גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"פרשת רשות המסים החדשה תשתק את פעילות הרשות"

מומחים למיסוי מעריכים כי המעצרים האחרונים ברשות המסים יכניסו את הרשות לקיפאון עמוק וישתקו את פעילות מערכת המס לתקופה ממושכת ■ "העובדים שם מפחדים מהצל של עצמם"

פרשת השוחד לכאורה ביחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות מרכז ברשות המסים, שכונתה "פרשת רשות המסים השנייה", ממשיכה לעשות כותרות. שלשום (ב') האריך בית המשפט את מעצרו של החשוד המרכזי, ראש היחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות-מרכז, דוד ואנונו, וכן את מעצרו של מנכ"ל קדימה, משה שחורי, וחשודים אחרים בפרשה.

הפרשה החדשה התפוצצה רק שבועיים לאחר שנסגר חלק משמעותי בפרשת רשות המסים "הראשונה"/"הישנה" - עם הרשעתו של ראש רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של הפרת אמונים וסיוע לקבלת שוחד, ושליחתו לשנת מאסר בפועל - ובטרם יבשה הדיו על העדות הראשונה שגבתה המשטרה, מיהרו רבים להכתיר אותה כ"רעידת האדמה השנייה הגדולה ברשות המסים", אחרי הפרשה שהסעירה את המדינה בראשית 2007.

האם הפרשות הללו אכן כה דומות שנהפוך אותן לסדרה - פרשה ראשונה ושנייה? האם די בכך ששתיהן התרחשו בין כותלי רשות המסים כדי להפוך אותן לתאומות סיאמיות?

ראש רשות המסים, יהודה נסרדישי. מתעקש שלא. "לעשות השוואה בין פרשת רשות המסים שהייתה לפני 4 שנים לתקלה שנחשפה ביומיים האחרונים, ולהגיד שזו פרשת רשות המסים ב' - זה לא נכון, זה עיוות ופגיעה במערכת", אמר ל"גלובס" בשבוע שעבר.

נסרדישי חייב לומר כך, ואפילו להאמין בזה, אך מעניין מה חושבים מומחים למיסוי.

לדברי עו"ד משה שקל, מבכירי עורכי הדין בתחום המס, "זו טעות לעשות השוואה בין הפרשות. אלה הן שתי פרשות מאוד שונות בעליל".

ההבדל, אומר שקל, טמון הן בזהות האנשים והן במהות החשדות והאישומים. "האנשים שמעורבים בפרשה הראשונה היו מאוד בכירים, ראשי המערכת ומנהליה הבכירים; מצד שני, היא נוגעת לסדרי מינהל תקין, ובסופו של יום לא היו שם הרשעות בשוחד, ולא יהיו כאלה, במובן הפשוט של המילה. איש בפרשה הראשונה לא נחשד בכך ששלשל כסף לכיסו, אלא היה חשד לשוחד באמצעות מינויים וטובות אחרות".

"לא אותו משחק"

"בפרשה האחרונה החשדות אחרים, והרבה יותר חמורים, הן במהות והן מבחינת היקף. בנוסף, בתוך מערכת של אלפי עובדים, החשוד בפרשה החדשה, דוד ואנונו, החזיק בדרגה שהיא אמנם בכירה, אבל לא הייתי קורא לה דרגה מרכזית, ובטח לא בראש הפירמידה", אומר שקל.

לדבריו, המיקום של החשוד בפירמידה מחדד אבחנה נוספת: "הפרשה הראשונה התייחסה לבעיה מערכתית, מכיוון שמדובר היה בקצה של הפירמידה; בפרשה החדשה אין עניין מערכתי. דברים מסוג הפרשה החדשה כבר היו במקרים שקדמו לפרשת המסים הראשונה, ובעבר נתפס פקיד כזה או כזה שסרח, והנחת המוצא היא שבמערכת כזו תמיד יהיו פקידים שיסרחו. כל עוד הם בודדים, זה לא משפיע על המערכת כולה".

