גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

‎חשד: מרגלית צנעני סחטה באיומים את אמרגנה לשעבר

(עדכון) - צנעני חשודה כי שלחה את אנשיו של עמיר מולנר לגבות חובות מאמרגנה לשעבר, אסף אטדגי ■ לפי החשד, בין צנעני לאטדגי נערכה בוררות בעולם התחתון, בה נקבע כי הוא חייב לה כסף ■ גם בנה של צנעני וכמה מאנשי מולנר נחקרו ■ עורך דינה: היא בהלם, אין לה קשר לחשדות

הזמרת מרגלית צנעני ("מרגול"), החשודה בסחיטה באיומים, הועברה הערב (ג') לכלא נווה תרצה, לאחר שנחקרה במשך שעות במשרדי היחידה הארצית לחקירות כלכליות בלוד. צנעני תעביר את הלילה בבית הכלא ותובא מחר (ד') לבית המשפט, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרה.

מוקדם יותר היום עיכבה משטרת ישראל לחקירה את צנעני בחשד לביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וסחיטה באיומים, זאת לאחר חקירה סמויה שנמשכה מספר שבועות.

כמו כן, באתר חדשות ערוץ 2 פורסם כי צנעני חשודה גם כי ניסתה לקדם מעורבות לא כשרה בתכנית "כוכב נולד". המשטרה בודקת אם מרגלית צנעני פעלה גם לקידומו של המועמד לירון רמתי, שהגיע לתחרות הגמר האחרונה.

גורמים במשטרה מעריכים כי יש בידם מספיק חומר ראיות לכאורה נגד הזמרת. לדבריהם, בקרוב ייעצרו בתיק זמרים ואמנים נוספים.

על-פי החשד, צנעני הפעילה עבריינים מארגון הפשע של העבריין עמיר מולנר כדי שיגבו עבורה באיומים כספים שחייב לה אמרגנה לשעבר, אסף אטדגי. אטדגי הוא דמות ידועה בעולם המוזיקה הים-תיכונית ומשמש בין היתר גם כאמרגן של הזמר עומר אדם, שהתמודד בעבר בתוכנית "כוכב נולד", בה משמשת צנעני כשופטת.

לפי החשד, בין צנעני לבין אטדגי נערכה בוררות בעולם התחתון, שבסופה נקבע כי האמרגן חייב לה כסף.

בנוסף למרגול חקרה המשטרה את בנה, אסף צנעני, וכן כמה מ"חייליו" של מולנר. צנעני נחקרה היום במשך שעות ארוכות במשרדי היחידה למלחמה בפשיעה הכלכלית בלהב 433 בלוד (יאל"כ) ונשאלה על קשריה עם אנשיו של מולנר.

"הלם טוטאלי"

סניגורה של מרגול, עו"ד שחר חצרוני, מסר היום: "היא בהלם טוטאלי, ואין לה כל קשר לחשדות".

בשיחה עם "גלובס" אמר איש יחסי הציבור של צנעני, עופר מנחם, כי עד כה הוא לא הצליח להשיג את הזמרת, וכי "גם אני ניזון מהתקשורת בדיוק כמו כולם. הפרטים אינם ידועים לנו בשלב הזה, ולא ידוע במה הדברים אמורים. אני מקווה שהדברים יתבהרו במהרה, ואז אוכל לעדכן בפרטים".

מזכיינית ערוץ 2 קשת ומערוץ 24, המעסיקים את צנעני בתוכניותיהם, נמסר בתגובה לידיעה על מעצרה של צנעני: "הפרטים אינם ידועים לנו בשלב הזה, ולא ידוע לנו במה הדברים אמורים. אנו מקווים שהדברים יתבהרו במהרה".

סערת המחאה

צנעני (58) נחשבת לאחת מהזמרות הים-תיכוניות המובילות והחשובות בישראל, וב-5 השנים האחרונות היא משמשת כשופטת בתוכנית "כוכב נולד" של זכיינית ערוץ 2 קשת.

בשבועות האחרונים נקלעה צנעני לסערה ציבורית, לאחר שתקפה את מנהיגי המחאה החברתית נגד יוקר המחיה בישראל. בראיון לגלי צה"ל לפני כשבועיים התבטאה צנעני בחריפות נגד מובילי המחאה במאהל בשדרות רוטשילד בתל-אביב. "זו מחאה פוליטית, הם רק רוצים להפיל את נתניהו. המחאה היא לא אמיתית. לחלק ממובילי המחאה פשוט סבתא שלהם לא הורישה להם דירה בבזל. 20 שנה אי-אפשר לקנות דירה? אני לא קונה את זה", אמרה וציינה כי "הלב שלי לא עם המחאה".

