גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

יוסי מילשטיין חויב להחזיר לליאוניד נבזלין 5.4 מיליון שקל

מילשטיין, לשעבר עוזרו הצמוד של ארקדי גידאמק, נטל מנבזלין הלוואות להקמת הספא היוקרתי "בורה בורה" בהרצליה פיתוח, שנסגר ‏‎■‎‏ בית המשפט דחה את טענותיו של מילשטיין, שלפיהן נבזלין היה הבעלים הסמוי של הספא

עוזרו לשעבר של ארקדי גאידמק, יוסי מילשטיין, המיליארדר ליאוניד נבזלין וספא יוקרתי בהרצליה פיתוח הנושא את השם האקזוטי "בורה בורה", אלה הם הגורמים ה"מככבים" בסכסוך כספי רב-יצרים שהתנהל במשך חודשים הרחק מעיניה של התקשורת והגיע אתמול (א') להכרעתו של בית המשפט המחוזי בתל-אביב.

השופטת אסתר נחליאלי-חיאט קיבלה אתמול תביעה בסך כ-5.4 מיליון שקל שהגישה חברת "או.ג'י.אר.אם איטרנשיונל" של נבזלין נגד מילשטיין ונגד חברת "בורה בורה ספא" שבבעלותו.

בית המשפט קבע כי מילשטיין ביקש וקיבל הלוואות של מיליוני שקלים מנבזלין לצורך הקמת מתחם הספא היוקרתי, אך בהמשך סירב להחזיר את ההלוואות לנבזלין והשתמש בכספים למטרותיו האישיות.

השופטת דחתה טענות קשות שהעלה מילשטיין נגד נבזלין, לפיהן הסכמי ההלוואה שנערכו בין השניים היו פיקטיביים, וכל הזרמת הכספים נועדה לעסקיו של נבזלין, ששכר את שירותי יחסי הציבור של מילשטיין.

"לאחר ששמעתי את עדויות מילשטיין, נבזלין ואוליסיה קנטור (בת זוגו של נבזלין - ח'מ'), הגעתי למסקנה אחת המתבקשת - כי יש לקבל את התביעה במלואה ולדחות את טענות מילשטיין, שהן חסרות בסיס ראייתי", כתבה השופטת. "אני מעדיפה את גרסת התובעת, לפיה שלושת הסכמי ההלוואה הם הסכמים תקפים ומחייבים, המשקפים גמירות-דעת של הצדדים למתן ההלוואה למילשטיין לצורך הקמת הספא".

מרכז יוקרתי

תחליתה של הפרשה בשנת 2009, אז הפסיק ארקדי גאידמק את עבודתו של מילשטיין כעוזרו ויועץ התקשורת שלו. בנוסף פינה גאידמק את מילשטיין מהחווילה שלו, שבה התגורר.

מילשטיין נקלע לקשיים כלכליים, ובניסיון לחלץ עצמו ממצב-הביש אליו נקלע, פנה לנבזלין, שמחזיק כיום בין היתר ב-20% ממניות עיתון "הארץ", בבקשת עזרה. הדרך שהגה מילשטיין לחלץ עצמו מהמצב הכלכלי הקשה ושאותה שטח בפני נבזלין, הייתה להקים בהרצליה פיתוח מרכז ספא שיקרא "בורה בורה" (על שם האי האקזוטי באוקיינוס השקט), הכולל בית-קפה שישמש אנשי עסקים, אנשי תקשורת וסלבריטאים שימשכו את קהל הלקוחות הרחב.

בהיעדר מקורות מימון עצמיים, ביקש מילשטיין מנבזלין הלוואה לצורך הקמת הספא. במטרה לשכנעו להעניק לו את ההלוואה, הגה מילשטיין רעיון לשלב בספא את חנות התכשיטים של בת זוגו של נבזלין, אוליסיה קנטור. לאחר שמילשטיין הבטיח לנבזלין כי הוא יוכל להחזיר את ההלוואה תוך שנתיים, נעתר האוליגרך לבקשה.

לדברי בית המשפט, נבזלין הסכים להעניק את ההלוואה למילשטיין לאחר שהתרשם מעבודתו עם גאידמק והעריך כי כשם שהצליח לשווק לציבור הישראלי את גאידמק (שאותו נבזלין, לפי עדותו במשפט, דווקא לא העריך במיוחד) - יעלה בידיו לשווק בצורה טובה גם את הספא, באופן שיאפשר את החזרת ההלוואה בקלות.

