גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לתשומת-לב רשות ההגבלים

HOT ו-yes יצאו במהלכים דומים בסמיכות מדאיגה. תחרות משוכללת או דווקא להפך?

1. בזמן האחרון שבה ועולה לדיונים הסובבים את עתיד הטלוויזיה המסחרית, מילה שלא שמענו הרבה זמן. "מיזוג". היא לא נאמרת בפומבי, בתקשורת או בדיוני ועדת הכלכלה, אבל מדובר בתרחיש החזוי ביותר היום בקרב מקבלי ההחלטות בשוק התקשורת.

הנחת היסוד, עמה מגיעים גורמים לא מעטים אל שולחנות השרטוט של חוק המעבר לרישיונות, היא כי מ-3 הזכייניות המשדרות היום בטלוויזיה המסחרית, יישארו שתיים.

אחרת לא היו מדברים על החזקה משותפת של קשת ורשת בחברת חדשות ערוץ 2 למשך 3 שנים ולא היו מאפשרים לחברה אחת לעזוב את אפיקה הפופולרי ולאחרת להתבצר בו עד לשנת 2015.

ההתנהלות כולה מבהירה כי בממשלה בטוחים שרשת וקשת יגיעו בשלב מסוים לשלב בו יתמזגו. השאלה היא האם רשת וקשת בטוחות בזה באותה מידה.

2. בסוף השבוע יחלו עשרות אלפי מנויים של הכבלים לשלם קרוב ל-14 שקל בחודש בעבור ערוץ 20, שהוא ערוץ "האח הגדול" של קשת. באותו זמן עשרות אלפים אחרים, שמנויים דווקא ללוויין, ישלמו בדיוק את אותו המחיר בעבור אותו מוצר בדיוק.

גם HOT וגם yes, למרות שניהלו משא-ומתן נפרד לחלוטין מול קשת, ישלמו מ-14 השקלים שלנו את אותו אחוז בדיוק לזכיינית.

בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל, התחרות כמעט ולא קיימת - רק שתי שחקניות. ובכל זאת, האם באמת מתקיים מאבק כן בין שתי החברות על לב הצרכנים? האם אנחנו מקבלים את המקסימום מהתחרות הזו?

מספר דוגמאות מעלות סימני שאלה לגבי זה. בימים אלה מציעות שתי החברות מבצע דומה שמעניק במתנה טלוויזיה - חברת הלוויין מציעה מסך LED, ואילו הכבלים מציעים מסך LCD.

לפני חודשיים, ב-13 באוקטובר, הודיעו שתי החברות באותו יום כי לראשונה ישיקו מבצעים ללא התחייבות. ב-3 באוגוסט מודיעות שתי החברות יחד, שוב באותו יום, על כוונתן לשווק חבילת בסיס צרה. אף אחת מהן לא מפרטת את גודלה או את עלותה.

ברשות ההגבלים העסקיים סירבו לענות האם מתקיימת בדיקה בנושא.

3. מועצת הרשות השנייה בראשותו של אילן אבישר מבקשת להעלות את מכסת שעות הריאליטי שכל זכיינית תוכל לשדר. לנוכח המספר "10" שעות לערוץ, הזדרזו להתייצב אבירי היצירה העברית ומגיני תרבותה ויצאו נגד המהלך.

מה שלא הבחינו בו מנידי הראש ומצקצקי הלשון הוא שמאז החל גל הריאליטי, ידעה היצירה הישראלית המקורית עדנה ששנים לא הכירה.

דרמה עצובה ומהורהרת כמו "חיים אחרים", למשל, לא היתה מגיעה לרייטינג של 13% ובוודאי שלא ללמעלה מ-20%, כפי שהיה לאחר ששודרה מיד בתום "מאסטר שף"; ועל סדרת התעודה "סיפורי שדה תעופה", שהשיגה 21%, כפי שעשתה במוצ"ש האחרון אחרי הגמר המרשים, לא היינו שומעים מעולם.

אם למדנו משהו בשנתיים האחרונות, הוא שמוטב שבמועצת הרשות השנייה יקפידו על היחס בין הז'אנרים ולא על הגבלת כמויות.

