גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

משלוחים

עוד כתבות

שליח וולט

המבחן של רשות התחרות: האם היא תגביל את וולט, ולמי זה ישתלם?

ברשות התחרות שוקלים לבטל את הפטור מהסדר כובל שניתן לוולט • ההחלטה צפויה להתקבל אחרי החגים ועלולה לחייב את וולט להפסיק את שיתוף־הפעולה עם רשתות המזון ולהישאר רק עם המרקט שלה • יש המזהירים מפגיעה בתחרות, אך יש הרואים בכך הזדמנות לשינוי בשוק

שליח של תן ביס / צילום: שלומי יוסף

משכירים לעצמאים: תן ביס משנה את מודל ההעסקה - בדומה לוולט

התהליך נעשה יחד עם ההסתדרות הלאומית ועם ועד העובדים, והוא יחל בשבועות הקרובים • לדברי תן ביס, המהלך יבוצע באופן מדורג, ובסיומו לא יועסקו עוד שליחים כשכירים בחברה • עם זאת, הזכויות הסוציאליות, כולל הפנסיה, עדיין ישולמו לשליחים

מוצרי מזון בסופרמרקט / צילום: Shutterstock

משלוח יקר, המתנה ארוכה: 70% מעדיפים ביקור בסופר על פני הזמנה באונליין

מסקר חדש שנערך ע"י שופ אנליטיקס עבור גלובס עולה כי הזמנות המזון אונליין עדיין תופסות נתח קטן מהשוק, גם בשנת מלחמה • בשביל הרשתות מדובר בסגמנט שמתקשה להשיג רווחיות, ובענף יש כאלה המודים כי הן מתפעלות מערך משלוחים רק כדי לא להישאר מאחור

אוניברסיטת חיפה / צילום: באדיבות אוניברסיטת חיפה

התרומה הגדולה שמאפשרת לאוניברסיטת חיפה להקים מרכז חדש

אוניברסיטת חיפה מקימה את "מוקד פריז (Frieze) לחברה משותפת", שישלב מחקר אקדמי, הוראה ויזמות חברתית • עמותת "ילדים בסיכוי" העלתה את תערוכת האיורים הדיגיטלית "יש לך שמש", שהכנסותיה יוקדשו לשיפור חיי ילדי ובוגרי הפנימיות בישראל • אירועים ומינויים

משאית של אמזון פריים בארה''ב / צילום: Shutterstock

אמזון הרחיבה את ה"פריים דיי" ל-4 ימים, אבל לישראלים יהיה קשה ליהנות ממנו

ימי הקניות של אמזון פריים, ה"בלאק פריידיי" של הקיץ, מתקיימים השבוע ויימשכו לראשונה ארבעה ימים • ההערכות מדברות על מכירות שיא, אבל מדיניות המכסים החדשה פוגעת בעומק המבצעים • והישראלים יגלו שממילא עלות המשלוח מבטלת לא פעם את פער המחירים

חן ומוטי ריכטר, זכייני פאפא ג'ונס ישראל / צילום: אלדד נמדר

מנכ"ל פאפא ג'ונס מתרחב להולנד וטוען: "וולט הורסים את תחום המסעדנות"

מוטי ריכטר, שמשמש כזכיין רשת הפיצות פאפא ג'ונס בארץ, יפעיל מעתה גם את 15 סניפיה בהולנד, עם תוכנית להגדיל אותם ל-50 סניפים תוך חמש שנים • בארץ הוא מתכנן לוותר על משלוחי וולט • תגובת וולט: "בזכות וולט ופלטפורמות דומות, לעסקים קטנים יש גישה ליכולות שבעבר היו זמינות רק לרשתות הגדולות כמו פאפא ג'ונס"

שניצל ב''סזאר'' / צילום: אמיר מנחם

מהכרמל ועד רחובות: ארבע מסעדות שמצליחות לרגש גם בתוך קופסה

ההנחיות שהשתנו גם השבוע מרגע לרגע לא סייעו לענף המסעדנות, השברירי ממילא • עד שנהיה בטוחים, הנה ארבעה משלוחים מחיפה, תל יצחק, רחובות והוד השרון, שיעשו לכם טוב בלב ובבטן

שליח של וולט / צילום: Shutterstock, Furmiga Stock

הביקוש לעבודה כשליח בוולט מזנק מאז התקיפה באיראן

באפליקציית המשלוחים הפופולרית מעריכים כי ישנה עלייה של 15%-20% בקצב ההצטרפות של שליחים לשירותיהם מאז פרוץ המערכה האיראנית • ומי הישראלים שלקחו השנה חלק בפסטיבל הפרסום הבינלאומי אריות קאן? • אירועים ומינויים

מתגעגעים למסעדות? 5 המלצות למשלוחים אסייתיים מצוינים

הקלאסיקה מהאייטיז, ההודית האלמותית, היפנית שמקפידה, ביס מוייטנאם והפתעה קוריאנית • החזית מול איראן סגרה את המסעדות (שוב), אבל המשלוחים והטייק אווי עוזרים להחזיק את הראש מעל המים

נמל חיפה / צילום: שלומי יוסף

כשהמטוסים מושבתים, הספינות שטות: כך משונעות סחורות לישראל וממנה

בזמן שהמרחב האווירי סגור, יבוא סחורות לישראל תלוי בעיקר בנכונות חברות הספנות ויכולת הפריקה בנמלי אשדוד וחיפה • במקביל, אל על וצ'אלנג' איירלינס מפעילות מספר טיסות מצומצם • ומה יעלה בגורל המשלוחים מאתרים כמו עליאקספרס וטמו? כאן המצב בעייתי הרבה יותר

