גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

טוויטר משיקה פלטפורמת פרסום לעסקים קטנים בישראל

כבר תקופה ארוכה שטוויטר מנסה לכבוש את הגולש הישראלי, אך עד כה רשומים כאן כ-155 אלף מצייצים בלבד ■ כעת היא משיקה פלטפורמת פרסום חדשה, בניסיון למשוך את העסקים המקומיים לרשת החברתית ■ האם היא תצליח?

אחרי כמה שנים שצפתה מרחוק בשוק המקומי, טוויטר נכנסת באופן רשמי לישראל. החברה הודיעה היום (ג') על השקת פלטפורמת הפרסום שלה לעסקים קטנים ובינוניים בישראל, לאחר שזו פעלה עד כה מסביב לעולם במדינות כמו ארה"ב, בריטניה, קנדה, אירלנד ויפן. מדובר בצעד האחרון בסדרה של מהלכים שנקטה ענקית האינטרנט, כדי לקסום ללבו של הגולש הישראלי.

בארי קולינס, מנהל חטיבת העסקים הקטנים והבינוניים באזור EMEA בטוויטר, ניסה להסביר היום בשיחת טלפון עם "גלובס" מדוע החברה החליטה להיכנס לישראל, שוק מצומצם יחסית מבחינת כמות המשתמשים הפעילים שבו. "ראינו פה קצב צמיחה חזק של משתמשים שמצטרפים לשירות, יש פה סביבה טכנולוגית חזקה ואנחנו מאמינים ומתרגשים מההזדמנות שתהיה לעסקים הקטנים והבינוניים בפרסום בטוויטר". עוד הוסיף קולינס: "אנחנו מאמינים שמוצרי הפרסום של טוויטר יעזרו לעסקים בישראל וגם ימשכו משתמשים מקומיים להצטרף לשירות".

בדומה למתרחש בפייסבוק, מי שצפוי להוביל את תעשיית הפרסום המקומית בטוויטר מבחינת תקציבים הם הסטארט-אפים המקומיים. חלקם כבר היום מפרסמים בטוויטר דרך חשבונות אמריקאיים, אך צפויים להגביר את הפעילות בפנייה למשתמשים בכל רחבי העולם. "חלק מהפוקוס שלנו אכן יהיה בתעשיית הטכנולוגיה הישראלית", מאשר היום קולינס.

הצעדים בדרך לישראל

לפני כשנה השיקה טוויטר את שירות המיקרו-בלוגינג שלה בעברית מלאה, לאחר שנים שהיה זמין לישראלים באנגלית ובשפות אחרות. בפברואר השנה היא החלה ליישר קו מבחינת הפעילות הפרסומית-עסקית ופרסמה כי היא מחפשת אחרי אנשי מכירות ישראלים, בעלי ניסיון בפרסום דיגיטלי, אך נכון לעכשיו היא הפסיקה לחפש אחריהם ולא גייסה עובדים ישראלים למשרדי החברה בדבלין.

לפיכך, המערכת שהיא משיקה היום תאפשר ניהול עצמאי של פרסומות ללא תמיכה או סיוע בעברית של מנהלי לקוחות מטעם טוויטר.

בשבוע שעבר עשתה החברה בדבלין שני צעדים נוספים כדי להכניס את עצמה עוד יותר לתודעה המקומית. הצעד הראשון היה הקמת חשבון טוויטר ייעודי לעסקים קטנים ובינוניים, תחת השם Twitter_IL_SME@. עד כה החשבון לא נידב טיפים או עצות מיוחדות, מלבד הודעת ברכה וקישור לעמוד השאלות והתשובות באתר טוויטר. עם זאת, מנהלי העמוד - וסביר להניח שמדובר בנציגים הישראלים של טוויטר בדבלין - החלו לעקוב אחר דמויות מפתח בשוק הישראלי שפעילות בטוויטר, כדי להתערות בתעשייה המקומית.

הצעד האחרון במסכת הצעדים של טוויטר לפני שהיא דורכת בתעשיית הפרסום והתקשורת המקומית, היה שכירת משרד יחסי ציבור מקומי שיניע את הפעילות העסקית. החברה החליטה לשכור את שירותיו של משרד יחסי הציבור הוותיק טריואקס, כדי להשיק את פתיחת הפלטפורמה הפרסומית לעסקים קטנים ובינוניים בישראל. עדיין לא ברור אם מדובר בחוזה ארוך טווח או נקודתי להשקה, אך סביר להניח שהדבר תלוי גם בהצלחה של טוויטר לעניין את קהל המפרסמים המקומי בסחורה שהיא מציעה.

האתגרים בשוק המקומי

הדרך להצלחה בישראל אינה קלה. האתגר המרכזי של טוויטר הוא העובדה הפשוטה שהציפור הכחולה שלה כלל לא הצליחה להמריא בישראל. בתעשייה משערים כי בישראל רשומים כ-150 אלף משתמשים, אך לא ידוע כמה מהם באמת פעילים. מכאן, שקהל היעד הפוטנציאלי של מפרסמים - אם כבר ירצו לעופף עם הציפור של טוויטר - מצומצם למדי.

