גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"סאונד נכון בחנויות יכול להעלות את המכירות ב-38%"

ג'וליאן טרז'ור, יו"ר סוכנות "סאונד" מבית ברנד סנס, מספר - בראיון לקראת הרצאתו בוועידת תקשורת ונתח שוק - על הבעייתיות בסאונד שקיים היום בסופרמרקטים ועל הרעש המזיק בחנויות אופנה לצעירים

מתי בפעם האחרונה נכנסתם לחנות בגדים, בעיקר של מותגי אופנה לצעירים, ולא שמעתם מוזיקה רועמת, בדרך-כלל של להיטי פופ קצביים? נראה כי בעלי רשתות האופנה יישרו קו עם הקונספט לפיו אופנה חייבת להיות מלווה במוזיקה רועשת וקצבית.

אולם ג'וליאן טרז'ור, יו"ר סוכנות "סאונד" (השייכת לברנד סנס) המתמחה בהתאמת סאונד למותגים ועסקים, סבור אחרת. "מוזיקה עשויה להיות בעייתית, משום היא גורמת לאנשים לזוז מהר יותר, ואז הם גם עוזבים את החנות יותר מהר", הוא אומר ל"גלובס". "בבדיקות שערכנו בחברה גילינו כי 3 מתוך 5 אנשים בחרו שלא להיכנס לחנות בגדים כי המוזיקה הייתה רועשת מדי. התופעה הזאת באה לידי ביטוי בעיקר כשמדובר במותגים ויזואליים, כמו בגדים".

כדי לחזק את הטענה מספר טרז'ור כי ניסויים נוספים שערכה סוכנות "סאונד", למשל בשדות-תעופה, הוכיחו קשר ישיר בין מוזיקה למכירות. "אחד מעוגני ההכנסות בשדות-תעופה הם חניות הדיוטי פרי", הוא אומר. "בניסוי שערכנו החלפנו את המוזיקה בכל החנויות למוזיקה שקטה ומרגיעה - והתוצאה היתה שהמכירות בכל החנויות צמחו בכ-10%".

לדבריו, "הסאונד עובד ברמה לא מודעת. לפעמים לקוח עוזב את החנות, והוא אפילו לא יודע למה, הוא פשוט נסוג. בתת-מודע זה דוחה אותו. אנחנו מצאנו כי סאונד נכון בחנויות יכול להעלות את המכירות בכ-38%".

* האם התוצאות האלה רלוונטיות גם לרשתות מזון?

"הסאונד בסופרמרקטים הוא בעיה גדולה. אחת הסיבות שלקוחות לא אוהבים 'לבלות' זמן מיותר בסופרמרקט היא כי זה נשמע נורא, ולא כי זה נראה נורא. בהרבה מקרים סופרמרקטים דווקא נראים אטרקטיביים לעין אבל נשמעים נורא - האקוסטיקה גרועה, תינוקות בוכים, יש רעש של מזגנים ומקררים. מחקרים שערכנו מראים כי אם תהיה מוזיקה נעימה בסופרמרקטים, והאקוסטיקה תהיה טובה יותר - אנשים יישארו בהם יותר זמן ויוציאו יותר כסף".

* מהו אם כך "סאונד נכון"?

"אין סאונד אחד שנחשב 'סאונד נכון'. צריך לבדוק כל מותג או כל עסק לגופו. מהי האקוסטיקה של המקום? מה מוכרים בו? מי הקהל? זה לא יכול להיות רק מוזיקה מרגיעה, כי מוזיקה מייצרת אצלנו אסוציאציות, ומה שאדם אחד אוהב ומעורר בו אסוציאציות חיוביות, יכול לעורר באדם אחר אסוציאציות שליליות. אם לא תאפיין בדיוק את הקהל שמגיע לחנות, אתה יכול למצוא את עצמך עושה בדיוק את הפעולה ההפוכה ולהבריח לקוחות.

"מבחינה אידיאלית, השאיפה היא שאנשים יגיעו למקום מסוים, יעצמו את העיניים ויידעו בדיוק איפה הם נמצאים, באיזו חנות, באיזה עסק, באיזו סביבה - וכיום זה לא קורה. אין מיתוג של סאונד".

