החל מהיום (ב') יהיה שירות הטלוויזיה של סלקום (סלקום TV) זמין בטלוויזיות של חברת LG בישראל, באמצעות אפליקציה בטלוויזיות החכמות שלה.

מדובר בטלוויזיות הפועלות באמצעות מערכת ההפעלה webOS (מסדרות 2014 ו-2015). זו בשורה חשובה במיוחד לחובבי הטלוויזיות החכמות בישראל, שבפעם הראשונה מקבלים אפליקציית VOD עם תוכן מקיף ואיכותי.

עד כה נהנתה סמסונג מיתרון, משום שמגוון האפליקציות המקומיות בטלוויזיות החכמות הוא בדרך-כלל דל מאוד (בעיקר ynet, כלכליסט, וואלה VOD ומאקו), ואילו סמסונג הציעה ללקוחותיה את שירות ה-Smart VOD מבית חברת Vonetize.

מבחינת סלקום, מדובר במהלך אסטרטגי משמעותי. כבר מספר חודשים מציעה סלקום את שירות הטלוויזיה שלה, המתחרה בהוט וב-yes. הלקוחות רוכשים ממיר ומשלמים 100 שקל בחודש על חבילה הכוללת את ערוצים 2, 10, 1 ושאר הערוצים הכלולים בדרך-כלל בממיר עידן פלוס, לצד סדרות רבות. כל ממיר נוסף עולה 30 שקל. אפשר גם לרכוש מנוי רק לאפליקציה ב-40 שקל לחודש (עבור 5 משתמשים).

הבשורה כעת היא שבעלי טלוויזיות LG יכולים לוותר על רכישת ממיר. הם יקבלו גישה למאגר ה-VOD של סלקום ישירות מאפליקציה המותקנת במסך. הצפייה בשידורי טלוויזיה של ערוצים 1, 2 ו-10 זמינה דרך מקלט עידן פלוס הקיים בטלוויזיות. בנוסף, הלקוח יכול להמשיך לצפות בתכנים בסמארטפון ובטאבלט שלו, באמצעות האפליקציה של סלקום, כך שהתוכן הולך עם הצופה לכל מקום.

שירות סלקום TV עשיר מאוד בתכנים ולא כולל תשלום נוסף מעבר לתשלום החודשי. בין הסדרות אפשר למצוא את "הרשימה השחורה", "סמוך על סול", "קומיוניטי", "מד מן", "רוק 30", "האישה הטובה", "בית הקלפים", "מנהטן", "כתום זה השחור החדש", "האנטומיה של גריי", "סקנדל", "נקמה", "נאשוויל" ו"האחות ג'קי".

סלקום גם מציעה את קטגוריית "השבוע שהיה", בה נמצאים רוב סדרות הפריים-טיים של ערוצים 2 ו-10, כך שניתן לחסוך הקלטה שלהן. בקטגוריית סרטי הקולנוע, תחת התווית "חדש בשירות", יש סרטים כמו "סולט", "ידידים פלוס", "אנשים כמונו" ו"שכנים".

המתחרה סמסונג מציעה את SmartVOD בטלוויזיות החכמות, בסמארטפונים ובטאבלטים שלה. עלות השירות היא 30 שקל לחודש, כאשר הוא פועל לצד האופציה לצפייה בשידורי עידן פלוס עם מקלט פנימי במסך.

השירות הזה מציע מאגר סדרות שלא מתקרב לזה של סלקום. למשל, "בית הקלפים" קיימת רק בעונות 1 ו-2, ללא עונה 3. עוד במאגר הסדרות: "שובר שורות", "הווידוי", "הסקס של מאסטרס", "הבלתי נודע", "רשימת לקוחות", "אמבר", "המגן" ו"הליקס".

בקטגוריית הסרטים, תחת "חדש", מצאנו את "דייט לילי", "מארלי ואני", "אווטאר", "מר וגברת סמית"; וגם בקטגוריות אחרות: "גיימר", "21 גרם", "עלי" ו"לופר".

היתרון של ה-Smart VOD הוא קטגוריית השכרת סרטים (בתשלום נוסף של 18 שקל ליומיים). כאן אפשר למצוא סרטים יותר חדשים כמו: "חטופה 3", "צלף אמריקאי", "משחקי החיקוי", "השופט" ו"עלייתה של ג'ופיטר".

התחושה היא ששירות ה-VOD של סמסונג הוא פתרון חביב לצפייה מזדמנת בסרט קולנוע יחסית חדש ואולי למי שלא ממש חובב סדרות טלוויזיה ורוצה גישה למאגר מצומצם מאוד. לעומת זאת, ב-LG הגישה לסלקום TV בעלות של 40 שקל לחודש ומאגר התוכן הגדול של החברה, כנראה יקרצו לצרכנים שירצו לקנות טלוויזיה ויעדיפו אחת עם פתרון יותר אטרקטיבי.

 

מה עוד מציעים המסכים של LG?

ב-LG הציגו היום (ב') את סדרות הטלוויזיות החדשות שלה לשנת 2015. חלק מהדגמים תומכים ברזולוציית 4K הגבוהה פי 4 מ-Full HD.

דגם הדגל של החברה הוא UF950Y, בו שולבה טכנולוגיית Color Prime, אשר לדברי LG מציגה טווח צבעים הגבוה ממסכים אחרים הקיימים בשוק.

מסכי הטלוויזיה בסדרה זו דקים (פחות מ-10 מ"מ), והם בעלי מערכת סאונד של חברת הרמון קרדון. הדגם הזה גם כולל את ממשק webOS בגרסה 2.0, המשפר את הידידותיות לעומת הגרסה הקודמת ומציע זמן אתחול מהיר פי 3 (מ-13 שניות ל-4.5 שניות). עלות מסך 55 אינץ' - כ-23 אלף שקל.