שוק הסלולר לקראת זעזוע: גולן טלקום יוצאת היום (ד') במבצע שלא היה כדוגמתו בשוק ומוכרת קו ראשון ב-37 שקל וכל קו נוסף בתוספת 2 שקלים בלבד, עד 6 קווים. זאת אומרת שמשפחה של זוג הורים ו-3 ילדים יוכלו לקבל חבילת סלולר הכוללת 3 ג'יגה בכל קו ושיחות והודעות ללא הגבלה במחיר של 43 שקל לחודש. במקסימום שתאפשר החבילה המחיר יהיה 47 שקל ל-6 קווים.

המבצע של גולן בא בתגובה למבצע של הוט מובייל, הכולל שני קווי סלולר במחיר של 40 שקל בלבד, והוא מוגבל לשבועיים בלבד.

אין ספק כי שוק התקשורת בכללותו חווה את אחת התקופות הסוערות ביותר לתולדותיו. לתחרות ברמה הזו בשוק הסלולר איש לא ציפה, ונדמה כי מי שחשב שהכניסה של סלקום לתחום הטלוויזיה תעבור בשקט כנראה לא העריך נכון את התגובה של הוט ושל גולן.

סלקום מנסה לפגוע בעסקי הליבה של הוט שהם הטלוויזיה, ולכן הוט הגיבה ויצאה כאמור עם מבצע של שני קווים במחיר של 40 שקל. גולן, שמתחרה ראש בראש מול הוט בסלולר, הגיבה מיידית ויצאה היום עם המבצע החדש שפשוט מזעזע את השוק, ויש לצפות שהחודשים הקרובים יהפכו להיות זירת התגוששות שכמוה לא נראתה.

מי שיספגו את עיקר הנזק יהיו חברות הסלולר הוותיקות, שייאלצו להוריד מחירים כדי להתמודד עם ההצעות של גולן טלקום ושל הוט מובייל, ונראה כי מי שציפה ש-2015 תהיה שנה קשה, לא ידע עד כמה.

על-פי הערכות, המבצע של סלקום בעולם הטלוויזיה, שבו היא הציעה מחיר של 198 שקל עבור חבילת טלוויזיה פלוס 3 קווי סלולר, היה הטריגר מבחינת הוט להגיב בחריפות, מפני שסלקום כרכה בפעם הראשונה בין הסלולר לבין הטלוויזיה, במטרה לנסות ולמנוע נטישת לקוחות. זו ככל הנראה הסיבה שהחריפה את התגובה גם של גולן, שלו כרגע אין טלוויזיה, והוא פועל רק בשוק הסלולר.