לכל תרבות יש קצב משלה

סאונד, לפי טרז'ור, הוא נושא מוזנח ולא מפוענח עבור רוב העסקים והמותגים, וחברות לא מייחסות לו את החשיבות הראויה, למרות שהוא יכול להשפיע על פעילות הצרכנים כמעט בכל אספקט.

לטענתו, חברת "סאונד" יכולה לדעת מהי השפעת הסאונד על הצרכנים כמעט בכל תחום. הוא מביא לדוגמה את העובדה שיש רק מעט חברות שממתגות את הלוגו שלהן בעזרת סאונד.

קחו לדוגמה את הצלצול של חברת נוקיה או את שאגת האריה של MGM. ברגע ששומעים את שני אלה יודעים בדיוק באיזו חברה מדובר, מה היא מוכרת ואפילו מה הערכים של המותג שלה. ויחד עם זאת, מעטות החברות שבחרו לאפיין את הלוגו שלהן גם מבחינה צלילית.

"כשיוצרים לוגו מסאונד צריך לאפיין בדיוק מה האסוציאציה שהוא מעורר, מה המוזיקה של המותג ולמעשה כל זווית שקשורה למותג ומלווה אותו", אומר טרז'ר.

אולם, חוסר ההשקעה בסאונד לא בא לידי ביטוי רק בהזנחת הלוגו או בחירת מוזיקת הרקע. "טלפון הוא אחד הדברים הכי חשובים בקשר שלנו עם הלקוחות" הוא אומר. "כשלקוח מתקשר לחברה וממתין על הקו, הצליל שבוקע מהשפופרת יכול להיות משמעותי מאוד, ואפשר לעשות בו שימוש רב. מוזיקת המתנה יכולה להיות מעניינת, לא לחזור על עצמה, להתאים לערכי המותג. במקום זאת, רוב ה'מוזיקות' הן סטנדרטיות וחוזרות על עצמן, והרבה פעמים ההמתנה האוטומטית, המענה הקולי ושירות ניתוב השיחות משגע את הצרכנים".

* לאילו מותגים בעיקר מתאימה פעילות סאונד?

"הפעילות מתאימה לכל המותגים, החל מבנקאות, דרך קמעונאות ועד לאופנה או לתקשורת. אם מוסיפים סאונד לראייה או למישוש, החושים עובדים ביחד בהרמוניה ולא נלחמים זה בזה. חוש אחד ועוד אחד שווים בסופו של דבר ליותר משניים. אם לוקחים סאונד ומוסיפים לו ויזואליה, זה מגדיל את ההשפעה פי 12".

* יש לכם פעילות בינלאומית ענפה. איך מתמודדים עם ההשפעות וההקשר השונה של סאונד עבור לקוחות שונים במדינות שונות?

"צריך לעצב את הסאונד בהתאמה לכל קהל. כך למשל יצרנו סאונד לקהל ערבי, ולכן בחרנו להשתמש בכלי נגינה מקומיים, כדי שהצליל שייווצר יהיה מוכר ללקוחות. עם זאת, יש דברים משותפים. כך למשל מוזיקה ב-3 פעימות מזכירה את פעימות הלב, ואילו שתי פעימות מתאימה לצעידה או לריקודים, ואלה דברים בינלאומיים. אין הרבה תרבויות עם קצבים יוצאי דופן בריקוד".

אשכנזי-זלצמן חתום על הסכם אפיליאיישן עם Brand Sense Agency

Brand Sense Agency (ברנד סנס) חתמה לפני כשנה על הסכם אפיליאיישן עם משרד הפרסום הישראלי אשכנזי-זלצמן. שיתוף-הפעולה בין שתי החברות נוסד לאחר שבאשכנזי-זלצמן חיפשו דרכים חדשות ואפקטיביות לבניית ולתחזוקת מותגים, וב-BSA חיפשו שווקים חדשים להיכנס אליהם.

BSA הוא למעשה משרד הפרסום והמיתוג הראשון בעולם שיש לו מתודולוגיה וניסיון מוכח בעבודה רב-חושית. לשיטתם, העוצמות שמפגין מותג שמביע את עצמו באמצעות כל 5 החושים פורצות את גבולות הדמיון והמדיה הקונבנציונלית.

