גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נענע10 תשיק מנוע חיפוש למודעות באתרי לוחות

מנוע החיפוש "קבל" יהיה מבוסס על הטכנולוגיה של חברת Pingola שהקים אחיעד שריג, מנכ"ל nrg לשעבר ■ מנכ"ל נענע10: "אין סיבה שהאתרים האחרים יחסמו אותנו. הם יפסידו טראפיק"

שוק הלוחות בישראל הוא אחד מהענפים הצומחים באינטרנט המקומי, כשהשחקנים המרכזיים בו הם אתר יד2 מבית וואלה, אתר winwin של ynet, לוח מד"ס של קבוצת דפי זהב ואתר "הומלס", הפופולרי בעיקר באזור המרכז.

ענף זה גם הוליד באחרונה את אחד האקזיטים המעניינים ביותר של השנים האחרונות, כשפורטל וואלה רכש את יד2 לפי שווי של 156 מיליון שקל.

כשמרבית האתרים הגדולים כבר נמצאים בתמונה ונהנים מהצמיחה של השוק, אתר נענע10 מאותת כי הוא לא מתכוון לוותר על פוטנציאל מסחרי זה, ומשיק מנוע חיפוש חדש בתחום הלוחות.

"המטרה היא לספק את הפלטפורמה האינטרנטית המהירה ביותר, הגדולה ביותר והמקיפה ביותר, עבור משתמשים שמחפשים אחר עבודה, מכונית, דירה או כל שירות ומוצר חיוני אחר", מצהיר גיא אלון אליאב, מנכ"ל נענע10, בראיון בלעדי ל"גלובס".

מנוע החיפוש החדש - "קבל" (Kabel) מבוסס על הטכנולוגיה של חברת Pingola, שהוקמה ב-2009 על-ידי אחיעד שריג, לשעבר מנכ"ל nrg ומייסד "יורם לימודים".

בתחילה יתמקד מנוע החיפוש בעולמות התוכן של ענף הרכב והנדל"ן, אולם בעתיד יתרחב גם לקטגוריות השופינג, השוואת המחירים, מוצרי יד שנייה, עבודה ותיירות.

"קבל" מאפשר למשתמש לבצע חיפוש חינמי אחר דירה או רכב, ולקבל במקום אחד את כל המודעות הרלוונטיות שמופיעות באתרים הגדולים, בהם יד2 ו-winwin, אבל גם באתרים קטנים של סוחרי רכב או סוכנויות. את החיפוש ניתן לשפר באמצעות קריטריונים רבים, כאשר התוצאות מדורגות לפי פרמטרים איכותיים.

בלי תוצאות כפולות

מנוע החיפוש מסוגל לאנדקס מידע מאלפי אתרי אינטרנט באופן אוטומטי. אתרים שמודעותיהם לא מאונדקסות במנוע החיפוש יכולים ליידע את החברה על קיומם דרך המייל, או לבצע פעולות אקטיביות שישמרו על איכות המידע ויאפשרו נגישות קלה אליו.

ההשקה תלווה בקמפיין מקיף בפייסבוק, נענע10 ו-msn ישראל (המשווקים באמצעות MASA), רדיו וטלוויזיה (ערוץ 10).

- מה יקרה אם אתר יד2 לדוגמה לא יאפשר לכם לאנדקס את המודעות שלו?

אליאב: "אנחנו לא מתחרים באתרי לוחות אחרים, וכל הקלקה על מודעה שמופיעה בתוצאות החיפוש שלנו מעבירה את הגולש לאתר המקורי שבו מפורסמת המודעה עם הפרטים המלאים".

מהלך זה הוא בניגוד לאתר הלוחות "זה וזה", שמעתיק מודעות מ-6 אתרים, מבלי להפנות לאתר המקורי, ואף נקלע בשל כך לסכסוך משפטי עם אתר יד2.

לדברי אליאב, "אין סיבה שהאתרים האחרים יחסמו אותנו, ומי שיעשה כך, פשוט יפסיד טראפיק".

"מאחר שאנחנו מציעים כלי חיפוש בתחום הלוחות, אנחנו למעשה יוצרים שוק שלא קיים", אומר שריג. "אם יהיו אתרים שיתנגדו לכך שנכלול אותם בתוצאות, הם פשוט יפגעו בצרכן הסופי. חוץ מזה, כמות האנשים שמפרסמים מודעות באתר אחד בלבד היא זעומה, כך שגם אם אתר אחד יסרב, מאגר המידע שלנו לא ייפגע".

- אתם מאמינים שניתן לשנות את הרגלי הגלישה של המשתמש הישראלי?

אליאב: "כשחושבים על חיפוש רכב או דירה, ישר קופץ לכולם לראש יד2 או winwin, אבל הופתענו לגלות שיש עוד הרבה מקורות מידע".

לדבריו, לגולש הישראלי יש פחד מלצאת פראייר, ולכן הוא מבזבז הרבה מאוד זמן בחיפוש בכל האתרים הקיימים. "אנחנו מאפשרים לעשות את החיפוש ליותר מהיר, ובמקום אחד".

שריג מוסיף כי "יש אתרים שמאפשרים למפרסמים להקפיץ למעלה את הדירה שלהם, למרות שלא מדובר במודעה עדכנית, והגולש לא יודע שהוא נחשף לדירה ישנה שאין לה הרבה ביקוש. מנוע החיפוש שלנו, לעומת זאת, יצביע על כך שמדובר במודעה ישנה". זאת, לצד סינון תוצאות כפולות.

נותנים ציון למודעות

הכניסה של נענע10 לתחום היא אסטרטגית, כשהיא למעשה מתפקדת בתור השותף המסחרי של Pingola בישראל. לפי ההסכם, כל צד יחזיק ב-50% מאתר "קבל", וההכנסות מפרסום יחולקו בהתאם בין הצדדים.