עו"ד טלי ירון-אלדר, לשעבר נציבת מס הכנסה, מחזקת את האבחנה בין הפרשות. "אין דבר כזה 'פרשות רשות המסים'. מחברים דברים שלא קשורים. כשמדברים על המקרים של ג'קי מצא או של שוקי ויטה (העמדתם לדין של פקיד שומה דן לשעבר, רו"ח שוקי ויטה, ועו"ד יעקב וינרוט, בטענה כי ויטה טיפל בשומות לטובת לקוחותיו של וינרוט תמורת ייעוץ משפטי במחיר מציאה), זה קשור להתנהלות לא ראויה. במהות, זה לא כסף שלקחו לכיסם או טובות הנאה שקיבלו. הדיבורים בעניינו של מצא הם על מינויים לא ראויים. לא שזה בסדר, אבל זה בכלל 'לא אותו משחק' כמו המקרה שעכשיו מדברים עליו".

אז החשודים לא נמצאים באותה סקאלה; החשדות בפרשה החדשה חמורים יותר, והנסיבות מצביעות על כך שזו לא אותה גברת בשינוי אדרת. ובכל זאת, קשה שלא לתהות אם ההשפעה שתהיה לפרשה הזאת על הרשות עשויה להיות דומה.

רשות המסים עברה התמוטטות עם התפוצצות הפרשה הראשונה ונכנסה לתקופת שפל ארוכה. פקידים חששו לקבל החלטות, בחדרו של היועץ המשפטי נערמו תיקים שהמתינו לקבלת חותמת הכשר, גם כשלא ממש נדרשה, וראש רשות המסים נאלץ להתערב גם בהחלטות שהיו נסגרות בדרך-כלל בדרגים נמוכים ביותר.

- האם נראה שידור חוזר של תקופת הקיפאון?

רו"ח עופר מנירב, לשעבר נשיא לשכת רואי החשבון ויו"ר ועדת המסים של הלשכה, חושש שזה מה שאכן יקרה. "הפרשה הקודמת הביאה ל-Over doing, למצב שפשוט לא מקבלים החלטות. החלטות טריוויאליות שצריכים לקבל, המערכת לא מקבלת. איש לא רצה לקחת אחריות, 'שמא מה יגידו מחר', ואז תיקים מגיעים סתם לבית המשפט או סתם שוכבים במערכת כאבן שאין לה הופכין, והמערכת נסתמת.

"מה שיקרה עכשיו עם הסיפור החדש, שאני מקווה ומייחל שאין בו כלום, שזה יהיה עוד יותר גרוע. אנשים מפחדים מהצל של עצמם ולא רוצים לעשות כלום, ואז על כל אישור פעוט, לא יודע איזה ויה דולורוזה נעבור מחר.

"אני מסוגל להבין את הפקיד, למה שהוא ייקח על עצמו את האחריות שמחר יכתבו עליו בעיתון, כאשר הוא לא עשה כלום. אני מכיר המון אנשים בתוך המערכת, וחותם על כך שזו מערכת טובה עם אנשים מצוינים וישרים, אבל הם מפחדים כרגע".

גם עו"ד פנחס רובין, מומחה למיסוי, מאמין כי המשק עתיד לחוות את השבר ברשות מחדש, ואף בטון חזק וצורם יותר. "הפרשה החדשה, אם פרשה היא, בדבר חקירה של בכירים בחשד לשוחד, תשפיע קשות ומרות על תפקוד האנשים הטובים והחושבים של מערכות המס. כתוצאה מהחקירה הם עלולים להקשיח את עמדותיהם המקצועיות, המוקשחות גם ככה, ולהגביל מאוד את השימוש בשיקול-דעת, שכל-כך נחוץ במערכת המס. הפועל היוצא - קיפאון לא רצוי וריבוי מחלוקות מס בבתי משפט עמוסים לעייפה".

