המסחר בבורסה (ב') נחתם בירידות שערים בצל החלטת בנק ישראל להותיר את ריבית חודש אפריל על כנה ולא להשיק תוכנית להקלה כמותית. זאת, לאחר שאתמול המשיך המעו"ף והעפיל לשיא חדש ברמה של 1,622 נקודות. בינתיים בעולם, בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת ובוול סטריט המסחר מתנהל בעליות קלות. מחזור המסחר היה גבוה והסתכם בכ-2 מיליארד שקל.

למרות הסקירה הנועזת של HSBC, בנק ישראל החליט היום לא להוריד את הריבית ולא להשיק תוכנית הקלה כמותית. בהודעת הריבית שפורסמה אחה"צ נכתב כי הריבית תיוותר ברמה של 0.1%. כמו כן הבנק ממשיך לרמוז כי תיתכן הקלה כמותית בהמשך. לאחר ההחלטה המעו"ף צנח ב-1.7% אך כאמור הירידות התמתנו עם סיום המסחר.

בבנק ישראל מנמקים את ההחלטה לא להוריד לפי שעה את הריבית בציפיות האינפלציה המעידות על חזרה ליעד הממשלתי בשנה הקרובה: "על-פי הערכת חטיבת המחקר, כמו גם על-פי ממוצע תחזיות החזאים, ב-12 החודשים הבאים צפויה האינפלציה לחזור אל תוך תחום היעד, לסביבת גבולו התחתון; האינפלציה הצפויה על-פי הריביות הפנימיות של הבנקים עודנה מתחת ליעד. הציפיות לטווחים הבינוניים ירדו מעט החודש, והציפיות לטווחים הארוכים מצויות במרכז היעד".

אופטימיות במודי'ס

"ממשלת נתניהו הבאה תאריך ימים יותר מהממשלה היוצאת", כך מנבאת סוכנות הדירוג הבינלאומית מודי'ס. בהודעת עדכון מיוחדת לרגל תוצאות הבחירות בישראל צופה מודי'ס כי תימשך מגמת השיפור בנתוני היסוד של דירוג האשראי של ישראל על רקע התגברות היציבות הפוליטית והמשך מגמת ההתאוששות המהירה ממבצע צוק איתן. גורם ממשלתי אמר היום ל"גלובס" בהתייחסו להודעה כי "מדובר בהודעה חיובית, כמעט אפשר לומר 'ברכת דרך צלחה' לנתניהו".

ההודעה שהופצה הלילה למשקיעים וללקוחות הסוכנות מנתחת את ההשלכות של ניצחונו של בנימין נתניהו על המשק הישראלי ופותחת בהערכה כי "תגבר לכידותה של המדיניות הכלכלית". בין היתר מאמצים האנליסטים של מודי'ס את התחזית שלפיה מנהיג מפלגת 'כולנו' משה כחלון יהיה שר האוצר ומציינים כי "למרות שכחלון התמקד בבחירות בנושא יוקר המחייה ומחירי הדיור, השקפתו הכלכלית איננה מנוגדת לזו של הליכוד".

עוד במאקרו, בנק ישראל דיווח היום כי המדד המשולב למצב המשק בחודש פברואר עלה ב-0.2%, בדומה לקצב גידולו הממוצע בשנת 2014.

איציק נוי, מנכ"ל קבוצת ההשקעות הבינלאומית Smart Capital, העריך היום לפני החלטת הריבית כי "למרות הצפיות בשוק להורדת ריבית היום ולהקלה כמותית, בנק ישראל 'ישב על הגדר' היום, כאשר הבאז התקשורתי והזינוק בשוק המניות המקומי, כבר מתחילים לגלם את האפקט של הרחבה כמותית אופציונאלית. הורדת הריבית האחרונה, הוכיחה עצמה כיעילה כאשר שער החליפין האפקטיבי של השקל, חוזר לרמות הנמוכות של הקיץ (לאחר הורדת הריבית הכפולה). בהמשך, אנו צופים שבנק ישראל ישתמש בכלי ההקלה הכמותית בתיאום מלא עם שר האוצר החדש, בכדי לתמוך בהחזרת האינפלציה לטווח היעד, אך כאמור בהודעה היום אנו לא צופים שום שינוי במדיניות המוניטרית הנוכחית ".

מניות במוקד

מניות הבנקים בלטו היום במסחר. נציין את מניית לאומי שיזנקה ב-2% והפועלים שהוסיפה 1%.

חברת מליסרון פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים לסיכום שנת 2014. מליסרון סיימה את שנת 2014 עם גידול של כ-20% ברווח הנקי לכ-577 מיליון שקל (מתוכו כ-532 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), בהשוואה לכ-481 מיליון שקל (מתוכו כ-432 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) בשנת 2013.

חברת המזון שטראוס דיווחה היום כי הרווח התפעולי (EBIT) הסתכם בכ-746 מיליון שקל (שיעור של כ-9.2% מהמכירות) ב-2014, קיטון של כ-3.1% בהשוואה ל-2013. הרווחיות התפעולית ירדה בכ-0.2%. הרווח למניה לבעלי המניות של החברה הסתכם בכ-3.47 שקל, גידול של כ-12.1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

צדיק בינו, בעל השליטה בפז נפט , מכר 7% ממניות החברה בסכום של 430 מיליון שקל. המנכ"ל יונה פוגל קונה מניות בשווי 2 מיליון שקל. בינו יחזיק לאחר המכירה 30% מהחברה

גם פריגו , אורמת טכנ' וטאואר רשמו אתמול עליות בולטות על רקע פערים חיוביים מול וול סטריט.

מניית אליום מדיקל המשיכה במומנטום החיובי מאתמול ועולה בחדות במחזור ענק.

חברת כן פייט ביופרמה הודיעה כי היא חתמה על הסכם מסחור אזורי בקנדה עם חברת סייפר להפצת תרופת הדגל שלה, CF101, לטיפול בפסואזיס בדרגה בינונית עד קשה ודלקת מפרקים שגרונית בשוק הקנדי לאחר קבלת אישורים רגולטוריים.