פרטנר שילמה ללקוח 12 אלף שקל פיצוי בגין דואר זבל

פרטנר חויבה בתשלום המירבי בהתאם לחוק הספאם, לאחר שלא הפסיקה לשלוח הודעות זבל ללקוח - למרות דרישות חוזרות שלו וגם לאחר שני פסקי דין בנושא

חברת פרטנר שילמה בימים האחרונים פיצוי בסך 12 אלף שקל ללקוח שלה, בגין דואר זבל ששלחה לכתובת המייל האישית שלו. מפסק דין שניתן ב-9 ביולי בבית המשפט לתביעות קטנות בתל-אביב עולה כי פרטנר התעלמה מדרישות חוזרות של הלקוח להפסיק לקבל ממנה דואר זבל, ומשלא נענתה - החליט לתבוע ממנה פיצוי לפי חוק הספאם.

חוק הספאם, שנכנס לתוקף בדצמבר 2008, קובע בין היתר כי שליחת דואר פרסומי ללא הסכמה מראש של המקבלים תיחשב כעבירה, וכי על המפרסם שלא כדין יוטל קנס של עד 1,000 שקל לכל מייל או SMS, ללא צורך בהוכחת נזק.

הלקוח, עו"ד רון לפין מתל-אביב, הגיש את התביעה הראשונה נגד פרטנר ב-2010, והצדדים הגיעו להסדר פשרה, שבמסגרתו פרטנר התחייבה להפסיק את משלוח דואר הזבל. למרות זאת, פרטנר המשיכה לשלוח לו הודעות זבל למייל, ולפין תבע בשנית. גם בתביעה השנייה הצדדים הגיעו לפשרה, ולמרות זאת הודעות הזבל לא פסקו.

בתביעה השלישית, שהוגשה ביולי 2011, השופט פסק לטובת התובע כאמור וחייב את פרטנר בתשלום המירבי של 1,000 שקל עבור כל הודעת זבל שקיבל, בנוסף להוצאות המשפט.

בפסק הדין, שמופיע במאגר באתר איגוד האינטרנט הישראלי, כתב השופט בדימוס יהודה גרניט כי פרטנר נהגה שלא בתום-לב, לאור זאת שטענה כי הלקוח הוא זה שהיה צריך לחסום את משלוח הפרסומות.

"טוב לנתבעת כי לא היתה מעלה בכלל את הטענה הזו, הואיל וניתנו נגדה שני פסקי דין בנושא", כתב השופט. לדבריו, אם פרטנר הצליחה לחסום את משלוח דואר הזבל לאחר התביעה השלישית, הדבר מעיד כי היא יכלה לבצע את החסימה גם מוקדם יותר.

עו"ד לפין ציין היום (ג') בשיחה עם "גלובס" כי גם לאחר מתן פסק הדין השלישי, פרטנר המשיכה לשלוח עוד 6 הודעות זבל, והוא עשוי לדרוש מבית המשפט להגדיל את סכום התביעה.

מיטל גרייבר-שוורץ, סמנכ"ל קשרי ממשל ורגולציה באיגוד האינטרנט הישראלי, ציינה כי באתר האיגוד ישנו מידע מפורט על תופעת דואר הזבל, והיא מזמינה את הצרכנים להכיר את זכויותיהם ואת חובות המפרסמים מולם.