גם המשתמשים הפעילים נחלקים לקטגוריות מאוד מסוימות ולא מספיק מגוונות עבור המפרסם הישראלי. כך, על-פי נתוני חברת הסטארט-אפ הישראלית twtrland, שמנטרת את אופי השימוש של משתמשי טוויטר ומציעה כלי אנליטיקס לעסקים - המשתמשים הישראלים המובילים הם פוליטיקאים, מוזיקאים, אנשי שיווק, בלוגרים ואנשי פיתוח.

בין המשתמשים המובילים מבחינת מספר עוקבים ניתן למצוא שמות מתעשיית האופנה והבידור כמו בר רפאלי, גל גדות ומיטל דוהן, לצד חשבונות פוליטיים-מדיניים כמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה שמעון פרס, דובר צה"ל ואף של הח"כ לשעבר עזמי בשארה. רוב העוקבים אחר המשתמשים הישראלים, לפי נתוני twtrland, הם דווקא משתמשים אמריקאים.

אתגר נוסף שעומד בפני טוויטר, שלו הייתה שותפה גם פייסבוק בתחילת דרכה בישראל, הוא הניסיון לשכנע בכלל עסקים קטנים ובינוניים בכדאיות הפרסום באינטרנט בכלל, ובטוויטר בפרט. חינוך השוק של גוגל בתחילת הדרך, ושל פייסבוק בשנה-שנתיים האחרונות, אמנם עשה חלק מהעבודה, אך גם במקרה של הרשת החברתית הגדולה בעולם, עדיין הדברים לא רצים חלק.

כך, למשל, בתקופה האחרונה שיעור החשיפה של פוסטים אורגניים (שלא מקודמים בתשלום) הולך ויורד, והדבר מביא למצב שבו המפרסמים והעסקים צריכים לשפוך יותר כסף על תקציב הפייסבוק שלהם, כדי להגיע לאותה כמות של גולשים שאליהם הגיעו קודם לכן בחינם או בתקציב נמוך יותר.

הלל פולד, מנהל השיווק של הסטארט-אפ Zula, מנטור ויועץ ליזמים ואחד המשתמשים הישראלים המובילים במספר העוקבים בטוויטר, דווקא חושב אחרת. "אני מאמין שיש בישראל פוטנציאל אדיר עבור טוויטר. אם הם ישחקו נכון עם הקלפים, הם יכולים להגיע רחוק. בניגוד למה שרוב האנשים עשויים להגיד לך, בתור בן אדם שחי בטוויטר - יש שם פעילות מאוד חיה. זה אמנם לא כמו בארה"ב או כמו פייסבוק בארץ, רחוק מזה, אבל בתור מי שפוגש סטארט-אפים כל יום - זה לגמרי על הרדאר שלהם והם מבינים שהם צריכים למנף את הפעילות הקיימת אפילו עוד יותר". פולד מציין, כי המפרסמים הישראלים שיקפצו על העגלה של טוויטר יצטרכו להתאזר בסבלנות. "טוויטר זו פלטפורמה שאתה יכול למנף וללמוד דרכה על השוק, על המתחרים, על מה המשתמשים רוצים או מה יהיו הטרנדים הבאים. זה לא משהו שאתה רואה עליו ROI (החזר על ההשקעה, ר"ג) מהיום למחר אז זה לוקח זמן".

הישענות בעיקר על פרסום במובייל

אם נשים בצד את האתגרים שעומדים בפני טוויטר עם כניסתה לישראל, כדאי לשפוך אור על מה שהיא בעצם מציעה למפרסמים ולעסקים הישראלים בכלי הפרסום שלה. טוויטר נשענת על פרסום כמנוע ההכנסות העיקרי שלה, שמהווה 90% מכלל ההכנסות, לפי דו"ח הרבעון הראשון של 2014, שהתפרסם בתחילת החודש. 80% מתוך הכנסות אלה מגיעים מהמובייל, שדרכו מגיעים 78% ממשתמשי טוויטר.

דו"ח הרבעון הראשון מביא את טוויטר כציפור פצועה, מעט לאחר שהגיעה לנקודת השפל הנמוכה ביותר שלה מאז ההנפקה הציבורית בתחילת נובמבר אשתקד.

הסיבות לכך, בין היתר, הן שורה תחתונה שממשיכה להיות שלילית עם הפסד של 132 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה. לצד זאת, דיווחה החברה על 255 מיליון משתמשים פעילים בחודש, דבר שמייצג עלייה של 5.8% לעומת הרבעון האחרון של 2013, אך שיעור צמיחה הנמוך ממה שחזו האנליסטים וממה שמתחרותיה כמו פייסבוק ו-WhatsApp עשו כשהיו במצבה.

