ברשות התחרות שוקלים לבטל את הפטור מהסדר כובל שניתן לוולט • ההחלטה צפויה להתקבל אחרי החגים ועלולה לחייב את וולט להפסיק את שיתוף־הפעולה עם רשתות המזון ולהישאר רק עם המרקט שלה • יש המזהירים מפגיעה בתחרות, אך יש הרואים בכך הזדמנות לשינוי בשוק
התהליך נעשה יחד עם ההסתדרות הלאומית ועם ועד העובדים, והוא יחל בשבועות הקרובים • לדברי תן ביס, המהלך יבוצע באופן מדורג, ובסיומו לא יועסקו עוד שליחים כשכירים בחברה • עם זאת, הזכויות הסוציאליות, כולל הפנסיה, עדיין ישולמו לשליחים
מסקר חדש שנערך ע"י שופ אנליטיקס עבור גלובס עולה כי הזמנות המזון אונליין עדיין תופסות נתח קטן מהשוק, גם בשנת מלחמה • בשביל הרשתות מדובר בסגמנט שמתקשה להשיג רווחיות, ובענף יש כאלה המודים כי הן מתפעלות מערך משלוחים רק כדי לא להישאר מאחור
אוניברסיטת חיפה מקימה את "מוקד פריז (Frieze) לחברה משותפת", שישלב מחקר אקדמי, הוראה ויזמות חברתית • עמותת "ילדים בסיכוי" העלתה את תערוכת האיורים הדיגיטלית "יש לך שמש", שהכנסותיה יוקדשו לשיפור חיי ילדי ובוגרי הפנימיות בישראל • אירועים ומינויים
ימי הקניות של אמזון פריים, ה"בלאק פריידיי" של הקיץ, מתקיימים השבוע ויימשכו לראשונה ארבעה ימים • ההערכות מדברות על מכירות שיא, אבל מדיניות המכסים החדשה פוגעת בעומק המבצעים • והישראלים יגלו שממילא עלות המשלוח מבטלת לא פעם את פער המחירים
מוטי ריכטר, שמשמש כזכיין רשת הפיצות פאפא ג'ונס בארץ, יפעיל מעתה גם את 15 סניפיה בהולנד, עם תוכנית להגדיל אותם ל-50 סניפים תוך חמש שנים • בארץ הוא מתכנן לוותר על משלוחי וולט • תגובת וולט: "בזכות וולט ופלטפורמות דומות, לעסקים קטנים יש גישה ליכולות שבעבר היו זמינות רק לרשתות הגדולות כמו פאפא ג'ונס"
ההנחיות שהשתנו גם השבוע מרגע לרגע לא סייעו לענף המסעדנות, השברירי ממילא • עד שנהיה בטוחים, הנה ארבעה משלוחים מחיפה, תל יצחק, רחובות והוד השרון, שיעשו לכם טוב בלב ובבטן
באפליקציית המשלוחים הפופולרית מעריכים כי ישנה עלייה של 15%-20% בקצב ההצטרפות של שליחים לשירותיהם מאז פרוץ המערכה האיראנית • ומי הישראלים שלקחו השנה חלק בפסטיבל הפרסום הבינלאומי אריות קאן? • אירועים ומינויים
הקלאסיקה מהאייטיז, ההודית האלמותית, היפנית שמקפידה, ביס מוייטנאם והפתעה קוריאנית • החזית מול איראן סגרה את המסעדות (שוב), אבל המשלוחים והטייק אווי עוזרים להחזיק את הראש מעל המים
בזמן שהמרחב האווירי סגור, יבוא סחורות לישראל תלוי בעיקר בנכונות חברות הספנות ויכולת הפריקה בנמלי אשדוד וחיפה • במקביל, אל על וצ'אלנג' איירלינס מפעילות מספר טיסות מצומצם • ומה יעלה בגורל המשלוחים מאתרים כמו עליאקספרס וטמו? כאן המצב בעייתי הרבה יותר
המערכה באיראן הובילה לפאניקה צרכנית, כאשר הקניות המוגברות הן בעיקר בגזרת מוצרי מזון וחירום - אך גם בקטגוריות אחרות, מפתיעות יותר • בוולט, למשל, נרשמה קפיצה של פי עשרה ברכישת מזרנים, מאווררים ובריכות • בתוך כך, שר הכלכלה ניר ברקת קיים הערכת מצב עם הקמעונאים, שהעלו סוגיות כמו בעיית כוח-האדם, השינוע וסימון המחירים
ההשכמה המוקדמת באמצע הלילה הוציאה צרכנים רבים מחוץ לבית בשעות המוקדמות של הבוקר להצטייד במזון • חלק מסניפי רשתות המזון נפתחו מוקדם יותר מהרגיל, והתורים ממשיכים להתארך • ברשתות המזון, בוולט וביאנגו דלי מדווחים על פעילות מוגברת משמעותית מהרגיל
בשעות הצהריים, משתמשי וולט קיבלו עם פתיחת האפליקציה הודעה לפיה השירות אינו זמין • כעבור כשעתיים התקלה טופלה
תפנית ראשונה לגבי "המצור" הימי החות'י על ישראל מגיע דווקא מהונג קונג • לגלובס נודע כי חברת ספינות המכולות W Ships מציעה למשלחים ישראלים יבוא שבועי של משלוחים מסין לישראל דרך הים האדום
לקראת כניסתם לתוקף של מכסים על חבילות קטנות, ענקית האופנה והמסחר המקוון שיין מעלה בארה"ב את מחיריהם של מגוון מוצרים, בחלק מהמקרים במאות אחוזים - כך לפי בלומברג • גם ענקית המסחר המקוון TEMU הודיעה בסוף השבוע על העלאת מחירים בשל מדיניות המכסים
התקלה גורמת לעיכוב בהזמנות באפליקציית המשלוחים • בחלק מהמקרים, הלקוחות מתבקשים להזמין מחדש • מוולט נמסר: "התקלה נמצאת בטיפול"
בשוק מעריכים כי המכסים שהטיל טראמפ יקשו על ענקית האופנה שיין להסתמך על מפעלי הייצור בסין ויפגעו בה כלכלית • מומחים: "כשהמחירים יעלו - המודל שלה יקרוס, והיא תאבד לקוחות"
בדיון בוועדת הכלכלה ציין נציג רשות התחרות כי לאחרונה הגיעו לרשות עדויות שוולט ממשיכה לפעול להשגת בלעדיות עם מסעדות; וולט בתגובה: "טענות שקריות" • מנכ"ל מסעדנים חזקים ביחד: "בעלי העסקים הקטנים לא יודעים ולא יכולים להתנגד או להתאגד נגד מונופולים" • מנהל הרגולציה של לשכות המסחר: "אני לא מבין את ההתנפלות על וולט"
אליה יוספיאן, ממייסדי וולט בישראל וכיום סמנכ"ל התפעול של החברה, הרצה בכנס השירות של ישראל בשיתוף מזרחי טפחות • יוספיאן חשף את שלושת העקרונות שמנחים את וולט במתן שירות - זמן, ודאות ורגש - והסביר את החשיבות של קשר שוטף עם הלקוחות
בכנס השירות של ישראל בשיתוף מזרחי טפחות, ציין מנכ"ל אתר האופנה המוביל בישראל כי "הלקוחות הכי טובות שלנו הן אלה שמחזירות מוצרים ושמגישות לנו תלונות" • עוד אמר הורוביץ כי מודל האספקה מהיום למחר שהשיקה טרמינל X חייב "חינוך של המפיצים"