המסחר בבורסה של תל אביב ננעל היום (ה') בעליות קלות של עד 0.25%, על רקע מגמה מעורבת בשוקי העולם, לאור המצב המתוח ביוון. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.47 מיליארד שקל.

מרבית חברי הפד תומכים בהותרת מדיניות הריבית האפסית למשך תקופה ממושכת יותר, כך עולה מפרוטוקולי ישיבת הריבית האחרונה של הבנק המרכזי בחודש ינואר שפורסמו אתמול ב-21:00. רבים מחברי הפד ציינו כי העלאה מוקדמת מדי של הריבית עלולה לפגוע בהתאוששות הכלכלית, בעוד מעטים סבורים כי דחיית העלאת הריביות תוביל לעלייה באינפלציה.

חוסר הוודאות לגבי עתידה של יוון מעיב על השווקים. יוון הגישה היום באופן רשמי בקשה לקבלת הלוואת גישור ל-6 חודשים שתסייע לה להימנע מפשיטת רגל בסוף החודש, במהלך תקופת המו"מ שלה עם הנושים - אך גרמניה מסרבת.

אתמול בבורסה ננעל המסחר בעליות. מדד ת"א 25 טיפס בכ-0.6% לרמה של 1,483.67 נקודות ומרוחק בפחות מ-1% מהשיא שלו.

מניות האנרגיה במוקד

למרות הביקורת וההצהרות נגד הנפקת האג"ח של קבוצת דלק , ל"גלובס" נודע כי במכרז המוסדי הגיעו ביקושים של 1.074 מיליארד שקל. החברה ביקשה בתחילה לגייס 400 מיליון שקל אך לאור הביקושים העצומים היא הגדילה את היקף הגיוס ל-685 מיליון שקל, בריבית של 4.4%. מדובר בהנפקה של סדרת אג"ח שקלית אחת, לראשונה מאז הסדר החוב בדלק נדל"ן. מכרז לציבור ייפתח על 800 מיליון שקל. (לסיפור המלא)

מניות האנרגיה הושפעו היום מהירידה החדה במחיר הנפט. עוד לפני ההנפקה אתמול זינקו מניות קבוצת דלק, אבנר , רציו ודלק קידוחים בנעילה בבורסה. המדינה הציגה היום לנובל ודלק את מתווה הפשרה, כלומר מבנה משק הגז המקובל עליה. על-פי המתווה שנחשף ב"גלובס", קבוצת דלק תמכור את החזקותיה במאגר "תמר" וכמו כן תמכור את מאגרי "כריש" ו"תנין" הקטנים יותר לצד שלישי.

נייס עולה לאחר שחזרה מניו-יורק עם פער חיובי של כ-1.2%. גם מזור רובוטיקה, לייבפרסון ואופקו עולות על רקע פערים חיוביים. מנגד טאואר יורדת עקב פער שלילי של כ-3.5%.

נובה דיווחה הבוקר כי הכנסותיה הסתכמו ב-120.6 מיליון דולר ב-2014, גידול של 8% בהשוואה ל-111.5 מיליון דולר ב-2013. על בסיס כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) דיווחה החברה על רווח נקי של 18.7 מיליון דולר ב-2014, או 67 סנט למניה, עלייה של 77% בהשוואה לרווח נקי של 10.5 מיליון דולר, 38 סנט למניה ב-2013.