אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי, ימסור הערב (ה') עדות במשרדי להב 433, כשבועיים לאחר שביקש מחוקרי המשטרה חסינות בתמורה לראיות למעשים פליליים לכאורה במעון ראש הממשלה. הפעם נפתלי לקבל את החסינות המשפטית שאותה ביקש, כדי למנוע הפללה עצמית, זאת בתמורה להמשך עדותו על מעשים פליליים לכאורה במעון נתניהו.

ביום שלישי השבוע כינס נפתלי מסיבת עיתונאים, שבה התייחס לטענות מצד הליכוד, שם האשימו אותו בבזבוזים החריגים שנחשפו בדוח מבקר המדינה. "מר נתניהו, האם אתה מאשים את מני נפתלי ברכישת מאות בקבוקי אלכוהול ואינספור נרות? האם המטרה הפוליטית שלך מקדשת את כל האמצעים. אדון וגברת נתניהו: תתביישו לכם", אמרה עורכת דינו, נעמי לנדאו.

נפתלי עצמו אמר כי הוא נחשף להאשמות הקשות נגדו רק אחרי שאשתו התקשרה אליו וסיפרה לו: "ראש הממשלה מכפיש אותך".

"לא הייתי מוכן לדוח, לפוליטיקה ולכל הדברים האלה שמכניסים אותי (אליהם) כל הזמן", אמר נפתלי והוסיף: "אני ממש-ממש פגוע, אני לא מאמין שהגעתי למצב הזה".

נציין כי מוקדם יותר היום הודיע נפתלי כי יגיש תביעת דיבה נגד נתניהו ואנשיו על שהאשימו אותו בממצאי דוח המבקר כאמור.

בזבוז כספי ציבור

דוח מבקר המדינה יוסף שפירא שפורסם השבוע הציג נתונים המעידים לכאורה על בזבוז כספי ציבור במעונות ראש הממשלה בירושלים ובקיסריה. בין היתר נטען שם שהוצאו 162 אלף שקל בשנתיים על הלבשה ואיפור מעבר לתקציב הקיים, שתקציב הניקיון עמד ב-2011 על יותר ממיליון שקל, ושהוזמן מזון ממסעדות בסך עשרות אלפי שקלים במקביל להעסקת מבשלת.

אלא שבהודעת הליכוד מטעמו של ראש הממשלה בחרו להסיט את האש לעבר נפתלי, אב הבית לשעבר בן ה-36, אשר תבע את בני הזוג נתניהו אשתקד על ההתנהלות המקוממת שחווה, לדבריו.

"ההוצאות גדלו משמעותית בתקופה מסוימת, שבה ניהל את המעון הרשמי מני נפתלי - עובד ממורמר לשעבר, המוביל מסע השמצות והכפשות נגד ראש הממשלה, על מנת להוציא כספים שלא כדין מקופת המדינה ולפגוע בראש הממשלה ובליכוד בתקופת בחירות", נמסר מהליכוד. "הוצאות המעון הרשמי ירדו ופחתו משמעותית לאחר עזיבתו של נפתלי את התפקיד".

התנהלות בעייתית

נפתלי היה אב הבית במעון ראש הממשלה במשך כמעט שנתיים, עד חודש נובמבר 2012. הוא התפטר אז אחרי שלטענתו לא קודם לתפקיד שהובטח לו. באוקטובר האחרון הגיש נפתלי תצהיר לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, שבו חשף את ההתנהלות הבעייתית לכאורה מצד בני הזוג נתניהו שלדבריו "עשו ככל העולה על רוחם".

בתצהיר סיפר: "כאחראי על תפעול מעון ראש הממשלה נקלעתי, שלא בטובתי, לחיכוכים בלתי פוסקים עם הגברת נתניהו בשל החובה המוטלת עליי לשמור על מסגרת ההוצאות הביתיות שהוקצבה למעון ראש הממשלה מחדש, ובשל הצורך להתעמת עם דרישות בלתי פוסקות של גברת נתניהו להוציא כספים בניגוד לנהלים המחייבים מאידך".

נפתלי, המיוצג בידי עורכות הדין נעמי לנדאו ונאוה פינצ'וק-אלכסנדר, תבע את מעון ראש הממשלה על סך 650 אלף שקל.