בתיאוריה, החלום הרטוב של כל פרסומאי לדעת איך, מתי וכיצד להשפיע על התת-מודע של הצרכנים הפוטנציאליים מתממש והופך למציאות. במילים אחרות, כל הממשקים החושיים שיש לנו עם הצרכן הופכים למדיה, אשר לא מסתפקת בהעברת מסרים בצורה רציונלית - אלא יוצרת במוחו של הצרכן מוכנות רגשית ומצב רוח לקבלת המסר.

לדברי ערן זלצמן, אין דרך אחרת להגדיר זאת אלא: "אנחנו יודעים כיצד להסיר את מגננות הצרכן".

מהחברה נמסר כי מאז שאשכנזי-זלצמן הפכה לנציגה הרשמית של BSA בארץ, נערכות פגישות עם מספר רב של חברות מובילות מתחומים שונים, וכי עד סוף השנה ייחתמו 4 הסכמים בתחום של פרויקטים רב-חושיים שיבצע המשרד עבור חברות ישראליות גדולות.

בין לקוחות משרד הפרסום אשכנזי-זלצמן נמצאים סאן-יאנג, ימאהה, רכבת ישראל, אוניברסיטת בן-גוריון, מיכל נגרין, דביס, איגוד לשכות המסחר ועוד.

ג'וליאן טרז'ור יתארח בוועידת תקשורת ונתח שוק 2010 ויעביר סדנה על סאונד במיתוג חושי.

לפרטים נוספים לחץ כאן:

http://www.globes.co.il/bulletin/globes_minisite/081/globes_minisite_081_mini.asp

ועידת תקשורת ונתח שוק 2010

עוד כתבות

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בוול סטריט; טסלה קפצה ביותר מ-15%

השקל התחזק במעל 1% מול הדולר, 3.76 שקלים ● טסלה סיימה את יום המסחר בזינוק של 15.3%, אפל הוסיפה 2.5%, גוגל צנחה ב-3.3% ובורסת הקריפטו קוינבייס איבדה 7.8% ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך השבוע, אמזון תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"

הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני ● כך תעשו את זה נכון

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

תוכנית דירה. האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית? / צילום: Shutterstock

האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית?

תושבים בתל אביב שביקשו להוסיף ממ"ד לדירתם נתקלו בהתנגדות של השכנים, שטענו כי הדבר יפגע בהמשך בהליך התחדשות עירונית ● מה קבעה ועדת הערר?

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

החלפת בתים. ''להיכנס לחופשה שונה מאורח החיים שלך'' / צילום: Shutterstock

36 פעמים החלפנו דירה: האנשים שיוצאים לחופשה בחינם

בעלי נכסים ואפילו שוכרים מחליפים דירות ומוצאים את עצמם בחופשה חלומית בבית של מישהו אחר ● מה היתרונות ומה הסכנות, ולמה צריך לשים לב

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe FireFly)

מחקרים מגלים: המאבק בדמנציה מתחיל בשנות ה-40 שלכם

נקיטת פעולה לשיפור בריאות המוח בשלב מוקדם עשויה לעזור לכם להישאר חדים עם תהליך ההזדקנות ● "המאמצים להתמקד בדמנציה בקרב אנשים מבוגרים כשלו במידה רבה", אומר פרופסור לפסיכולוגיה ומדעי המוח מאוניברסיטת דיוק, ומוסיף כי בשל כך המדענים מחפשים רמזים במוח בשלבי חיים מוקדמים יותר

טהראן, אמצע חודש  אפריל / צילום: ap, Vahid Salemi

דיווח: ישראל חיסלה בתוך איראן איש משמרות המהפכה

כתב איראן אינטרנשיונל דיווח כי ישראל חיסלה קצין במשמרות המהפכה שהיה מעורב בניסיון פיגוע נגד יהודים בגרמניה ● בסוף דצמבר דווח כי מספר חשודים נעצרו בחשד לניסיון פיגוע בברלין

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

מטה אמזון. זונחת חוזים למשרדים או אינה מחדשת אותם / צילום: Shutterstock, Tada Images

ענקיות הטק מצמצמות שטחים, וזו מכה נוספת לנדל"ן המניב

הצמצום הזה מהווה ניגוד חריף לאחר שנים שבהן החברות רק הגדילו את השטחים