תורים בקרפור ביום שישי, אחרי המתקפה של ישראל באיראן

הצרכנים ממשיכים להתנפל על רשתות השיווק; זינוק ברכישת בריכות בוולט

המערכה באיראן הובילה לפאניקה צרכנית, כאשר הקניות המוגברות הן בעיקר בגזרת מוצרי מזון וחירום - אך גם בקטגוריות אחרות, מפתיעות יותר • בוולט, למשל, נרשמה קפיצה של פי עשרה ברכישת מזרנים, מאווררים ובריכות • בתוך כך, שר הכלכלה ניר ברקת קיים הערכת מצב עם הקמעונאים, שהעלו סוגיות כמו בעיית כוח-האדם, השינוע וסימון המחירים

תורים ברשת קרפור / צילום: שירה ספיר

תורי ענק ברחבי הארץ: הישראלים מסתערים על רשתות המזון. ומה עם וולט?

ההשכמה המוקדמת באמצע הלילה הוציאה צרכנים רבים מחוץ לבית בשעות המוקדמות של הבוקר להצטייד במזון • חלק מסניפי רשתות המזון נפתחו מוקדם יותר מהרגיל, והתורים ממשיכים להתארך • ברשתות המזון, בוולט וביאנגו דלי מדווחים על פעילות מוגברת משמעותית מהרגיל

שליח של וולט / צילום: שלומי יוסף

התקלה בוולט תוקנה: שירות המשלוחים פועל כסדרו

בשעות הצהריים, משתמשי וולט קיבלו עם פתיחת האפליקציה הודעה לפיה השירות אינו זמין • כעבור כשעתיים התקלה טופלה

העברת משלוחים בתעלת סואץ / צילום: Shutterstock

אצבע בעין לחות'ים? החברה שמציעה מסלול סחר עוקף

תפנית ראשונה לגבי "המצור" הימי החות'י על ישראל מגיע דווקא מהונג קונג • לגלובס נודע כי חברת ספינות המכולות W Ships מציעה למשלחים ישראלים יבוא שבועי של משלוחים מסין לישראל דרך הים האדום

מודעת פרסומת של שיין / צילום: Reuters, Suzanne Plunkett

בעקבות המכסים: הענקית הסינית מעלה מחירים בארה"ב בעד 377%

לקראת כניסתם לתוקף של מכסים על חבילות קטנות, ענקית האופנה והמסחר המקוון שיין מעלה בארה"ב את מחיריהם של מגוון מוצרים, בחלק מהמקרים במאות אחוזים - כך לפי בלומברג • גם ענקית המסחר המקוון TEMU הודיעה בסוף השבוע על העלאת מחירים בשל מדיניות המכסים

שליחי וולט / צילום: פביו טרופה

תקלה גלובלית באפליקציית וולט גורמת לדחיית חלק מההזמנות

התקלה גורמת לעיכוב בהזמנות באפליקציית המשלוחים • בחלק מהמקרים, הלקוחות מתבקשים להזמין מחדש • מוולט נמסר: "התקלה נמצאת בטיפול"

מודעת פרסומת של שיין. המטרה: להוזיל עלויות / צילום: Reuters, Suzanne Plunkett

המשלוחים יתעכבו, ההטבות יבוטלו: האם המודל של האתר הפופולרי בסכנה?

בשוק מעריכים כי המכסים שהטיל טראמפ יקשו על ענקית האופנה שיין להסתמך על מפעלי הייצור בסין ויפגעו בה כלכלית • מומחים: "כשהמחירים יעלו - המודל שלה יקרוס, והיא תאבד לקוחות"

שליח של וולט / צילום: Shutterstock, Furmiga Stock

ח"כ רון כץ בוועדת הכלכלה: "רשות התחרות צריכה להכריז על וולט כמונופול"

בדיון בוועדת הכלכלה ציין נציג רשות התחרות כי לאחרונה הגיעו לרשות עדויות שוולט ממשיכה לפעול להשגת בלעדיות עם מסעדות; וולט בתגובה: "טענות שקריות" • מנכ"ל מסעדנים חזקים ביחד: "בעלי העסקים הקטנים לא יודעים ולא יכולים להתנגד או להתאגד נגד מונופולים" • מנהל הרגולציה של לשכות המסחר: "אני לא מבין את ההתנפלות על וולט"

אליה יוספיאן, ממייסדי וולט ושירות לקוחות החברה בישראל / צילום: כדי לוי

אליה יוספיאן, ממייסדי וולט בישראל: "הלקוחות באים בשביל השירות, לא בשביל סופר או פיצה"

אליה יוספיאן, ממייסדי וולט בישראל וכיום סמנכ"ל התפעול של החברה, הרצה בכנס השירות של ישראל בשיתוף מזרחי טפחות • יוספיאן חשף את שלושת העקרונות שמנחים את וולט במתן שירות - זמן, ודאות ורגש - והסביר את החשיבות של קשר שוטף עם הלקוחות

ניר הורוביץ, מנכ''ל Terminal X / צילום: כדיה לוי

מנכ"ל טרמינל X, ניר הורוביץ: "לא תמיד צריך לשאול את הלקוחות לגבי חדשנות. צריך פשוט לעשות"

בכנס השירות של ישראל בשיתוף מזרחי טפחות, ציין מנכ"ל אתר האופנה המוביל בישראל כי "הלקוחות הכי טובות שלנו הן אלה שמחזירות מוצרים ושמגישות לנו תלונות" • עוד אמר הורוביץ כי מודל האספקה מהיום למחר שהשיקה טרמינל X חייב "חינוך של המפיצים"