רובין מעריך כי ככל שהפרשה תתפתח - היא תגרום ל"שיתוק כפול" במערכת המס, כי היא באה על רקע המשבר מהפרשה הקודמת. "זה משבר על משבר. יותר דברים יגיעו אל היועץ המשפטי של רשות המסים, העמוס ממילא, והפקק במשרדו יהיה הרבה יותר חמור".

תפוחים רקובים

עו"ד זיו שרון, המייצג את בכירי המשק מול רשות המסים, מבהיר כי הנפגע יהיה הציבור כולו - המשק. "מאז הפרשה של 2007, קיים חשש עצום מהפעלת שיקול-דעת ברשות המסים. אנשים ברשות מסובבים החלטות יחסית פשוטות, בין יותר אנשים. לוקח זמן רב לקבל החלטות, ונישומים נפגעים.

"ישראל זקוקה לרשות מסים פועלת ומתפקדת, ושלא כל דבר קטן ייסחב לבתי המשפט. החשש הגדול שלי הוא שה'עליהום' העכשווי על הרשות ישפוך את המים עם התינוק ברשות. אסור להיות טהרנים במובן של למנוע את הניהול של המערכת, כיוון שהמשק הוא זה שנפגע כשרשות המסים לא מתפקדת".

אז איך יוצאים ממעגל הקסמים ומאפשרים לרשות לתפקד? לעו"ד שקל יש פתרונות. "אין בעיה מערכתית ברשות, ולכן כל מה שצריך לעשות זה לשפר את מנגנוני הפיקוח והבקרה שלה על עצמה, בשני מובנים: אחד - להבטיח שאנשים שמתקדמים בפירמידה, בסולם, ראויים לכך, וזאת באמצעות ועדה, דמוית ועדת טירקל, שתבחן טוב-טוב את הרקע שלהם. השיפור הזה אמנם לא יבטיח שלא יהיו עשבים שוטים למטה, אבל הנזק שעשבים שוטים למטה יכולים לגרום הוא הרבה יותר קטן ממה שבכירים יכולים לגרום, כי בדרך-כלל כל החלטה שלהם כפופה לאישורים של דרגים גבוהים יותר.

"דבר שני, שראש הרשות צריך לדאוג לו, הוא שיפור מנגנוני הפיקוח והבקרה על הליך קבלת ההחלטות, כשמדובר בהחלטות מהותיות בנושא אנשי ציבור, במקום שמעורבים שם סכומים גדולים ובמקום שיש חשדות כבדים. חשוב שהחלטות חשובות לא יעשו פה-אחד, גם אם מדובר באדם בכיר, שיהיו לפחות עוד אדם או שניים שיעברו על זה, ויופעל מנגנון של איזונים פנימיים".

ירון-אלדר, שמכירה את המערכת לפניי ולפנים, מסכימה כי יהיה בכך כדי לצמצם את תופעת התפוחים הרקובים. "הפיתוי ברשות גדול מאוד, ולא צריך להיות מנהל יחידה בשביל לסגור תיקים. מספיק המפקח שמטפל לך בתיק. כדי להקטין את המקרים האלה צריך מערכת בקרה טובה בהרבה יותר מזו שקיימת עכשיו.

"ההצעה בנוגע למנגנון למינוי בכירים, כמו ואנונו, שיעברו ועדה דומה לוועדת טירקל למינויים בכירים במדינה, נראית לי ראויה. כרגע הם צריכים רק לעבור מכרזים של נציבות שירות המדינה. מנגנון כזה יכול לשפר את מערך הבקרה של המינויים".

"ג'קי הימר לא נכון בכך שהסכים להסדר טיעון"

השבוע החל מנהל רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא, להעיד נגד הנאשמים הנותרים בפרשת המינויים ברשות המסים. חרף העובדה שישב על ספסל הנאשמים עד לאחרונה, נדמה כי הוא מרגיש הרבה פחות נוח על ספסל העדים.

