אחרי דחיות חוזרות, אילון מאסק השיק השבוע כמעט מתחת לרדאר פיילוט לרובוטקסי – מוניות אוטונומיות • בעוד שחלק מהמומחים משוכנעים שהדבר יכול להביא את טסלה לשווי 2 טריליון דולר, אחרים ספקנים • וגם: איך הדיווח של טסלה הקפיץ את מובילאיי ב־20% ביומיים?
מאז 2019 מאסק מבטיח את שירות המוניות האוטונומיות, אז הצהיר לראשונה כי תוך שנה "יהיו מיליון רובוטקסי של טסלה על הכביש" • מאז הוא דחה שוב ושוב את ההשקה • רק אתמול, מתחת לרדאר, הושק השירות - זאת נכון לעכשיו לקבוצה סגורה בלבד, בליווי נציג אנושי, כשברקע רגולציה הדוקה והובלה מובהקת של שירות המוניות האוטונומיות של אלפאבית - Waymo
ברשות התחרות חששו כי המיזוג בין פאנגו ו-Gett ידחוק אפליקציות מתחרות כמו סלופארק בתחום התשלומים וכמו יאנגו בתחום המוניות • גובה העסקה המקורי עמד על כ-700 מיליון שקל
מדובר במנגנון משומן הפועל במחשכים, ללא אישורים של משרד התחבורה וללא כל דיווח לרשויות המס • האפשרות הזמינה של מערך היסעים באמצעות רכבים פרטיים לאורך כל שעות היום וללא כל רגולציה יצרה תעשייה שלמה של כסף שחור המתגלגל מתחת לעין הרשויות
פולקסווגן וחברת שירותי התחבורה השיתופית UBER, יפעילו בארה"ב שירותי מוניות אוטונומיות על בסיס הטכנולוגיה של מובילאיי • בעקבות ההכרזה, מזנקת היום מניית מובילאיי במסחר בארה"ב
לאחר שלפני כשנה, פנגו הודיעה כי תרכוש את אפליקציית שירותי התחבורה גט תמורת 175 מיליון דולר, רשות התחרות הודיעה כי בכוונת הממונה להתנגד למיזוג • השימוע אליו הוזמנו החברות צפוי להיערך בשבועות הקרובים, לאחריו תתקבל החלטה בעניין
רשות המסים מפרסמת נתונים על שוק הרכב ב-2023: מחירי המשומשות הפגינו ירידה, שוק הליסינג שמר על יציבות • הנסועה הפרטית הממוצעת נעה סביב 14.7 אלף ק"מ בשנה • כמו כן צוין כי קיימת תופעה מדאיגה של גידול בגניבות כלי רכב
מדור חדש של גלובס יציג מדי שבוע את כל החדשות המעניינות של ענף ההייטק • והפעם: קרן ההשקעות שהפכה את חתנו של דונלד טראמפ למיליארדר, אילון מאסק בדרך להשתלט על וושינגטון, נתונים מעודדים על ה-AI הישראלי ועוד • חדשות ההייטק, מדור חדש
פלטפורמת "Panel In Motion" של Carpoll מאפשרת לנוסעים ליהנות מהנחות על נסיעות במוניות בבריטניה, בתמורה למענה על סקרים • כעת מגיע שיתוף־הפעולה עם קבוצת גיאוקרטוגרפיה, שהשקיעה בסטארט־אפ וצפויה להמשיך להשקיע לפי אבני־דרך שנקבעו מראש
בית משפט לתעבורה במחוז מרכז גזר אתמול את דינו של נהג המונית שגבה סכומים מופרזים מנוסעים, בהם תיירים • אחד מהמקרים נחשף בגלובס בפברואר 2022, אז שילם תייר יווני 700 שקל עבור נסיעה מנתב"ג לרחובות • "מדובר בעבירות שעולה מהן נופך של מרמה שפוגע באמון הציבור בשירותי התחבורה הציבורית"
הסטארט-אפ הישראלי אוטופליט נרכש בתמורה ל-110 מיליון דולר ע"י חברת אלמנט פליט מנג'מנט הקנדית, שנסחרת לפי שווי שוק של כ-10 מיליארד דולר • הסטארט-אפ, שמעסיק כ-70 עובדים, יהפוך למרכז פיתוח של EFN, אך ימשיך לתפקד כיחידת רווח והפסד עצמאית וימכור את מוצריו באופן עצמאי
סכום הרכישה דומה לשווי שפורסם בגלובס בחודש מרץ האחרון, אז לפי ההערכות התנהל המו"מ לפי שווי של 150-160 מיליון דולר עבור גט • לפי גורם המקורב לעסקה, שתי החברות ימשיכו לפעול בצורה נפרדת ועצמאית, ולא מתוכננת כל השפעה על מצבת כוח-האדם
במשרד התחבורה מגבשים העלאת מחירים לנסיעות בין־עירונית במוניות, תוך הפחתת מחיר הנסיעה העירונית • ברקע: מחירון הנסיעות הקבוע בנתב"ג, בעקבותיו נסיעה בין־עירונית איננה רווחית עבור הנהגים
זמני ההמתנה למוניות בנתב"ג ארוכים מתמיד, חרף היקף הנוסעים הנמוך • לגלובס נודע כי מונה יועץ שייבחן את הנושא • ההערכה: המחירים צפויים לעלות
קבוצת משקיעים שבראשה איש העסקים אשר עוז רוכשת זיכיון לפעילות המקומית של אפליקציית המוניות תמורת עשרות מיליוני דולרים, כך לפי גורמים בתעשייה • האפליקציה תמשיך לפעול ללא שינוי, כאשר החברה תתמקד בפיתוח הטכנולוגי והמשקיעים יתמקדו בניהול השוק המקומי
בהסכם שחתמה איחוד האמירויות עם שתי חברות, בריטית ואמריקאית, היא מתכננת להפעיל ב־2026 מוניות אוויריות חשמליות • המחיר: עד 11 דולר ל־1.6 ק"מ (1 מייל) שיחסוך כחצי שעה בנסיעה
אפליקציית גט מציגה לנהגים את יעד הנסיעה הנבחר על ידי הנוסע המזמין עוד בטרם התבצעה ההזמנה, ומאפשרת לנהגים לוותר עליה
לגלובס נודע כי לפחות 3 פעמים פנתה אפליקציית המוניות הישראלית גט לאובר בניסיון להתחיל מו"מ למיזוג אך המהלך לא הבשיל • אובר ניהלה גם שיחות ומגעים שונים גם עם יאנגו לשיתופי פעולה במהלך השנה האחרונה • מגט נמסר: ״מאז שהחברה רווחית היא מרכזת עניין רב״
רשות שדות התעופה ביטלה את מכרז המוניות שהיה אמור להסדיר את הסעת הנכנסים לארץ • גט, שהייתה המתמודדת היחידה, טענה למכרז מורכב, מסורבל ולדרישות בלתי סבירות
אפליקציית התחבורה הגדולה בעולם, אובר, הודיעה לאחרונה כי תפסיק את שירותיה בישראל • להחלטה קדמו שרשרת של יוזמות לפתיחת שוק המוניות לתחרות, שנבלמו בחסות הלובי של איגוד המוניות • המרוויחות הגדולות מהעזיבה יהיו גט ויאנגו