גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קיבלתם הודעת ספאם? כדאי לכם לתבוע: עד 12 אלף שקל פיצוי

למרות חוק הספאם, ההודעות השיווקיות לא מפסיקות להציף את הסלולרי ואת תיבות המייל, כשלעתים קרובות הצרכן לא מצליח לאתר את השולח או להסיר את שמו מרשימת התפוצה ■ הבשורות הטובות: מי שתובע זוכה לפיצוי כספי נאה

5 שנים אחרי שנחקק חוק הספאם, שאמור היה לגאול אותנו מהודעות שיווקיות הנוחתות בתיבת המייל ובטלפון הסלולרי, התופעה לא רק שלא מוגרה, אלא אף הולכת ומתפשטת שוב.

מרשתות אופנה, דרך עמותות ועד חברות המציעות הלוואות - שורה של גופים, שחלקם גם לא מזדהים, מוצאים את הדרך לשלוח מסרונים ומיילים, ולעתים קרובות גם לא מאפשרים לנמען לזהות את השולח או להסיר את עצמו מרשימת התפוצה - דבר שמנוגד לחוק, הקובע כי "מפרסם המשגר דבר פרסומת יציין בדבר הפרסומת את שמו ואת דרכי יצירת הקשר עמו לצורך מתן הודעת סירוב".

נקודת ההנחה של החברות פשוטה: המסר הפרסומי יועבר, הצרכן ירטון לרגע או שניים אבל ככל הנראה לא יטריח את עצמו לחפש מספר טלפון, לחייג ולהמתין, וכך ימשיך לקבל מסרונים על גבי מסרונים. בסוף אולי הוא גם יבוא לקנות (כי המלאי מוגבל, וצריך להזדרז).

דוגמאות למסרונים שלא מאפשרים לנמען לדרוש הסרה מיידית של שמו מרשימות התפוצה, יש בשפע: כך למשל, רשת S.WEAR מקפידה לבשר על מבצעים, ובדומה לה גם בילבונג ורשת ההלבשה התחתונה ליה לונדון. סטימצקי מזכירה כי מתנות לחגים ניתן למצוא בחנויותיה, וגם ללין לא שוכחת להזכיר לחברי המועדון שלה לקנות אצלה את המתנות לחג.

ככלל, חברי מועדון סובלים יותר. כך למשל מ', שמדי כמה שבועות מקבל הודעות מרשת תמנון. הוא אמנם נרשם כחבר מועדון בתמנון, אבל החברות הזו לדבריו מסתכמת בהצקות בלתי פוסקות.

"אני כבר לא זוכר על מה חתמתי", הוא אומר, "ובכל מקרה, בטח שלא התכוונתי לקבל מסרונים בתדירות של פעמיים בשבוע לפחות. ההודעות האלה הפכו למטרד, והעניין הוא שקשה להשתחרר מזרועות התמנון. הניסיונות להשיב להם בהודעת טקסט דרישה להסיר אותי מרשימת התפוצה חזרו, וגם מהניסיונות הטלפוניים התייאשתי".

מלכודת מועדון הלקוחות

נרשמתם למועדון לקוחות? הדיל הוא כזה: בתמורה להטבות מסרתם פרטים, חתמתם ואיפשרתם משלוח הפרסומים.

לעתים גם אישרתם (ביודעין או שלא ביודעין) העברת הפרטים לגופים מסחריים נוספים שעמם מקיימת החברה שיתופי-פעולה.

החוק קובע כי נדרשת הסכמה מפורשת מראש ובכתב מהנמען לקבלת דברי פרסומת, וכי בכל עת רשאי הנמען לחזור בו.

בית משפט לתביעות קטנות פסק לטובת לקוח שתבע את סלקום על הפרת חוק הספאם פיצוי של 2,000 שקל, אלא שהפרסומים הוסיפו לזרום. הצרכן לא התעצל והגיש תביעה נוספת. סלקום, להגנתה, טענה כי היא הסירה את שמו ממאגריה, אולם אין ביכולתה לשלוט על הודעות הנשלחות ממשווקים אחרים מטעמה. בית המשפט קבע כי סלקום אחראית למטרד שהצרכן מתאר - ולפיכך פסק פיצוי של 9,000 שקל לפי חישוב של 1,000 שקל לכל הודעה. (ת"ק 15988-02-10).

מה עושים?

צרכנים רבים מקטרים, קוראים ומוחקים, אחרים מנסים לדרוש להסיר את שמם באמצעות פנייה טלפונית, פקס או מייל. אולם, מעטים מנצלים את הזכות שמקנה להם חוק הספאם - לתבוע את בית העסק. החוק מתיר לבית המשפט לקבוע פיצוי של 1,000 שקל על כל מסרון.

בין הדוגמאות: לאחרונה שילמה פרטנר 12,000 שקל ללקוח שתבע את החברה בגין הודעות ספאם והתעלמות מדרישתו להסרת שמו ממאגרי החברה. הוט נדרשה לשלם 1,500 שקל עבור 3 הודעות פרסומיות ששיגרה ללקוח שתבע את החברה לאחר ששמו לא הוסר מרשימת התפוצה.