כבר בדיון הראשון השופט פקפק בדבריו על דוכן העדים - "האם אתה מתחמק", שאל - ומצא התפתל בין הרצון לרצות לבין שאיפה להיזהר בדבריו, גם אם זה רגע מאוחר מדי.

לפני כשנה וחצי, כשהוגש כתב האישום בפרשת רשות המסים הראשונה, מיהרו גורמים בקהילת המס להביע את פליאתם, ואף את אכזבתם מהודעת הפרקליטות על העמדתו של מצא לדין.

רבים הבהירו כי לדעתם היה על גורמי האכיפה לסגור את הפרשה הזאת בזירה המשמעתית, ואמרו כי אינם מאמינים שתצא מהפרשה הזו אף לא הרשעה אחת. אך מצא הורשע. אלא שגם לאחר שהודה, הורשע ונשלח לשנת מאסר - מצא עדיין זוכה לתמיכה מכיוון הקולגות.

לדברי רו"ח נדב הכהן, "אני מתרשם ש'מעללי' ג'קי מצא היו חיוורים יחסית וכמעט תמימים לעומת מה שבפועל קורה ברשות המסים, ואנחנו לא יודעים עליו. במקרה של מצא, אין מחלוקת שהוא לא עשה את זה בשביל להתעשר ובשביל לקבל החלטות עקומות, אלא לצערי הרב הסתבך עם נוכלים, כי הוא חשב שבלי זה הוא לא יהיה מנהל הרשות. הוא יצא העבריין הגדול למרות שלא ניצל את תפקידו לרעה, ואנשים שעושים דברים לא כשרים עוד מקבלים צ'ופר על כך. חבל. הוא האדם הכי מתאים לנהל את הרשות".

רואה חשבון בכיר אחר, שעבד רבות מול מצא, אומר: "לדעתי, ג'קי מצא הודה בדברים שהוא לא עשה. הוא הגיע למצב של פת לחם, ולא הייתה לו אפשרות להמשיך לממן את הייצוג המשפטי. אם הוא היה אדם מושחת, לא הייתה לו בעיה של כסף".

עו"ד זיו שרון מאשר את הדברים. "באיזה שהוא שלב נשבר לג'קי מכל ההליכים נגדו, ואני יודע את זה משיחות אתו. נשבר לו, והוא עשה הימור לא נכון בכך שהסכים להסדר טיעון. העובדה שהוא הורשע נובעת משטות, הוא פשוט פעל בטמטום.

"בסופו של דבר, ג'קי מינה את מי שהוא רצה לתפקידים ברשות המסים, אבל הוא אמר לעצמו 'הם מסתובבים לידי, למה לי לריב עם אנשים, אני אהיה בסדר עם כולם, אני אתן להם הרגשה טובה'. זה לא מריח בושם, אבל בגלל זה צריך להפוך מדינה? צריך להכניס אדם לכלא לשנה? אני לא בטוח, כמו שאני לא בטוח גם לגבי 'פרשת גלנט'. אני לא בטוח שהוא לא היה צריך להיות הרמטכ"ל".

נציב מס הכנסה לשעבר, יאיר רבינוביץ', לא מציע להעניק למצא צל"ש על התנהגותו, אך גם הוא מסתייג מהעונש שהוטל על מצא. "כשהוא מונה, עשו עליו מניפולציה ומנעו ממנו גישה לשר האוצר, ובדיעבד התגלה כאיש חלש אופי, שלא התאים לתפקיד מפאת חולשת אופיו.

"כששמעתי את השיחות שלו עם בן-גור וקראשי, בשרי סמר חידודים-חידודים, אבל גם המינויים שעשה איש לא טוען שלא היו ראויים. לטעמי, העונש הראוי היה הדחה. ללכת על זה לבית-סוהר זה עונש לא מידתי. יש תפוחים רקובים, ויש כאלה שעוד לא התגלו, אבל עדיין לא מדובר במנגנון מושחת".

פרשיות רשות המיסים

עוד כתבות

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים