השוק חיבק את תשובה: ביקושים של יותר ממיליארד שקל בהנפקת האג"ח של קבוצת דלק

מדובר בהנפקה של סדרת אג"ח שקלית אחת, לראשונה מאז הסדר החוב בדלק נדל"ן ■ החברה ביקשה לגייס 400 מיליון שקל במכרז המוסדי, אך לאור הביקוש העצום הגדילה את היקף הגיוס ל-685 מיליון שקל בריבית של 4.4%

יצחק תשובה / צלם: תמר מצפי
יצחק תשובה / צלם: תמר מצפי

למרות הביקורת וההצהרות נגד הנפקת האג"ח של קבוצת דלק, ל"גלובס" נודע כי במכרז המוסדי הגיעו ביקושים של 1.074 מיליארד שקל. החברה ביקשה בתחילה לגייס 400 מיליון שקל, אך לאור הביקושים העצומים היא הגדילה את היקף הגיוס ל-685 מיליון שקל, בריבית של 4.4%. מדובר בהנפקה של סדרת אג"ח שקלית אחת, לראשונה מאז הסדר החוב בדלק נדל"ן. מכרז לציבור ייפתח על 800 מיליון שקל.

על-פי הערכות בשוק, מרבית הגופים שהשתתפו במסגרת המכרז המוסדי הם קרנות וגופי נוסטרו. נציין כי גופים מוסדיים שלא השתתפו במכרז המוסדי ואף יבחרו להשתתף במכרז לציבור, למעשה ויתרו על עמלת התחייבות מוקדמת בגובה 0.8%.

יש לציין כי האג"ח של קבוצת דלק אינן מובטחות בבטוחות, למעט שיעבוד שלילי וזכו לדירוג A מחברת הדירוג מעלות S&P, שם ציינו שכספי ההנפקה מיועדים למחזור חוב. מידרוג העניקה לאג"ח דירוג A1 עם אופק יציב.

בסביבת קבוצת דלק מסבירים כי ההנפקה נובעת מרצון לגוון את מקורות הגיוס של הקבוצה וליהנות מסביבת הריבית הנמוכה ששוררת בשוק בימים אלה. ואכן, לאחרונה ציין המנכ"ל ברטפלד ש"קבוצת דלק אינה צמאה למזומנים, על רקע שורת מימושים שביצעה מתחילת 2013, שהכניסה לקופתה כ-6.5 מיליארד שקל".

נזכיר, בסוף ספטמבר 2012, לאחר יותר משנה של דיונים והליכים, אושר הסדר החוב בחברת דלק נדל"ן, שבעבר הייתה חלק מקבוצת דלק ובהמשך פוצלה ממנה בדרך של חלוקת דיבידנד בעין ועברה להחזקתם של בעלי המניות בקבוצה (בראשות בעל השליטה, יצחק תשובה). מדובר היה באחד מהסדרי החוב הגדולים בתולדות שוק ההון המקומי, ובמסגרתו ויתרו נושי האג"ח של כ-65% מחוב של 2.15 מיליארד שקל, כלומר ספגו תספורת של כ-1.4 מיליארד שקל.