אילן צחי, מנכ"ל הוט, פורש מתפקידו בהסכמה הדדית עם הבעלים קבוצת אלטיס, לאחר שהתגלעו ביניהם חילוקי דעות לגבי מידת מעורבותם בניהול החברה. על-פי הודעת החברה לבורסה, סיום כהונתו של צחי נכנס לתוקף כבר היום (ג'), ותחליף אותו טל גרנות-גולדשטיין, שרק לאחרונה מונתה לתפקיד ראש חטיבת הלקוחות.

הוט הודיעה היום על ההצרחה, כאשר בהודעתה היא מציינת כי גרנות-גולדשטיין נכנסת לתפקידה באופן מיידי - מה שמלמד שככל הנראה גרנות-גולדשטיין הובאה להוט מלכתחילה כמועמדת לתפקיד המנכ"ל, וצחי ידע על כך.

העזיבה של צחי את הוט מהווה זעזוע קשה, כיוון שלמעשה רוב ההנהלה של החברה מוחלפת בתוך זמן קצר - מה שמלמד על כך שהבעלים רצו להביא לשינוי בחברה, ולכן הוחלט להיפרד כידידים.

מקורביו של צחי אמרו שהוא החליט לפרוש על רקע היישור לימין שעוברת חברת הוט בישראל, כמו כל החברות בקבוצת אלטיס - מה שגרם לכך שתפקידו התרוקן למעשה מתוכן, ובפועל החברה עוברת לניהול הקונצרן הבינלאומי. מכן נגזר שתפקיד מנכ"ל הוט בישראל הוא לשמש למעשה כמנהל אזורי עם חופש פעולה מינימלי.

יש לציין כי סדקים ראשונים בחזית האחידה של הנהלת הוט התגלו כבר לפני כחודשיים, אז הודיעה החברה על מינויים של שני ראשי חטיבות שמתחתם סמנכ"לים שכפופים להם (השני שמונה לראש חטיבת התפעול הוא אבנר קריב). אלא שמסתבר כי מאחורי השינויים האלה מה שקרה הוא שבאלטיס רצו שראשי החטיבות ידווחו לא רק למנכ"ל הוט אלא להנהלת אלטיס - מה שגרם לכך שתפקיד המנכ"ל למעשה מתייתר. כל הקשר עם ספקים, כל ההחלטות לגבי שיטות העבודה וכו', האחריות הכוללת - הכול הוכפף להנהלת התאגיד הבינלאומי.

אחד הממליצים לצירופה של גרנות-גולדשטיין היה מקס בלומברג, לשעבר סמנכ"ל טכנולוגיות בהוט, שהיום משמש כסמנכ"ל טכנולוגיות של קבוצת אלטיס, והשניים מכירים עוד מימי עבודתם המשותפת בקווי זהב.

בינתיים עזבו את הוט סמנכ"ל השירות, אייל קרמר; יגאל דוד, מנהל בכיר בהוט מובייל; וסביון בר-סבר, סמנכ"לית השיווק.

צחי החליף בתפקידו את הרצל עוזר, ובעיקר הוא ייזכר בשל השיפור בשירות של הוט לאחר משבר מאד קשה שעברה החברה בשנה שעברה. הוט חזרה לספק שירות סביר, והמשברים הגדולים בנושא השירות כבר מאחוריה.

צחי אמר היום כי "נפלה בחלקי זכות גדולה להיות חלק מקבוצת הוט במשך 5.5 השנים האחרונות, בשורה של תפקידי מפתח מעצבים - תקופה במהלכה הצליח הארגון להתמודד בהצלחה רבה עם ייצוב רמת השירות שלו ולמקם את עצמו בשורה אחת עם החברות המתחרות בשוק. התמודדנו בהצלחה עם השינויים בשוק הטלוויזיה וביססנו את מעמדה של הוט מובייל כשחקן מרכזי ומחולל תחרות בשוק הסלולר.

"הוט עברה במהלך 5 השנים האחרונות שינוי משמעותי מקצה לקצה, והפכה מחברת התקשורת הרביעית בגודלה לקבוצת התקשורת השנייה בגודלה בישראל ולחלק מתאגיד תקשורת בינלאומי. אני סמוך ובטוח כי המבנה הארגוני החדש יאפשר לחברה להתמודד בהצלחה רבה עם אתגרי השוק הצפויים. אני משוכנע כי יכולותיה, כישרונה וניסיונה של טל יאפשרו לה להוביל את החברה ולהשיג את יעדי החברה".

בדיווח לבורסה הוט מפרטת את תנאי ההעסקה של גרנות-גולדשטיין, לפיהם היא תזכה לשכר של 60 אלף שקל ברוטו בחודש, בנוסף לכל התנאים הסוציאליים המקובלים. היא תקבל רכב צמוד, טלפון סלולרי וקווי וכמובן שידורי הוט חינם בביתה.

גרנות-גולדשטיין גם תקבל מענק שנתי השווה ל-12 משכורות חודשיות ובכפוף לעמידה ביעדים. מבחינת עלות שכר - גרנות-גולדשטיין תשתכר בעלות 1.705 מיליון שקל, מתוכם 977 אלף שקל בשכר ו-728 אלף שקל במענקים.

אילן צחי, המנכ"ל שאותה החליפה גרנות-גולדשטיין, השתכר כ-100 אלף שקל ברוטו בחודש, והוא יקבל מענק פרישה של יותר ממיליון שקל (המענק שווה ל-6 חודשי שכר).

ל"גלובס" נודע כי הוט צפויה להציג בדוחות הקרובים תוצאות לא טובות, וייתכן שעד שהן לא ישתפרו - הפערים בשכר בין המנכ"לית הנכנסת למננכ"ל היוצא יישארו.

גורמים בהוט ציינו כי השינוי במדיניות השכר למנכ"לית הנכנסת משקף שינוי במגמה והתאמה למתרחש בשוק התקשורת.

תוצאות הוט 12.5.15