"המפרסם חייב לכלול את הפרטים שלו, כולל אפשרות הסרה באמצעות ההודעה באופן ברור ונהיר", מסבירה עו"ד קרן לי, שותפה מייסדת במשרד הרשנזון לי ושות', המתמחה באינטרנט ומובייל. "חשוב שיהיה ברור לנמען מהן דרכי ההתקשרות עם המפרסם ואת האפשרות כי הוא יכול לשלוח הודעת 'הסר' חזרה. הצרכן לא צריך לעשות מאמץ לאתר את מוקדי החברה. מוקדי החברה צריכים להיות מפורטים וברורים, בכל הודעה פרסומית אשר נשלחת".

- האם קבלת מסרון ללא מתן אפשרות הביטול היא עילה מספיקה כדי לתבוע בית עסק?

"מקבל הפרסום חייב להביע את רצונו להפסיק לקבל את ההודעות, ורק אם לא נפסקת השליחה, הוא זכאי להגיש תביעה לפיצוי".

"במקרים כאלה", מוסיף עו"ד אמיר ונג, שותף וראש מחלקת תקשורת ורגולציה במשרד רון גזית, רוטנברג ושות', "בית המשפט יכול לחלק את גובה הפיצויים לכל הודעה שנשלחה לפני דרישת ההסרה ואחריה. רק לאחרונה נפסקו פיצויים של 250 שקל לכל הודעה שנשלחה לפני דרישת הצרכן להסרת שמו ו-500 שקל לכל הודעה שנשלחה לאחר מכן. אם הנמען לא נרשם לרשימת תפוצה ו/או לא הביע את רצונו לקבל מסרים פרסומיים מראש, ניתן להגיש תביעה מראש, מאחר שהמפרסמים עוברים על החוק".

- כיצד מתייחס בית המשפט לתביעות בנושא ספאם?

ונג: "בתי המשפט רוצים לאכוף את החוק. יש זרם של פסיקות לפיצויים, ובמקרים רבים נסגרת פשרה מחוץ לכותלי בית המשפט".

המספר חסום? נסו לאתר את החברה

במקרים רבים, ההודעות מגיעות ממספר חסום או מכתובת מייל עלומה. כך למשל קרה לג', שקיבלה לסלולרי מסרון מכתובת אינטרנט לא ברורה, שבו הוזמנה להוריד את אפליקציית FACY. בפרטי השולח מופיע רצף הספרות 123456789, כך שאם תרצה לאתר את השולח ולדרוש את הסרתה מרשימת התפוצה, יהיה עליה לאתר את החברה העומדת מאחורי האפליקציה.

"הצרכן נדרש ראשית לערוך מחקר ולאתר מי החברה השולחת", מוסיפה עו"ד לי. "החברה ביצעה עבירה על החוק הקובע כי בהודעה החברה חייבת להזדהות. זו בעיה נפוצה ומוכרת שבה החברות מקשות על הצרכן להתנתק ממאגריהן. יש שופטים שבפסיקה יתייחסו לנושא הזו גם במסגרת הפיצויים".

במקרה כזה, שבו אין פרטים של החברה, אפשר להתלונן במשרד המשפטים, ובמשרד אף ממליצים לעשות זאת.

צרכנית שפנתה בייאושה ל"גלובס" סיפרה על שיטה מטרידה נוספת: טלפונים עם הודעות שיווקיות מוקלטות המטרידות אותה ואת ילדיה בתדירות שבועית. "באפשרויות הבחירה הקשתי שאני מעוניינת בפרטים נוספים, רק כדי לעבור למענה אנושי ולדעת מי החברה שמטרידה אותי. כשענה נציג, וביקשתי לברר מניין פרטינו ומי החברה שעומדת מאחורי המטרד - הוא ניתק".

האם היא יכולה להסתייע בבזק כדי לאתר את השולח? מסתבר שלא. חוק הגנת הפרטיות אוסר על בזק לאתר את מקור השיחה, ובכך למעשה מגן במקרה זה דווקא על הצד המטריד ומנציח את הפגיעה בצד המוטרד.

תגובות: מה אומרות החברות?

החברות שאליהן פנינו ציינו כי ההודעה נשלחת ממספר טלפון גלוי, שאליו יכול לנמען לצלצל או לשגר הודעה חוזרת. במילים אחרות, כדי להיחלץ מקבלת מסרונים ממועדוני לקוחות, נדרש הלקוח לגלות תושייה ולבקש שיסירו אותו. אולם, לא תמיד ההודעה שלו מגיעה ליעד הרצוי.

* תמנון:

"אנו פועלים בהתאם לחוק: במעמד ההרשמה אנו מודיעים לחברי המועדון כי ההצטרפות אינה כרוכה בתשלום וכי הם יידעו ראשונים על מבצעים חדשים. כמובן, לעיתים יש טעויות, אנוש הן מצד הלקוחות אשר לא מודעים על מה חתמו, והן מצד עובדי החברה אשר עלולים לטעות בהקלדה. לרשות הלקוח מספר דרכי הסרה: דרך האתר, בעמוד הפייסבוק ו/או בסניפים. בקרוב יופעל שירות שיאפשר הסרה ב-SMS חוזר".