4. השבוע פרסמנו כאן ראיון עם איש האסטרטגיה של ערוץ פראנס 24, יהודי בשם פרנק מלול. בין דבריו התייחס מלול לנושא ההסברה הישראלית ולמעשה אמר לנו לא להזיע.

לא צריך לשדר דברים מטעם לעולם, ולא להעביר מסרים מוכתבים ומחושבים. פשוט צריך להיות הגונים, ישרים ופתוחים - אם נהיה כאלה, המסר לגבינו כבר יעבור מעצמו, ללא תעמולה.

5. 2029 - זה הדד ליין שנתן עתידן המדיה האוסטרלי רוס דוסון לעיתונות הדפוס בישראל. אז, לפי הבלוג הפופולרי שהוא מנהל, יכבו את מכונות הדפוס ברחבי הארץ, והשליח יחנה את קטנועו.

דוסון משכלל בחישוביו את תנאי השוק הישראלי, התרבות והחוק פה, כמו גם את ההתפתחויות הטכנולוגיות במדינה.

דרך אגב, זה יקרה לדבריו 10 שנים אחרי בריטניה ובאותה שנה בדיוק בה תגווע עיתונות הדפוס הצרפתית, היחידה בעולם שכיום נהנית מתמיכה עקבית של הממשלה.

עוד כתבות

מפכ''ל המשטרה, קובי שבתאי / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

המפכ"ל שבתאי ברקע הזימון לשימוע: אעמוד כחומה בצורה מול הניסיונות להכניס שיקולים פוליטיים למשטרה

ברקע הטענות לפוליטזציה של המשטרה מצד בן גביר והזימון שלו לשימוע, אמר המפכ"ל קובי שבתאי: "המשטרה במדינה דמוקרטית חייבת להיות נקייה מכל סממן פוליטי" • עוד הדגיש שבתאי בדבריו כי "עצמאות המשטרה היא אבן-דרך הנדרשת במדינה דמוקרטית"

בצלאל מכליס, מנכ''ל אלביט / צילום: אסף שילה ישראל סאן

כך הגיב מנכ"ל אלביט מערכות כשנשאל על החרם השקט של המשקיעים הזרים

החברה הבטחונית מציגה תוצאות חזקות וצבר ההזמנות בשיא של יותר מ-20 מיליארד דולר, לצד תזרים שלילי מפעילות ● למרות זאת, מניית אלביט נסחרת מתחת לערכה בתחילת המלחמה בעזה ● המנכ"ל בצלאל מכליס: "אני מנהל חברה ולא מניה – ועם התוצאות קשה להתווכח"

ההסתבכות של יוסי כהן, ההבטחה של טראמפ

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: טרמאפ הבטיח לגרש מפגינים פרופלסטינים מארה"ב, אבל גם אמר לישראל "תפסיק להרוג אנשים", קבוצת הכדורסל של המועצה האיזורית אשכול התאחדה לראשונה בניו יורק ● ועוד סיפורים • כותרות העיתונים בעולם 

בית מלון / אילוסטרציה: Shutterstock

חדשות טובות לנופשים: האתרים הבינלאומיים יחויבו לעמוד בדין הישראלי

בית המשפט העליון קבע כי הדין שיחול על תביעה נגד אתר "אגודה" - המציע בתי מלון בישראל ונמצא בבעלות חברה זרה - הוא הדין הישראלי, ולא הדין הסינגפורי כפי שנקבע בתנאי השימוש באתר

כפר סבא / צילום: Shutterstock

עם הנחות של כמיליון שקל לדירה: שווקו 950 יח"ד במחיר מטרה במרכז הארץ

על הקרקעות יוקמו הפרויקטים שישתתפו בהגרלות העתידיות של תוכנית "דירה בהנחה", והם עשויים להציע הנחות גבוהות במיוחד, ודאי ביחס למחירים באזורי הביקוש ● 137 הצעות הוגשו לתשעת המגרשים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה קפצה ב-7%, הנאסד"ק שבר שיאים

