הוט רוצה להכאיב לסלקום: מציעה 2 קווי סלולר ב-40 ש'

הסכם הנדידה של הוט עם פרטנר מאפשר להוט מובייל לעמוד בקניבליזם בסלולר, ובכך לפגוע לסלקום בבטן הרכה

התגובה של הוט להשקת פעילות הטלוויזיה של סלקום לא איחרה לבוא, והיא מטלטלת את שוק התקשורת. על-פי מקורות בשוק, המבצע החדש של הוט מובייל בסלולר הוא מבצע אגרסיבי שנועד לפגוע בבטן הרכה של סלקום - גם אם לא באופן ישיר ומוצהר.

באופן לא מקרי, ביום ההשקה של פעילות הטלוויזיה של סלקום ביום שני השבוע, הוט מובייל יצאה במבצע חדש לשני קווי סלולר בחבילות הכול כלול (שיחות, הודעות SMS וגלישה בנפח 3 ג'יגה) במחיר של 40 שקל בחודש.

ביומיים האחרונים רצות בטלוויזיה פרסומות למבצע הזה בכיכובן של סיוון קליין ולירית בלבן, בדמויות שלהן מהסדרות שמשודרות בהוט. ואולם, למבצע האטרקטיבי הזה לא יצאה הודעה לעיתונות ולציבור.

נכון שהתחרות בענף הסלולר בשנים האחרונות הפכה לקניבליזם, אבל המבצע הזה של הוט מובייל נראה על פניו כמבצע הכי אגרסיבי היום בשוק הסלולר, ונראה כי תכליתו החד-משמעית היא לפגוע בסלקום ולהחליש אותה. מדיווחים ממספר מקורות עולה כי בסלקום התקבל מבצע התגובה של הוט בתחושה קשה מאד.

יש להניח כי מבצע התגובה של הוט מובייל נלקח בחשבון על-ידי סלקום, והיא צפתה שיהיו תגובות מצד המתחרות, ואולם המבצע של הוט מובייל שובר את הכלים ופוגע בליבת העסקים של סלקום - שהיא כידוע סלולר ולא טלוויזיה.

במילים אחרות, המבצע מאיים על סלקום ודורש ממנה לשקול היטב האם בכוונתה לפתוח במלחמת מחירים, כיוון שלחץ מצידה על מחירי הטלוויזיה - שהוא מקור וליבת הפעילות של הוט - תגרום להמשך הלחץ על סלקום בליבת הפעילות שלה בסלולר.

כאן העסק מתחיל להיות מורכב ומעניין, מפני שהוט למעשה "מוגנת" ומסוגלת לעמוד בקניבליזם בסלולר, הודות להסכם הנדידה הנדיב שיש לה עם פרטנר. ההסכם הזה מאפשר להוט להשתמש ברשת הסלולרית שבנתה פרטנר לדור הרביעי, ובכך לחסוך עשרות ואף מאות מיליוני שקלים לאורך שנים בהמשך השקעה ופיתוח הרשת שלה.

ההסכם הזה מעניק להוט מעין רשת ביטחון שמאפשרת לה את המבצע האגרסיבי הזה, והוא נועד בדיוק ליום הדין שהתרחש שלשום: הרחבת התחרות בטלוויזיה על-ידי סלקום.

כך, הוט יכולה להוריד את המחיר בסלולר לרמות ריצפה, מבלי שתצטרך לחשוש מהפסדים גדולים, ובכך היא תוכל ממש להכאיב לסלקום בעסקי הליבה שלה.

צריך לזכור כי עבור הוט הסלולר הוא לא העסק המרכזי, ולכן ההסכם עם פרטנר מעניק לה מרחב פעולה אסטרטגי שפשוט מטלטל את השוק. כך, יוצא שגם פרטנר וגם פלאפון, שלכאורה אינן קשורות לעולם הטלוויזיה, מושפעות מהכניסה של סלקום לטלוויזיה בצורה קשה.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988