הסכם זה יאפשר ל-MASA, גוף המדיה שמשווק את שטחי הפרסום של נענע10, msn ישראל ועמוד הבית של פייסבוק בישראל, להציע ללקוחותיו אפשרות לפרסם גם בתחום הלוחות.

"המודל העסקי של 'קבל' מתבסס על אלפי בתי עסק שיוכלו לפרסם על בסיס מודל של CPC (עלות פר קליק, נ"פ), וליהנות מקהל מטורגט שמבצע חיפוש בתחום תוכן ספציפי", מסביר שריג. "תחום הפרסום באתרי הלוחות עדיין חי בעולם הישן, שבו מפרסם צריך לקנות בנק של מודעות. אצלנו זה יעבוד אחרת, שכן מדובר במנוע חיפוש המאפשר לפרסם על בסיס תוצאות".

- כל מנוע חיפוש מבוסס על אלגוריתם מוצלח. מה המרכיב הסודי שלכם?

שריג: "זה כמו לשאול את גוגל איך הם מסדרים את התוצאות, אבל אני יכול לומר שאתר שרוצה להיות מאונדקס, צריך להיות באיכות גבוהה".

לדבריו, "התוצאות מוצגות לפי מידת הרלוונטיות, וללא מניפולציה של יד אדם, כאשר כל מודעה מקבלת ציון שמבוסס על מאות פרמטרים, כגון מידת הטריות של המודעה או איכות המקור.

בטכנולוגיה של Pingola, המוטמעת באתר "קבל", הושקעו עד כה כ-3 מיליון דולר ממשקיעים זרים, בהם בנקאי השקעות ואנשי מדיה ואינטרנט. בחברה נמצאים גם רות אלון, מייסדת נטוויז'ן, וגדי הדר, ממייסדי פורטל וואלה, המכהנים כדירקטורים. החברה מעסיקה 22 עובדים, רובם במרכז הפיתוח בישראל, אם כי חברת האם אינה ישראלית.

Pingola עתידה להשיק החודש את מנוע החיפוש שלה גם בשוק הרוסי. ל"גלובס" נודע כי Pingola חתמה על הסכם שיתוף-פעולה אסטרטגי וארוך טווח עם ענקית התוכנה מיקרוסופט, במסגרתו יושק מנוע החיפוש עם אתר MSN ברוסיה, בדומה לשיתוף-הפעולה עם נענע10. בין לבין הספיקה החברה לדחות הצעות רכש ושיתופי-פעולה אסטרטגיים מצד שחקני מדיה גדולים בשוק הרוסי.

מהפך בארה"ב

לשריג יש תקוות גדולות מ-Pingola, כשאת האמונה שלו הוא מבסס על מה שמתרחש בשוק הלוחות האמריקני. עד לא מזמן, השוק המקומי נשלט על-ידי אתר הלוחות הוותיק Monster, הפועל בתחום חיפוש העבודה ומושך אליו כ-12 מיליון גולשים שונים בחודש. אולם בנובמבר האחרון, מנוע חיפוש העבודה Indeed עקף אותו במונחי טראפיק והפך לאתר המוביל בתחום.

"זו עדות לצורך של המשתמש לכלי שייתן לו את כל המידע הרלוונטי במקום אחד", הוא מסביר. "יש מנועי חיפוש ורטיקלים שהופכים לענקים בהרבה מדינות, וזו המטרה גם שלנו - להיות הגוגל של תחום הלוחות והמדריכים במספר שווקים בעולם".

שריג מבטיח כי "אחת לחודשיים-שלושה נשיק בישראל מנוע חיפוש בעולם תוכן חדש, במטרה להפוך את חיי הצרכן לקלים יותר, ובקרוב נשיק גם שירותים תומכי החלטה, כגון כלים סטטיסטיים, מחירונים, טרנדים ותנודות מחירים.

"ב-3 השנים הקרובות אנחנו מתכננים להפוך לשחקן משמעותי בשוק החיפוש ב-15 מדינות שונות, בהן צרפת, איטליה ואוסטרליה". השוק האמריקני, בכל אופן, לא נמצא כרגע בתוכניות.

- איזה נתח שוק אתם רוצים להשיג בישראל?

אליאב: "33% מהגולשים בישראל מבקרים מדי חודש באחד מאתרי הלוחות, כך שמדובר בשוק עם פוטנציאל גדול. אני סבור ש'קבל' ישנה את שוק הלוחות בישראל וייתן לצרכן הסופי יותר מידע מפולח ורלוונטי".

עם זאת, אליאב מציג יעדים מתונים יחסית. "אני אהיה מרוצה אם יהיו לנו עשרות אלפי גולשים ביום בעוד שנה", הוא אומר.

עיקרי המהלך של נענע10

* הקמת אתר שיאחד מידע מכל אתרי הלוחות.

* נענע10 ו-Pingola יתחלקו בהכנסות מהאתר באופן שווה.

* הרחבת הפעילות בהמשך גם לשופינג, השוואת מחירים, מוצרי יד שנייה, תעסוקה ותיירות.

עוד כתבות

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה הלוהטת בעולם רכשה אותם: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-680 מיליון דולר

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בנימוק כי הבורר סבור שהוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות עם יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה - מהן עולה חדש ליחסי תן וקח בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

מדד פוטסי הבריטי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

מגמה מעורבת באירופה; מניית יוניליוור מטפסת לאחר הדוחות

ההנג סנג עולה ב-0.2% ● החוזים העתידיים בארה"ב יורדים ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי־ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן, וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת ת"א לבינלאומיות

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-680 מיליון דולר, ואף עשוי להגיע ליותר מכך ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק