המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (א') בעליות שערים, לאחר שבאירופה הסתיים המסחר ביום שישי במגמה מעורבת ואילו בוול סטריט נרשמו ירידות. מדד המעו"ף טיפס בכ-1.1% וחצה את רף ה-1,700 נקודות. את העליות במדד הובילו בזק, אסם, אורמת וטבע. בשוק האג"ח הממשלתיות נרשמו עליות של עד 0.6% באגרות החוב השקליות הארוכות. מחזור המסחר הסתכם בכ-545 מיליון שקל.

האם יוון מתגמשת לקראת ועידת הפסגה האירופית שתתכנס מחר?. אתמול (שבת) אמר שר הפנים היווני, אלכוס פלמבוראריס כי הצעות חדשות יוגשו למלוויה של יוון עוד לפני ועידת הפסגה של מנהיגי גוש האירו, שתיערך כאמור ביום שני. הוועידה מתכנסת על רקע ניסיונות למנוע חדלות פירעון של יוון על חוב של 1.6 מיליארד אירו שאותו עליה להחזיר לקרן המטבע הבינלאומית. אם יוון לא תצליח לשלם את ההחזרים, היא מסתכנת בכך שתיאלץ לעזוב את גוש האירו, וייתכן שאף את האיחוד האירופי.

לקראת הודעת בנק ישראל מחר מציינים יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון כי "אי אפשר לפסול הפתעת הורדת ריבית מחר (בהסתברות של 40%), אך נדמה שהייסוף בשקל לא מהווה נימוק מספק להורדת ריבית. נדרש גם שילוב עם הפתעת אינפלציה כלפי מטה (אולי בחודשים הבאים), ובעקבות מדד נמוך גם ירידה בציפיות האינפלציה".

בהלמן אלדובי מציינים בסקירה השבועית כי "אנו צופים המשך תנודתיות גבוהה בשוק האג"ח המקומי כנגזרת של שווקי האג"ח באירופה ובארה"ב לאור רגישותם הגבוהה לנתוני מאקרו ולחדשות מכיוון יוון, לכן אנו ממשיכים להמליץ על קיצור מח"מ התיק בתקופה הקרובה".

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי השבוע חלה רגיעה בשוק האג"ח, לאחר שבחודשיים האחרונים התרחשה עליית תשואות חדה, בעיקר בחלק הארוך של עקומים ממשלתיים מרכזיים בחו"ל ובישראל. "אנו חוזרים ומדגישים את חשיבות ההתייחסות לסיכון המח"מ בעת השקעה באג"ח, במיוחד בעת הנוכחית בה רמת המחירים באפיקי האג"ח הינה גבוהה".

בלאומי ממשיכים להדגיש כי "הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף בחשיפה לסיכון, למרות שרמת התמחור הכוללת באפיק גבוהה מהממוצע הרב שנתי. מומלצת אחזקה גבוהה יחסית בדגש על מניות חו"ל. בנוסף, שיפור מסויים הצפוי בפעילות הכלכלית בישראל בחודשים הקרובים תומך גם באפיק המנייתי בישראל. לאפיק המזומן ותחליפיו, המהווה "כרית ביטחון" בתיק ההשקעות, חשיבות גבוהה בשמירה על רמת סיכון סבירה בתיק. מומלצת חשיפה משמעותית לאפיק זה, כרכיב מאזן לחשיפה מנייתית גבוהה".

נחתמה עסקת פוסון - הפניקס

עסקת הענק למכירת השליטה בקבוצת הביטוח הפניקס לידי ענקית ההשקעות הסינית פוסון נחתמה. המוכרת, קבוצת דלק של יצחק תשובה, חתמה מול פוסון על הסכם מפורט ומחייב ותקבל כ-1.82 מיליארד שקל תמורת 52.31% ממניות הפניקס.

מניות פריגו ירדו על רקע פערים שליליים. מנגד, טבע וטאואר עולות על רקע פערים חיוביים.

חברת טבע הודיעה ביום ו' כי השלימה רכישה של 4.61% מהון המניות של מיילן. החזקה של 4.6% ממניות מיילן מעניקה לטבע אפשרות משפטית לפנות ל-Enterprise Chamber, בית משפט ספציפי בהולנד שיש לו סמכות למשל להשעות דירקטור או למנות דירקטור עצמאי. כך, אם תופעל גלולת הרעל של מיילן, תימצא טבע בעמדה שמאפשרת לה להיאבק בכך משפטית ב-Enterprise.

שלוש הצעות (לא מחייבות) שהגישה חברת התרופות מיילן לרכוש את פריגו נדחו על-ידי דירקטוריון פריגו בחודשיים וחצי האחרונים. דיווח מפורט שהגישה מיילן שלשום ל-SEC, רשות ניירות הערך האמריקאית, מצביע על עוצמת הסירוב של פריגו לרכישה. (לכתבה המלאה)

חברת ביוקנסל , העוסקת במחקר ופיתוח של תרופות למחלת הסרטן, דיווחה היום כי החלה בפיתוח מוצר חדש המכונה BC-830 המבוסס על שיטה חדשה שאינה פולשנית, למעקב אחר הישנות של סרטן שלפוחית השתן בקרב חולים. השיטה מבוססת על גן H19 המשמש כסמן ביולוגי.

כיל דשנים חתמה על חוזים לאספקת אשלג ללקוחותיה בהודו, בהיקף כולל של 835 אלף טונות. מחיר המכירה גבוה ב-10 דולרים לטונה מהמחיר הנקוב בחוזים קודמים. בכיל מציינים כי המחיר דומה למחיר שנקבע לאחרונה בעסקאות עם יצרנים אחרים המספקים אשלג לשוק ההודי, ומוסיפים כי החוזים החדשים נחתמו לאחר תקופה שבה המתינו לקוחותיה בהודו לסיום שביתת העובדים בחברה.