יניב ויצמן, מנכ"ל teenk - חברה לשיווק ופרסום לבני-נוער, השתתף היום (ד') בוועידת MAD של "גלובס" ואמר: "בשקט-בשקט התחלף לנו הדור. מדור האינטרנט עברנו לדור ה-Z שנולד עם סמארטפון ביד. 25% מצרכני ההווה והעתיד משפיעים על צריכת המשפחה והופכים להיות צרכנים בגיל צעיר".

לדבריו, "זה הדור הכי מתוחכם שיש לנו. פעם דיברו על גיל 14 ומעלה, היום בני-נוער זה כבר גיל 10 ומעלה. הם יזמים בנשמתם, מאמצים מוקדמים של טכנולוגיה, מומחים במחקר אונליין, יודעים לנצל את המדיה החברתית לטובתם ומובילים את תחום הרכישה באונליין".

ויצמן הציג קליפ שבו בני-נוער מדברים על שיווק וצרכנים. "אנחנו דור שרוצה הכול ובלי מאמץ. כבר היום אנחנו משפיעים על הרגלי הקנייה של המשפחה: באיזו חברת סלולר נהיה, מה נאכל בערב וכו'. אנחנו מחוברים כל הזמן, יש לנו גישה לכל מידע. כשאתם סוף-סוף עולים על טרנד מגניב, רוב הסיכויים שהוא כבר מת מזמן. אנחנו יודעים הרבה על המותג שלכם. תדברו איתנו בתמונות ולא במילים. אל תדחפו לנו את הלוגו שלכם בפנים. תתחברו לערכים ולמטרות שחשובות גם לנו. תדברו איתנו בכל המסכים וכל הזמן".

לדברי ויצמן, "בדור ה-Z מדברים על קשב של 8 שניות. זה ירד מ-12 שניות בדור ה-Y. זה דור הריטלין, הדור הכי קריאטיבי שהיה פה".

"עכשיו אני רוצה לדבר איתכם על וואטסאפ", אמר ויצמן. "זו לא רק אפליקציה לשליחת הודעות בחינם, זו רשת חברתית לכל דבר. תקחו טלפון מבן-נוער ל-5 דקות, ותראו כמה תוכן הוא מפספס. איך עושים את החיבור בין המותגים לבני-הנוער בוואטסאפ? צריך היות אישיים ופרסונליים, לדבר בתמונות.

"סדר הפעולות של בני-נוער הוא קודם כל בוואטסאפ, אחר-כך באינסטגרם ואחר-כך בפייסבוק.

"מועדון הצעירים של סופר-פארם, סופר-פארם יאנג, עבר לוואטסאפ. אמרנו להם: תפתחו קבוצות בשם הזה, ותקבלו מדי חודש קופון שקשור אליכם.

"מה עשינו עם גלובס גרופ, חברת הפצת הסרטים המובילה בישראל? בהשקה של הסרט 'הרובוטריקים', אמרנו להם: תפתחו קבוצה, תקראו לה 'בא לי סרט' ותוסיפו את הטלפון שלנו, ואנחנו נשלח לכם מידע וכרטיסים לקבוצה. את ההודעה הראשונה הם קיבלו בלילה הלבן, כשהשקנו את הסרט. אמרנו: אי-שם בתל-אביב יש את הלוגואים של 'רובוטריקים'. אם תמצאו אותם ותצלמו 'סלפי' עם הלוגואים, תקבלו כרטיס מתנה, ומי שיגיע לדוכן שהיה לנו בכיכר רבין יקבל חולצה. מאות בני-נוער הגיעו לקבל חולצה. לא אייפד, חולצה - כמו פעם".