מדד הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● אירופה ננעלה בירידות ● מכירות האייפונים של אפל בסין זינקו ב-50% באפריל ● מחירי הנפט עולים ● מי שמכר בתחילת חודש מאי האחרון פספס כ-5.5% עליות במדד S&P 500 ● בנק לומברד אודייר: "פוטנציאל לאפסייד ברוב המדדים הגדולים בעולם, בעיקר השוק הבריטי"

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

הנגיד על האפשרות שיוטלו גזרות חדשות: "סביר שיידרשו צעדים נוספים מעבר להעלאת המע"מ ב-2025"

אחרי שבנק ישראל הותיר את הריבית על 4.5% בפעם השלישית ברציפות, פרופ' אמיר ירון דבק בתחזיות שמראות שבעוד שנה האינפלציה תתכנס ליעד ● על הקדמת העלאת המע"מ ל-2024: "ככל שיחול גידול בלתי צפוי בהוצאות הביטחוניות יש לשקול צעדים נוספים בתחום המיסוי או הקדמת צעדים מתוכננים"

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

אלפי שקלים לשעה ותיבת פנדורה: הכירו את השופט שנחקר בחשד לשוחד

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● הבוקר (ג') הוא נחקר בחשד לשוחד ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר-על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

מסילת 431 / צילום: ענת דניאלי לב

בין כביש 1 לנתיבי איילון: כל חסימות הכבישים שמתוכננות בקרוב

בשבוע הבא, כביש 1 צפוי להיחסם בין השעות 22:30 בלילה ועד 4:30 לפנות בוקר, לאחר שעבודות שנקבעו במקור לימי שבת בוטלו בלחץ המפלגות החרדיות ● גם נתיבי איילון ייחסמו השבוע, החל מיום חמישי אחר הצהריים ועד ליום שישי בסמוך לכניסת השבת

מנהלי המשרד הממוזג גולדפרב גרוס זליגמן / צילום: דדי אליאס

גולדפרב גרוס זליגמן: חשד שבוצע ניסיון חדירה נוסף לרשת החברה

פירמת עורכי הדין גולדפרב גרוס זליגמן, שהותקפה בשבוע שעבר ע"י האקרים, הודיעה כי עודכנה ע"י מערך הסייבר הלאומי על ניסיון תקיפה נוסף ● בפירמה אישרו לאחר התקיפה הראשונה כי הועתק מידע, והודיעו כי שכרו את חברת הסייבר סיגניה, מהמובילות בתחום ● בין השאלות שנותרו פתוחות: מהו היקף המידע שנגנב, וכיצד בוצעה התקיפה?

גיא חכמי, מנהל ההשקעות הראשי של הבנקאות הפרטית בבנק דיסקונט / צילום: דוברות דיסקונט

מנהל ההשקעות שבטוח שענקיות הטכנולוגיה לא ימשיכו להוביל בעשורים הבאים

גיא חכמי, מנהל השקעות בדיסקונט, בטוח שענקיות הטכנולוגיה שמובילות את וול סטריט לא יעשו זאת בעתיד ● בהתאם הוא ממליץ לפזר את ההשקעות בעולם ולהתמקד באג"ח קונצרניות: "יש אפיקים בשוק החוב שנותנים 8%–9% שנתיים, כלומר יותר מלהכפיל את הכסף בעשר שנים"

עופר מלכה ומירי רגב / צילומים: איל יצהר, קובי גדעון-לע''מ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

"תוקע מיזמים": איש המוסד שעזב בטריקת דלת והפך ליועץ הקרוב של מירי רגב

עופר מלכה הוגדר על ידי גורמים שעבדו מולו כשהיה מנכ"ל משרד התחבורה כמי ש"התאמץ לא לקבל החלטות אלא בהנחתות שהגיעו ממירי רגב" ● בתחקיר "המקור" נחשפה זיקה עמוקה שלא דווחה בין השרה למי שעד לא מזמן היה מועמדה למנכ"לות רשות שדות התעופה

ח''כ משה סולומון, הציונות הדתית / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

האם שיעורי העישון בישראל עולים או יורדים? תלוי בקבוצת הגיל

ח"כ משה סולומון טען כי גרף המעשנים כל שנה ושנה הולך וגדל, וכי גיל המעשנים הולך וקטן. בדקנו ● המשרוקית של גלובס

