גאדג'טים: טלוויזיה של LG שמאפשרת לצפות בסלקום TV

מי שמוכן להשקיע הרבה כסף, יקבל בטלוויזיה החכמה של LG מדגם EC939Y מסך בעיצוב מיוחד, איכות תמונה מצוינת וממשק ידידותי

סמארטפונים עם מסכים קעורים או קמורים כבר התרגלנו לראות. הטלוויזיות הקעורות קיימות בשוק המקומי בערך שנה, כאשר חברת LG היא היחידה שמציעה מסך בטכנולוגיית OLED האיכותית עם עיצוב קעור. הטלוויזיה EC939Y קיימת כבר תקופה בשוק המקומי, אבל היא עדיין מצטיינת באיכות התמונה שלה לעומת רוב המתחרים.

ממשק: הטלוויזיה פועלת על מערכת ההפעלה webOS, שבעבר פעלה על סמארטפונים של פאלם. אחד היתרונות במערכת זו היא פשטות בהפעלה ומעבר קל בין תכנים בטלוויזיה. מה שמאפיין את הדגם הוא ממשק קטן היושב על החלק התחתון של המסך ומאפשר לקפוץ בין שידור טלוויזיה, תוכן ומדיה מהתקנים נוספים בלי לעבור דרך מסך הבית של הטלוויזיה.

חיווי מצב הווליום, הבנוי כעיגול גדול, ממוקם דווקא על הכתוביות ומפריע לצפייה. מגוון האפליקציות המקומיות לא גדול, אבל ל-LG יש קלף מנצח, שהיא אפליקציית סלקום TV המאפשרת גישה לשירות הטלוויזיה של סלקום. כך שביחד עם המקלט לשידורי עידן פלוס הפנימי של הטלוויזיה, אפשר לקבל חוויה שלמה בתוך המסך.

ב-LG דאגו למנוע חיפוש קולי בעברית, כך שניתן באמצעות לחיצה בודדת בשלט להגיד שם של אמן או פריט אחר ולמצוא אותו באפליקציה הפנימית של יו טיוב. יש גם תמיכה בקריאת קבצי וידיאו מהאינטרנט כולל תרגום בעברית (SRT) ואפשרות לשדר את התמונה והסאונד מסמארטפוני אנדרואיד בצרוה אלחוטית לטלוויזיה.

עיצוב: המסך יפהפה, דקיק וקעור. למה זה טוב? בעיקר בשביל העיצוב, כי קשה להצביע על חוויית צפייה משופרת בעקבות המראה הקעור.

תמונה וצליל: המסך מגיע בטכנולוגיית OLED המצוינת, אשר בינתיים LG היא זו שמובילה אותה. התמונה חדה והצבעים עשירים שפשוט תענוג לצפות בהם. גם זוויות הצפייה הרחבות משאירות את התמונה כל הזמן איכותית. חבל שהטלוויזיה לא תומכת בצפייה בשידורי 4K (מוכר גם כ-UHD), שהם רזולוציה פי 4 מ-Full HD. הצליל מוצלח יחסית למסך דק.

חיבורים: 4 כניסות HDMI ו-3 כניסות USB.

בשורה התחתונה: מי שמוכן להשקיע 25 אלף שקל, יקבל מסך בעיצוב מיוחד, איכות תמונה מצוינת וממשק ידידותי.

מחיר: 25,000 שקל לגודל 55 אינץ'. במסיבת עיתונאים שקיימה היום (ב') LG, החברה הודיעה על הורדת מחיר משמעותית של המסך ל-16 אלף שקל, לצד השקה של דגמים חדשים.

ציון: 9.