* S.WEAR:

"ההודעות נשלחות לחברי המועדון בלבד, והן מכילות את שמנו ואת מספר הטלפון של שירות הלקוחות, בהתאם לחוק. מי שמבקש להפסיק לקבל מסרונים, פונה למספר שממנו נשלחה ההודעה, ומסירים אותו מהרשימה באופן מיידי. נשלחות 4-6 הודעות בשנה".

* ללין:

"כמתחייב על-פי חוק, הדיוור נשלח ללקוחות שנתנו את הסכמתם. בכל עת ובכל דרך בה נשלח הדיוור, עומדת ללקוח האפשרות לבקש להסיר עצמו מרשימת התפוצה, גם באמצעות מסרון חוזר".

* סטימצקי:

"הרשת שולחת מסרונים לחברי מועדון שאישרו את קבלתם. מערכת שליחת המסרונים מציגה את מספר השולח 1-700-706-600 או שם השולח 'סטימצקי'. ניתן להתקשר למספר זה ולבקש להסיר את פרטי ההתקשרות. ההסרה מתבצעת ללא דיחוי".

3 נקודות למחשבה: החוק שעשה רק חצי עבודה

הודעות שיווקיות תופסות אותנו בכל שעות היום, בעבודה, בנהיגה, כשהילדים לבד בבית או כשאנחנו באירוע משפחתי. לעתים קרובות השיחה מגיעה ממספר חסום שלא ניתן לסנן, ובמקרים רבים הניסיונות לאתר את השולח עולים בתוהו.

חוק דואר זבל הוא דוגמה מצוינת לחוק שעשה חצי עבודה והותיר את האזרחים חסרי אונים ופגיעים. העובדה שהכנסת מצאה לנכון לחוקק חוק מעידה על עוצמת המטרד, ובכל זאת, האזרחים נותרו עם ארגז כלים דל, ורובם מוצאים עצמם תחת מתקפה שיווקית שאינם מצליחים לבלום. מדוע?

1. הסטטיסטיקה מנצחת: החוק אמנם מאפשר לנמען לתבוע את החברה, אך זה רלבנטי בעיקר כשהשולח ידוע. בכל מקרה, כשמדובר בחברות גדולות, הן יוצאות מהנחה שמתוך מאות אלפי נמענים, רק בודדים יטרחו לשלוח מסרון ביטול חזרה. מבין אלה, רק אחד או שניים יטרחו להגיש תביעה. כך, הנזק הכלכלי שנגרם לחברה בטל בשישים לעומת הרווח הכלכלי שהיא גורפת באמצעות כלי פרסומי כמעט חינמי של דיוור ישיר.

2. קשיי איתור: חברות רבות מערימות קשיים מכוונים על הנמענים, וגם כאשר מצליח הנמען להבין באיזו חברה מדובר - נציגי השירות מנתקים את הטלפון ברגע שהם מבינים שהמטלפן מבקש להימחק מרשימת התפוצה. החוק לא מחייב את חברות התקשורת להפעיל מנגנוני סינון אוטומטיים שיזהו מבעוד מועד את שולחי דואר הזבל, למרות שמנגנונים כאלה קיימים למשל בשרתי מייל כמו ג'ימייל.

3. היעדר נגישות למאגרי מידע: פרטינו האישיים מופיעים במאגרי מידע שונים, אך אין לנו שום דרך לדעת באילו מאגרים, מי משתמש בהם וכיצד אפשר להימחק מהם. להפך, מדובר במטבע עובר לסוחר.

עוד כתבות

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

החלפת בתים. ''להיכנס לחופשה שונה מאורח החיים שלך'' / צילום: Shutterstock

36 פעמים החלפנו דירה: האנשים שיוצאים לחופשה בחינם

בעלי נכסים ואפילו שוכרים מחליפים דירות ומוצאים את עצמם בחופשה חלומית בבית של מישהו אחר ● מה היתרונות ומה הסכנות, ולמה צריך לשים לב

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

פעילות יחידת מגלן במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

סגנו של סינוואר: "משלחת חמאס תיפגש היום בקהיר עם המתווכות"


דיווח: מצרים הזמינה בכירים ישראלים לקהיר, במקביל להגעת משלחת חמאס • הבית הלבן: הנשיא ביידן שוחח עם ראש הממשלה נתניהו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי, שר החוץ הורה להיערך ל"גל אנטישמי" • שרים איימו בהפלת הממשלה, גורם מדיני: עסקה לא תפגע במטרות המלחמה • עדכונים בולטים

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הבית הלבן: ביידן חזר על עמדתו הברורה בנוגע לרפיח

חייל צה"ל נפצע קל מירי שני טילי נ"ט אמש למנרה • תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה: מחבלים חמושים חוסלו, אתרי שיגור הושמדו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי • עשרות מפגינים, בהם קרובי חטופים, חסמו אמש את איילון צפון והדליקו כתובת אש עם הכיתוב "חלאס" ● עדכונים בולטים