התוכנית יצאה לפועל, ובמהלך השנים 2009-2010 נתן נבזלין למילשטיין, באמצעות או.גי'.אר.אם איטרנשיונל, 3 הלוואות ל"בורה בורה ספא" של מילשטיין, שלשלושתן ערב מילשטיין באופן אישי.

ביוני 2010 פנה מילשטיין לקנטור וביקש הלוואה נוספת, ואז התברר לה ולנבזלין כי מצב החברה של מילשטיין קשה, וכי הספא עדיין אינו פועל. לאור האמור, ובחלוף מועד פירעון ההלוואות, הגישו החברה של נבזלין וקנטור את התביעה נגד מילשטיין ו"בורה בורה ספא".

בתביעה נטען, באמצעות עורכי הדין בעז בן-צור ותומר שקרצי, כי לא רק שמילשטיין לא החזיר את כספי ההלוואות שקיבל, אלא שהוא גם עשה בהן שימוש שלא כדין, לצרכיו הפרטיים.

עוד ציינו התובעים כי "התנהלות מילשטיין הביאה למצב הקשה של "בורה בורה" ולקריסת הספא באוגוסט 2010. שערי הספא נסגרו, ועובדיו פוטרו ללא תשלום שכר או פיצויי פיטורים.

"שותף סמוי"

מילשטיין לא התכחש לכך שקיבל הלוואות שלא הוחזרו, אך טען מנגד כי הסכמי ההלוואה היו הסכמים למראית-עין, ולפיכך הם בטלים.

לטענתו, "נבזלין, שהוא אוליגרך שהונו נאמד במיליארדי שקלים, ביקש למנף את כישורי מילשטיין ביחסי ציבור ולהיעזר בקשריו כדי לעזור בעסקיה הכושלים של קנטור, בדרך של חיבור עסקי עם מילשטיין".

לטענת מילשטיין, ובניגוד מוחלט לטענות נבזלין, "מילשטיין היה זה שנעתר לבקשת נבזלין לשיתוף-פעולה שיסייע בידי העסק הכושל של קנטור", והגה רעיון לפתח מתחם "לייף סטייל" שיכלול ספא יוקרתי בשילוב חנות התכשיטים של קנטור.

לדברי מילשטיין, נבזלין התלהב מהרעיון והסכים להשקיע כסף במיזם, בתנאי שהוא לא יהיה שותף גלוי בעסק. לטענת מילשטיין, נבזלין דרש לפיכך כי העסקה תיעשה בין מילשטיין לבין קנטור, באמצעות חברת "או.גי'.אר.אם איטרנשיונל".

מילשטיין המשיך וטען כי "דרך פעולה זו, של הזרמת כספים דרך חברות אחרות שבהן יש להם איש אמון נציג (במקרה זה קנטור - ח'מ'), אופיינית לעולמם של האוליגרכים, ולא פעם הדבר נעשה כ'הלוואה'".

מכאן, לדברי מילשטיין, ההסכם האמיתי בין הצדדים נעשה בעל-פה, והוא סודי, ולפיו נבזלין הוא הבעלים האמיתי של הספא, וכל הזרמת הכספים - באמצעות ההלוואות - נועדה למעשה לעסקיו של נבזלין.

עוד טען מילשטיין כי הוסכם בין הצדדים שהוא יקבל 6% מרווחי חברת "בורה בורה", אך טען כי אין בידיו ראיות לכך, כיוון שהיחסים הללו היו סודיים.

"מילשטיין העיד כי עמד במילתו ולא גילה על כך דבר לאיש, והמשיך וטען כי למעשה נבזלין הוא שקטע את פעולת הספא באמצע, ובכך גרם למילשטיין נזקים רבים לרבות לקריסת החברה", ציין בית המשפט.

"עדות מילשטיין מבולבלת"

בית המשפט קיבל, כאמור, את גרסת נבזלין ודחה את גרסת מילשטיין מכל וכל. לדברי השופטת, היא השתכנעה מהעדויות של נבזלין וקנטור וכן של בא-כוחם, עו"ד יניב ריחני, שהיה שותף לעריכת הסכמי ההלוואה, "שהרשימו ושיכנעו אותי בדבריהם ובאמינותם".

מנגד, השופטת ביטלה את עדות מילשטיין, שהייתה לדבריה "מבולבלת, לא משכנעת בלשון המעטה, לא נתמכה בכל ראיה, לא התיישבה עם השכל הישר. הגרסה שהציג מילשטיין היא לכל היותר ניסיון להציג גרסה כלשהי כדי להתגונן מפני התביעה. הדברים שנאמרו ונטענו (על-ידי מילשטיין) הם דברי-סרק, שלמעט בזבוז זמן יקר של בית המשפט ושל הצדדים - לא היה בהם מאומה".