ואולם, בעקבות הביקורת הרבה שעוררו דבריה, גם מצד זמרים ויוצרים ים-תיכוניים, הבהירה צנעני כי היא תומכת במחאה על יוקר המחיה, וכי הביקורת הופנתה רק כלפי מוביליה בתל-אביב. "אם מתחתי ביקורת בזמנו, זה היה על מארגני המחאה, אבל על המוחים? איזו שאלה, אני באה מאהבה. מי שאומר שאני נגד המחאה - משקר", אמרה.

בשבת האחרונה הופיעה צנעני בפני פעילי המחאה בהפגנה שנערכה בבאר-שבע, ואולם חלק מהמפגינים לא סלחו לה על דבריה נגד המחאה וקיבלו אותה בשריקות בוז. צנעני מצידה הבהירה כי לא תחדל מלהשמיע את דעתה: "כדי לסתום לי את הפה צריך לירות לי בראש", אמרה.

זמרת נשמה

צנעני, הידועה גם בכינוי "מרגול", היא זמרת נשמה, שמכניסה אלמנטים של המוזיקה האמריקנית למוזיקה הים-תיכונית. לצנעני רפרטואר רחב של שירים בסגנונות שונים, כמו רוק, פאנק ובלוז.

צנעני החלה את דרכה הבימתית כרקדנית בהפקה הישראלית למחזמר שיער ב-1971. הפריצה הגדולה שלה הגיעה ב-1986, כשהופיעה בתוכנית הבידור הפופולרית של ליל שבת, "סיבה למסיבה", בהגשת רבקה מיכאלי בערוץ 1, עם להיטה "נערי שובה אליי".

עד כה הוציאה צנעני 16 תקליטים, בהם 4 תקליטי אוסף. הבולטים בהם: האלבום "מנטה" (1989), שכלל את הלהיטים "עוד יהיה לי" ו"ריח מנטה"; והאלבום "חומות חימר" (1990).

מנחה בטלוויזיה

בתחילת שנות ה-90, עם עלייתו של ערוץ 2 לאוויר, החלה צנעני להנחות גם תוכניות טלוויזיה. בשנים 1993-1995 הנחתה את תוכנית האירוח "מרגול" בערוץ 2; ב-2001 הגישה בערוץ בריזה של yes את תוכנית הבישול "במטבח עם מרגול"; ב-2005 שיחקה בדרמה הקומית היומית "פיק-אפ" בערוץ 10.

ב-2006 נבחרה צנעני לשמש כשופטת בעונה הרביעית של "כוכב נולד", תפקיד בו היא ממשיכה לשמש עד היום, ושזיכה אותה בפופולריות רבה. ב-2010 החלה להגיש יחד עם גל אוחובסקי את התוכנית "גל ומרגול" בערוץ המוזיקה 24.

צנעני הגישה גם מספר תוכניות רדיו, בהן תוכנית יומית בתחנת הרדיו האזורית "רדיו ללא הפסקה", שבה יעצה למאזינים ופתרה סכסוכים.

הלם בקשת; גל אוחובסקי: "אני אוהב אותה ומחזק אותה"

מעצרה המתוקשר של הזמרת מרגלית צנעני גרם להלם ובלבול בזכיניית ערוץ 2 קשת, שם עוד זוכרים היטב את ההודעה הקודמת מנובמבר 2008 על תקיפתו של המנכ"ל, אבי ניר, וכמה חודשים לאחר מכן את הגילוי על כך שהבדרן דודו טופז עומד מאחורי התקיפה.

"המעצר היכה פה בהלם את העובדים בחברה. מקווה שיתברר כי הדברים שמייחסת לה המשטרה אינם נכונים", אמר בכיר בקשת ל"גלובס".

כאמור, צנעני משמשת כשופטת בתוכנית "כוכב נולד" המשודרת בקשת וכמנחה בערוץ המוזיקה 24, השייך גם הוא לקשת.

זמן קצר לאחר שנודע דבר המעצר, הוחלט בקשת ובערוץ 24 לקיים כסדרה את התוכנית "בשידור חי", שמגישה צנעני יחד עם גל אחובסקי בערוץ 24 מדי יום בין השעות 14:00-16:00. את מקומה של צנעני תפס פליט "האח הגדול", אלירז שדה.

בפתח התוכנית התייחס אוחובסקי למעצר ואמר: "מה אני אגיד לכם, גם אני שמעתי את כל הפרטים היום ברדיו. אין לי מושג. לא דיברתי היום עם מרגול עדיין, ואני מקווה לדבר איתה בהמשך היום. אני מבקש להזכיר לכם שמדובר במדינת ישראל, שבה כל אדם הוא חף מפשע עד שהוכח אחרת".

עוד הוסיף אוחובסקי כי הוא מקווה ש"העסק הזה ייגמר אחרת מאיך שהוא התחיל, ובכל מקרה אני מאוד אוהב את מרגול ורוצה לחזק את ידיה ולמסור לה שכאן אנחנו מאוד אוהבים". לבסוף אמר אוחובסקי כי הוא מקווה ש"היא תעבור את זה בשלום, ובעיקר שהיא נרגעת".

בערוץ 24 מספרים כי ההודעה על המעצר נפלה עליהם "כרעם ביום בהיר". "אין לנו קשר איתה", אמר בכיר בערוץ, שהוסיף כי "שמענו על המעצר לראשונה ב-10 בבוקר כמו כולם. בשלב הזה אנחנו לא יודעים מה יהיה על התוכנית בשבוע הבא".

אבי ביטר: "זה הזוי"

"זה נורא הזוי מה שקרה. אני מאוד מקווה בשביל מרגול שהיא לא קשורה לזה ושהיא תצא מהעניין", אומר הזמר אבי ביטר, שהוסיף מיד כי הוא יודע ש"המשטרה לא עוצרת סתם אנשים. זה התפקיד שלה לבדוק מה קורה ולהעביר המלצות. אחר-כך בית המשפט כבר יחליט בעניין".

לדברי ביטר, יכול להיות שלמוצאה העדתי של צנעני יש קשר להד התקשורתי לה היא זוכה בשעות האחרונות. "ככה זה כשזמר מזרחי מסתבך", הוא אומר. "כשאני הסתבכתי בכל מיני דברים, עצרו אותי ישר, כתבו עליי כתבות ושמו אותי 4 ימים באבו-כביר. אני יכול לומר שזאת תחושה מאוד לא נעימה. אני יודע איך מרגול מרגישה עכשיו. אחר-כך, כששחררו אותי, אף אחד לא כתב כלום".

בתגובה לשאלה האם נראה לו שיש אמת בקשר שעולה מדי פעם בין עולם הפשע לבין המוזיקה המזרחית, אמר ביטר: "אתה יודע למי שר פרנק סינטרה? סינטרה היה הזמר של המאפיה. ככה זה - כל מיני אנשים אוהבים מוזיקה, פושעים, דוקטורים, מכל הקצוות. אני מקווה שמרגול תצא מזה".

מולנר: יעד מספר 1 של המשטרה

עמיר מולנר מוגדר במשטרה כ"ראש ארגון פשע" והוגדר בעבר כ"יעד מספר 1" של המשטרה.

בתחילת אוגוסט שוחרר מולנר מהכלא לאחר שריצה 32 חודשי מאסר, בגין עבירות של החזקת נשק, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירות נוספות. מולנר נעצר יחד עם רבים מאנשיו לפני כ-3 שנים, לאחר שבחצר ביתו ברמת-גן נמצאה תחמושת.

כשבוע לאחר שחרורו מהכלא עצרה המשטרה כמה מאנשיו של מולנר בחשד לתקיפה וסחיטה, על רקע סכסוך שכנים על מקום חניה שהתגלע בין אחד מאנשי מולנר לבין שכנו לבניין.

במסגרת חקירת האירוע עלו גם החשדות ביחס לקשריה של צנעני עם מולנר ואנשיו.

בבקשה להארכת מעצרם של אנשי מולנר - עופר אליהו, ערן עוז, שי לריח ומשה בית עדה - כתבה המשטרה כי הם תקפו באופן ברוטאלי שוכרי דירה בבניין ברמת-גן וגרמו להם חבלות חמורות, במטרה להטיל עליהם אימה ולהעבירם ממקום מגוריהם.

"הניצוץ שהוביל לתבערה זו נסב סביב אירוע של ויכוח סתמי על חניה, אך מטרת התקיפה הייתה לאפשר סחיטה בכוח של חברתו של המותקף", כתבה המשטרה.

עוד כתבות

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת בוול סטריט; נטפליס יורדת בכ-7%

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● ירידות בבורסות אירופה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל • עדכונים בולטים 

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה