ציבורית ביפן ובמדינות נוספות באסיה החל מ-2023
איך מרגיש הרכב האוטונומי של מובילאיי מבפנים? עמרי זרחוביץ' יצא לדרך עם פרופ' שי שלו שוורץ, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מובילאיי, וגילה שכבישי ישראל משפיעים גם על אלגוריתמים
משבר הקורונה תפס את אמנון שעשוע בין שני עולמות: מצד אחד, מוביל רכישת ענק שתסייע למיזם הרכב האוטונומי מובילאיי; מצד שני, מייעץ לראש הממשלה בנושא מדיניות הקורונה • בראיון ל"גלובס" הוא מספר על החיבור המוצלח עם אינטל, והחשש שישראל תחמיץ הזדמנות להוביל את מהפכת הרכב
שעשוע, סגן נשיא אינטל העולמית ומי שייעץ לרה"מ נתניהו בגל הראשון, מתייחס בראיון נרחב שיתפרסם בסוף השבוע ב"גלובס" לקורונה וגם למשבר הכלכלי, מותח ביקורת על הרגולציה הישראלית ומנתח את עתיד עולם התחבורה
כלי רכב חשמליים ראשונים של NIO , עם טווח של 560 קילומטר, נחתו בישראל במסגרת פרויקט הפיתוח של מערכת אוטונומית על ידי מובילאיי
למרות עסקת מובילאיי-מוביט, כנס האוטו-טק "אקומושן" היה השנה פחות חגיגי מהרגיל בגלל החשש מהשפעות משבר הקורונה • איך המשבר ישפיע על תוכניות הפיתוח בענף, לאילו כיוונים מתכנסות חברות האוטו-טק הישראליות, ואיך עשויה להשפיע מלחמת השבבים בין ארה"ב לסין על הענף
ארז דגן, סגן נשיא למוצרים ואסטרטגיה במובילאיי, מספר בראיון ל"גלובס" כי מוביט מתוכננת להשתלב בפרויקט מוניות אוטונומיות בת"א; דגן סירב להתייחס לדיווח כי מובילאיי שקלה לרכוש את Via
ניר ארז הוביל את חברת מוביט לעסקת ענק עם אינטל, שנסגרה השבוע • בראיון ל"גלובס" הוא מספר על הקשיים בתחילת הדרך ("נאבקנו כדי להביא משתמשים") ועל המו"מ בתקופת המשבר: "הכול בוצע מרחוק. היה בזה יתרון - היה אפשר לשבת בשקט בבית ולחשוב" • האזינו
הסינרגיה בין מוביט למובילאיי, הרצון להאיץ את התפתחות השוק והדמיון לאקזיט של Waze: אינטל עשתה שלב נוסף בדרך להפוך לחברת דאטה, כפי שהצהירה לפני כמה שנים • האם היא מתרחקת מפעילות הליבה שלה או דווקא מחזקת אותה - ואולי בכלל צריך להסתכל על העסקה כרכישה של מובילאיי?
ענקית השבבים פרסמה הודעה רשמית על רכישת מוביט הישראלית ב-900 מיליון דולר • 100 מיליון דולר נוספים יוקצו לשימור עובדים, אך זה לא צוין בהודעה • פרופ' אמנון שעשוע: "מוביט היא השקעה מצוינת"
מוביט היא יותר מאפליקציית תחבורה ציבורית, והיא מוכרת מידע רב לרשויות וחברות תחבורה • למעשה, השילוב של מובילאיי ומוביט יאפשר ליצור מערכת תחבורה כשירות כמעט לכל עיר בעולם, כבר בעתיד הקרוב
אינטלאמנון שעשועדוחות כספייםיבוא רכבישראליות בוול סטריטמכונית חשמליתפיטוריםרכב אוטונומירכב סינישבבים