השופטת ציינה גם כי העובדה שמילשטיין היה ערב אישית להחזרי ההלוואות היא הוכחה נוספת לכך שההלוואות לא היו פיקטיביות. "אם אכן הוסכם כי הסכמי ההלוואות הם למראית-עין, כטענת מילשטיין, וללא כוונה אמיתית להתחייבויות - הרי שהדעת נותנת כי לא היה נדרש שמילשטיין יערוב להתחייבות החברה. לא ניתן כל הסבר ענייני בפיו מדוע הוא נדרש לחתום כערב אם לא הייתה כוונה להתקשר בהסכמים מחייבים", קבע בית המשפט.

לאור תוצאת פסק הדין, השופטת חייבה את מילשטיין לשאת בהוצאות המשפט של התובעים בסך 150 אלף שקל.

מילשטיין יוצג בידי עורכי הדין ד"ר יוסי כהן ואוהד מחרז.

נבזלין - האופוזיציונר של פוטין שהפך לאחד מבעלי "הארץ"

ליאוניד נבזלין (55) הוא אוליגרך רוסי-יהודי, לשעבר מראשי חברת הנפט יוקוס, ואופוזיציונר חריף לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. נבזלין עלה לישראל ב-2003, והונו הוערך בעבר ב-4.9 מיליארד שקל.

בשנת 2008 הרשיע בית משפט ברוסיה את נבזלין בניסיון רצח וגזר עליו בהיעדרו עונש מאסר עולם. נבזלין מצידו טען כי מדובר במשפט ראווה ובניסיון להשתיקו מצד פוטין. בית המשפט העליון הישראלי קבע כי אין מקום להסגיר את נבזלין לרוסיה.

נבזלין, המתגורר בהרצליה פיתוח עם זוגתו אוליסיה קנטור, רכש ב-2011 20% ממניות עיתון "הארץ", ובסוף 2013 הודיע על ייסוד המגזין הפוליטי "ליברל".

מילשטיין - הפנים של גאידמק שנקלע לחובות

שמו של יוסי מילשטיין (לשעבר פטר קרפטיאן) עלה לכותרות באמצע שנות ה-2000, אז, בגיל 29 בלבד, הוא הפך לעוזרו האישי של האוליגרך והמיליארדר ארקדי גאידמק, שבאותה תקופה עלה לארץ והתחיל לעשות עסקים במיליונים ולשלהב את הציבור.

מילשטיין שימש במשך כ-4 שנים הפנים של גאידמק בישראל, תיווך בין האוליגרך הזר לציבור הישראלי וסייע לגאידמק לצאת מאלמוניות לסלבריטאות. בין היתר כיכב מילשטיין בכותרות כאשר היה אחראי מטעמו של גאידמק על עיר האוהלים בניצנים, שאיכלסה את פליטי הצפון בזמן מלחמת לבנון השנייה.

במקביל לירידת גאידמק מנכסיו בסוף שנות ה-90, ולאחר שהוא נכשל במירוץ לראשות עיריית ירושלים, הפסיק גאידמק את עבודתו של מילשטיין אצלו, ומילשטיין נאלץ לפנות לעיסוקים אחרים. ב-2009 הוא הקים את מתחם הספא היוקרתי בהרצליה, מוקד הסכסוך בינו לבין נבזלין.

לאחר קריסת הספא המפואר, באוגוסט 2010, אמר מילשטיין כי "עשו לי ולמשפחה עוול, לא נתנו לי צ'אנס ולא חלון זמן למצוא שותף. העסק פתוח רק חודש וחצי, והיינו קרובים לאיזון כבר בחודש הראשון. החובות נוצרו מעיכוב של חודשיים בפתיחת המקום, לאחר שהקבלן לא סיים את עבודתו. שכר הדירה גבוה, ובכל חודש עיכוב פירושו הוצאה לא צפויה".

לדברי מילשטיין אחרי קריסת הספא, "אני והמשפחה מרוסקים, אבל אני לא בורח, אני עונה לכולם, ואשלם לכולם גם אם ייקח לי זמן. הספא לא היה מקור הפרנסה שלי, אני נותן שירותי ייעוץ תקשורת לחברות רב-לאומיות, ואחזיר את החובות. לטייקונים המקומיים הבנקים מחקו עשרות מיליוני שקלים, ולי בגלל חוב קטן של כמיליון שקל סוגרים את העסק".

עוד כתבות

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת תל אביב לבינלאומיות

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה״ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה החברה ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין - ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן