מיילן: "פריגו מסרבת לפתוח בדיונים או לביצוע בדיקה"

דיווח מפורט שהגישה מיילן שלשום ל-SEC, רשות ניירות הערך האמריקאית, מצביע על עוצמת הסירוב של פריגו לרכישה

שלוש הצעות (לא מחייבות) שהגישה חברת התרופות מיילן לרכוש את פריגו נדחו על-ידי דירקטוריון פריגו בחודשיים וחצי האחרונים. דיווח מפורט שהגישה מיילן שלשום ל-SEC, רשות ניירות הערך האמריקאית, מצביע על עוצמת הסירוב של פריגו לרכישה.

מהדיווח עולה שפריגו מסרבת אפילו לדון עם מיילן על הנושא. נזכיר, שמיילן מבקשת להשתלט על פריגו בעסקה של למעלה מ-33 מיליארד דולר במזומן ומניות. "נכון להיום, פריגו מסרבת לפתוח בדיונים עם מיילן, וכן לביצוע בדיקת נאותות על-ידי מיילן", כותבת מיילן, ומציינת שכתוצאה מכך יש לה מידע מוגבל באשר לנכסיה ועובדיה של פריגו וקשה לה למסור מידע מפורט על כוונותיה בנוגע לפעילות פריגו לאחר הרכישה.

עם זאת, מיילן חוזרת על הציפייה שלה להשיג סינרגיות שנתיות של 800 מיליון דולר לפני מס החל מהשנה הרביעית להשלמת העסקה.

הדיווח מפרט את הרקע להצעה לרכוש את פריגו. שנה לפני ההצעה, באביב 2014, יו"ר מיילן רוברט קורי פנה ליו"ר ומנכ"ל פריגו, ג'וזף פאפא, בנוגע לשילוב אפשרי בין שתי החברות. "דיונים אלה, כמו כמה דיונים דומים בין פאפא לקורי בעבר, הסתיימו ללא תוצאות", נכתב בדיווח. בהמשך מפורטים האירועים האחרונים ב"משולש הפארמה" כולל ההצעות לפריגו והצעת טבע למיילן. לכל אורך התקופה מיילן מנסה לשכנע את פריגו לפתוח בדיונים ופריגו מסרבת: בסוף אפריל סירב פאפא לקבוע פגישה עם קורי; במאי, כשפאפא השתתף בכנס של מריל לינץ' בו השתתפה גם מנכ"לית מיילן הת'ר ברש, הייתה ביניהם שיחה קצרה אך פאפא סירב לקבוע פגישה לדיון על העסקה; חודש מאוחר יותר, נציגי מורגן סטנלי המייצגים את פריגו סירבו לקבוע פגישה עם נציגי גולדמן זאקס המייצגים את מיילן, בטענה כי "פריגו לא רואה שום סיבה לקיים פגישה בשלב זה".

אם וכאשר מיילן אכן תרכוש את פריגו, מימון העסקה יתבצע בין היתר בעזרת קו אשראי של 12.5 מיליארד דולר שיארגן למיילן גולדמן זאקס.