מנכ''ל בנק לאומי, חנן פרידמן / צילום: אורן דאי

מכירת נכסים ב-600 מיליון שקל והריבית הגבוהה: רווח של 2.8 מיליארד שקל ללאומי

שנה אחרי הפרשת הענק בשל ההחזקה בבנק האמריקאי וואלי, בנק לאומי רשם ברבעון הראשון של השנה תשואה של 20.2% ויחלק דיבידנד בהיקף של 835 מיליון שקל, כשיחד עם תוכנית רכישה עצמית בהיקף של 280 מיליון שקל שווים לכ-40% מהרווח הרבעוני • תיק האשראי גדל ב-2.2%

בית העיתונאים, תל אביב / צילום: Shutterstock

רק אחרי עשור: אושרה הקמת מגדל מאחורי בית העיתונאים בתל אביב

ההערכות הן שהמחיר לדירה בפרויקט העתידי יעמוד על כ־70־80 אלף שקל למ"ר ● קרן ריאליטי רכשה את המתחם ב־2015 ב-172 מיליון שקל, כעת הוא מוערך בפי 2 ● כחלק מהפרויקט, מאחורי בית העיתונאים ייהרס בניין בן ארבע קומות ששימש את יחידת דובר צה"ל במשך שנים רבות

משרדי וולט / צילום: אהרון מזרחי, מתוך אתר פיקיויקי

המנהל שהביא את וולט לישראל וההסתבכות בהיקף של 230 מיליון שקל

חקירת רשות המסים את סמנכ"ל התפעול של חברת השליחויות חושפת חשד לעבירות מס במאות מיליוני שקלים, וקשר עמוק לחקירות דומות נוספות ● מיהו הבכיר שאחראי על עשרת אלפים שליחים ונמצא במוקד החקירה, ואיך עבדה לכאורה השיטה? ● וולט: "הטענות אינן נכונות"

נשיא ברזיל לואיז אינסיו דה סילבה / צילום: Shutterstock, Isaac Fontana

בפעם השנייה: ברזיל מעכבת עסקה עם חברה ביטחונית ישראלית

זרוע היבשה של צבא ברזיל יקים קבוצת חשיבה לשינוי מועדי האספקה של טילי נ"ט מתוצרת רפאל, כך לפי דיווח במדינה ● אין סיבה רשמית לצעד, אבל סביר מאוד שהוא נובע מההתנגדות של ברגיל למלחמת חרבות ברזל

אילוסטרציה: shutterstock

סימן מדאיג: הנתון הישראלי שזינק לשיא של 13 שנה

לפני פרסום החלטת הריבית של בנק ישראל, קפצה תשואת האג"ח לעשר שנים ליותר מ-5% - הגבוהה ביותר מאז 2011 ● המשמעות: ירידה בביקושים שגורמת למדינה להנפיק חוב בעלות גבוהה יותר ● ברקע: פרמיית הסיכון הגבוהה והחוב הממשלתי המטפס

חניון דובנוב ,פינת רחוב שאול המלך ,ת''א / צילום: תמר מצפי

ישראל קנדה רכשה ב-443 מיליון שקל את חניון דובנוב בת"א; תקים מגדל של 170 דירות

חברות-בנות של ישראל קנדה זכו במכרז לרכישת אחת מהקרקעות המבוקשות בתל אביב ● במקום החניון יוקם מגדל הכולל 45 קומות, 170 יחידות דיור ושטחי תעסוקה

מימין: קורדל קרטר, סשה רויטמן דרטווה ודריוס ג'ונס / צילום: אורי יואלס

התנועה למאבק באנטישמיות "מגייסת" את הקהילה העסקית האפרו־אמריקאית

בחודשים האחרונים פועלת התנועה למאבק באנטישמיות לגיוס גופים שונים לעמידה לצד ישראל ● במסגרת זו נערך אירוע מיוחד בת"א, לצד מהלך רחב יותר להקמת קבוצה בין–דתית של אנשי עסקים ● ישראל מתגייסת