ג'קי מצא: שולה זקן נפגשת עם כולם; המינוי שלי - לא בזכותה

(עדכון) - מנהל רשות המסים לשעבר אמר את הדברים בעדותו נגד יתר הנאשמים בפרשת המינויים ברשות ■ השופט למצא: "האם אתה מתחמק ומעגל פינות או דובר אמת במלואה?"

"שולה זקן נפגשת עם כולם", כך אמר היום (א') ג'קי מצא, לשעבר מנהל רשות המסים, במהלך פתיחת עדותו נגד הנאשמים בפרשת רשות המסים, בהתייחסו לפגישה שנערכה בינו לבין שולה זקן, לשעבר מנהלת לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

מצא, שהורשע לפני כשבועיים במסגרת הסדר טיעון בעבירות של הפרת אמונים וסיוע לקבלת שוחד, התייחס לפגישה שלטענת התביעה נועדה לקדם את מינויו לתפקיד: "ידעתי שזקן היא בעלת תפקיד בכיר, ידעתי שצפויה להיות פגישה, הייתי מעוניין להיפגש", אמר.

מצא התייחס בעדותו לשיחה שהייתה לו עם איש העסקים קובי בן-גור, נאשם נוסף בפרשה, בה אמר לו בן-גור כי ידוע לו שהמתמודדים לתפקיד מנהל הרשות מוזמנים לפגישת הכנה עם זקן: "אז בן-גור אמר לי שהוא מכיר את אחיה, יורם קארשי, ואז גם אמר לי דרך-אגב שהוא נפגש איתו לראות משחק כדורגל בביתו. אמרתי לו שאני רוצה להצטרף", אמר מצא, בהתייחס לטענה כי הפגישה עם קארשי נועדה לקדם את מינויו.

בהמשך הסביר מצא כי ביקש לקדם את הפגישה עם זקן, אבל לא חשב שהפגישה תקדם את מינויו: "שמישהו יגיד שפגישה איתה תרמה למינוי. חד-משמעית לא ידעתי שאתמנה, ולא ידעתי שאותה פגישה סייעה לי להתמנות. 22 חקירות נחקרתי במשטרה. מהיום הראשון נאמר לי שאני מואשם שקיבלתי שוחד והעלמתי מס. במשך 14 חקירות חשבתי שיטענו נגדי שקיבלתי שוחד כסף, מה מסתבר, שהחקירות האלה התייחסו למינוי שלי כקבלת שוחד", אמר מצא לשופט בית המשפט המחוזי מרכז, זכריה כספי.

השופט כספי פנה שוב ושוב למצא ודרש ממנו להסביר כיצד הודה במסגרת הסדר הטיעון כי הפגישה עם קארשי נועדה לקדם את הפגישה עם זקן, בעוד שבבית המשפט הוא מכחיש כי ידע שפגישה כזו תסייע למינוי שלו.

כספי לא קיבל תשובה שסיפקה אותו: "איני מבין את גישתך, מצד אחד אתה אומר שהכול נכון, אחר-כך אתה אומר הסכמתי לכך, ואני לא יודע איך להתייחס לזה. לבסוף, מתוך דברים ברורים אך לא מפורטים, אתה חוזר בך? האם אתה מתחמק? מעגל פינות? מנסה להמעיט מהדברים או דובר אמת במלואה?", אמר כספי והורה למצא להמשיך בעדות.

מצא התייחס בעדותו לעובדה שקארשי פנה אליו בדרישה שימנה את יגאל סער לתפקיד סמנכ"ל למינהל ברשות: "קארשי פנה אליי ואמר לי שהבטחתי לו למנות את יגאל סער לתפקיד. אמרתי לו שאחרי בחינה הגעתי למסקנה שסער הוא המינוי הטוב ביותר. הסברתי לו את הדברים הללו, ושחזרתי מהחלטתי למנות אותו. קארשי אמר שמדובר בהפרת הבטחה", הסביר מצא.

בפתיחת העדות הודיעה התובעת, עו"ד מיכל רוזן-עוזר, כי אין בכוונת המדינה לערער על עונש המאסר שנגזר על מצא.

נזכיר כי בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה גזר על מצא לפני כ-3 שבועות שנת מאסר בפועל וכן שנת מאסר על-תנאי, לאחר שהורשע לפי הודאתו ב-5 עבירות של הפרת אמונים ובעבירה אחת של סיוע לשוחד, במסגרת פרשת המינויים ברשות המסים.

העונש שנגזר על מצא נחשב למשמעותי וחמור, ומדובר בפעם הראשונה שבה מוטל בישראל עונש מאסר בפועל על איש ציבור שהורשע בעבירות של הפרת אמונים.

במסגרת הסדר הטיעון, מצא החל היום, כאמור, להעיד נגד הנאשמים האחרים בפרשה.