הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ד') בעליות כשמדד המעו"ף ממשיך להתקדם ועולה לשיא חדש ברקע המגמה החיובית בבורסות אירופה. עונת הדוחות השנתיים הסתיימה אמש באופן רשמי, עם דיווחי החברה לישראל ובנק לאומי [על כך בהמשך]. בוול סטריט נרשמות גם היום ירידות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.35 מיליארד שקל.

עמית רוזנצוויג, מנהל השקעות בכיר בהלמן-אלדובי, מעריך כי "גם במידה ונתוני המאקרו ימשיכו להיות חזקים מכיוון ארה"ב הפד ימתין עם העלאת הריבית ויבצע העלאות מדודות ומתונות על מנת לא לזעזע את השווקים הפיננסים. לכן תמשך המגמה של הסטת הכספים לשוק המניות ולאפיק הקונצרנים בטווח הקצר בינוני".

בזירת המניות הבנקים ממשיכים את התיקון כלפי מעלה לאחר פרסום הדוחות כאשר מנגד ממשיכה החולשה בענף התקשורת על רקע אי הוודאות. בשוק החוב נרשמת יציבות בתשואות לקראת פרסום דוח התעסוקה ביום שישי.

מדד המעו"ף זינק ביותר מ-6.5% בחודש מארס, והשלים זינוק של כ-11% מתחילת 2015. מדד ת"א 100 חתם את הרבעון החולף עם עלייה של 10%. מדד ת"א-75 ירד ברבעון הראשון ב-0.5% אבל זינק מתחילת 2014 ב-7.5%.

דיווחים סותרים על השגת הסכם בשיחות הגרעין: שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר במהלך הלילה כי הושג הסכם "בנושאים המרכזיים", בשיחות הגרעין בין שש המעצמות לבין איראן. גם שר החוץ של איראן מוחמד זריף סיפק הצהרה דומה ואמר כי ישנה התקדמות רבה בין הצדדים וכי הוא מקווה שבמהלך היום תחל ניסוח הסכם המסגרת. עם זאת מנגד טוען דיפלומט אמריקני המקורב לשיחות כי הדיווח "אינו נכון".

המספרים שמראים עד כמה רותח השוק הקונצרני בישראל

מניות במוקד

בנק לאומי סיכם אתמול את שנת 2014 עם רווח נקי של כ-1.5 מיליארד שקל בהשוואה לרווח נקי של כ-1.98 מיליארד שקל ב-2013. ברבעון הרביעי הבנק רשם הפסד נקי של 111 מיליון שקל בעיקר בשל תשלום קנס לרשויות בארה"ב.

מניות טבע , פריגו , אופקו ונייס בלטו בירידות. מנגד נרשמו עליות בולטות בגזית גלוב, שטראוס ואלביט מערכות.

החברה לישראל עברה אשתקד לרווח של 173 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 620 מיליון דולר ב-2013. עלות שכרם של חמשת בכירי החברה עמדה על כ-90 מיליון שקל.

קמהדע דיווחה היום כי קיבלה אישור ממשרד הפטנטים הקנדי (CIPO) לפטנט ל"יצור בקנה מידה גדול של חלבון AAT. הפטנט מכסה תהליך ייצור בקנה מידה גדול של חלבון ה- AAT, אשר משפר באופן משמעותי את קיבולות הייצור של ה-AAT.

חברת ג'ובוקיט החזקות פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לשנת 2014, עם הכנסות שנתיות של כ- 1.95 מיליון דולר, גידול חד של 468% בהשוואה לשנת 2013 בה נרשמו הכנסות של 343,000 דולר. ברבעון הרביעי הציגה ג'ובוקיט צמיחה של 48% בהכנסות לכ-819,000 דולר והפסד נקי של 106,000 דולר בלבד, המהווים ירידה של 79% בהפסדי החברה ביחס לרבעון השלישי של השנה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]