כלי הפרסום של טוויטר בישראל

אמצעי הפרסום הפופולריים ביותר של הרשת החברתית נחלקים לשניים: ציוצים מקודמים (Sponsered Tweets) וחשבונות מקודמים (Sponsered Accounts). הציוצים המקודמים מזכירים את הסיפורים הממומנים של פייסבוק ומציעים פוסטים שמופיעים בפיד של המשתמש לצד פוסטים אחרים, אך הם קודמו בתשלום. חשבונות מקודמים מופיעים בעמודה הצדדית בטוויטר, תחת החלק של חשבונות ששווה לעקוב אחריהם, והם מציעים חשבונות של עסקים ששילמו כדי לקדם את עצמם. בשני המקרים מציעה טוויטר יכולות מיקוד (Targeting) שונות כדי להגיע למשתמשים רלוונטיים לפי תחומי עניין, מילות מפתח, מין ומיקום גיאוגרפי.

טוויטר גם מאפשרת לטרגט מודעות על בסיס מילות מפתח שמופיעות בפיד של המשתמש, או כאלה שהוא חיפש אחריהן במנוע החיפוש הפנימי של טוויטר.

כלי פרסום שהושקו לאחרונה

בתקופה האחרונה השיקה טוויטר מספר כלי פרסום נוספים, כשאחד המעניינים שבהם הוא Language Targeting. השירות מאפשר לטרגט פרסומות על בסיס השפה שהמשתמש בחר בהגדרות הפרופיל שלו, וכן לפי השפות שבהן הוא משתמש בפעילותו בטוויטר. "זה יכול לתת יתרון למפרסמים שרוצים לפנות לקהל גלובלי עם הודעות בשפות ספציפיות או שהם פועלים במדינות שבהן חלקים גדולים מהאוכלוסייה מדברים בשפות שונות", הסביר ניפון מלהוטרה, מנהל מוצר בחטיבת ההכנסות בטוויטר, בפוסט שהעלה לקראת השקת המוצר הפרסומי. כרגע השירות ניתן באנגלית אך סביר שבעתיד יהיה זמין גם בעברית.

טוויטר תשיק בקרוב גם כלי לקידום התקנת אפליקציות מובייל, שמבוסס על מערכת MoPub שטוויטר קנתה בכ-350 מיליון דולר ושמגיעה למיליארד מכשירי iOS ואנדרואיד, לצד יותר מ-255 מיליון משתמשי טוויטר. הערך המרכזי של המוצר הפרסומי הוא ההנעה לפעולה, שכן הפרסומות כוללות כפתור הורדה שמפנה לחנויות האפליקציות של אפל וגוגל בהתאם לסוג המכשיר. זאת, בדומה לכלי פרסומי פופולרי במיוחד בפייסבוק.

איך עושים את זה נכון בטוויטר

לדברי ראס לאראווי, מנהל חטיבת העסקים הקטנים והבינוניים בטוויטר, "כדי לקדם את עצמך היטב בשירות החברתי, צריך קודם כל לבנות פרופיל טוב, לפתח אסטרטגיית תוכן שתאמץ יחס של 20%-80% בין תוכן אינפורמטיבי לבין תוכן שיווקי ופרסומי, ואז להתחיל לצייץ ובמקביל להקשיב בתשומת-לב כדי לבדוק מה עובד ומה לא", ציין בראיון שהעניק בשבוע שעבר לאתר Marketing Land, והוסיף כי "מותג או עסק בטוויטר חייבים קודם להפגין פעילות טובה לפני שהוא פונה לכלים הפרסומיים שלנו".

לאראווי ציין, כי על-פי סקר שנערך באחרונה, 40% ממשתמשי טוויטר ציינו כי הם עוקבים אחר מותגים כדי ללמוד על מוצרים חדשים, בעוד ששיעור דומה ציינו כי הם עושים זאת כדי לתמוך בעסקים קטנים. לפי סקר אחר שלאראווי מצטט ממנו, הסיכוי שמשתמשים שעוקבים אחר עסקים קטנים בטוויטר ירכשו את המוצר שלהם, יבקרו בחנות שלהם או ימליצו לחבר - גבוה ב-73% לעומת אלה שלא עוקבים.

טוויטר

עוד כתבות

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בוול סטריט; מחירי הנפט צללו בכ-3%

הנאסד"ק ירד ב-1.2% ● מדד הקאק עלה ב-0.6% ● ירידה במדד המחירים לצרכן בבריטניה, אך מעל הצפי ● יצרנית השבבים ההולנדית ASML יורדת ב-5% ●  ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" • מיקרוסופט תשקיע 1.5 מיליארד דולר בחברת ה-AI מאיחוד האמירויות • יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

רשת הברחות מתוחכמת: איך המערב ינצח את הכטב"מים האיראניים?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה