המרצע יצא מן השק: התוצאות הרבעוניות של הוט מספרות את הסיפור על נסיבות עזיבתו של המנכ"ל אילן צחי. במקביל, בכירים בחברה מתחילים לספר את הסיפור של מה שקורה בהוט בחודשים האחרונים ומה שעתיד לקרות בחודשים הבאים בעקבות התוצאות.

בשיחות עם בכירים המעורים היטב במה שקורה בהוט מצטיירת תמונה עגומה ביותר, המעידה על כך שבחודשים האחרונים החברה נוהלה למעשה בדרך של חלוקת הוראות הפעלה להנהלה והפיכתה לקבלנית ביצוע בלבד.

כפי שפורסם אתמול (ג') באתר "גלובס", מי שלקח את המושכות לניהול החברה בישראל הוא ארמנדו פריירה, ארגנטינאי במקור ושותפו של פטריק דרהי. איש הביצוע שלו הוא מקס בלומברג, שמשמש כסמנכ"ל טכנולוגיות באלטיס, והאיש שעל פיו יישק דבר בהוט בישראל.

פטריס ג'אמי, יו"ר הוט, למעשה נמחק לחלוטין מבחינת ההשפעה שלו על מה שקורה בחברה. המנכ"ל אילן צחי נחשב לאיש של ג'אמי. ברור לפיכך שצחי איבד מכוחו ברגע שג'אמי הפסיק להוות מוקד כוח.

בעל השליטה בהוט, פטריק דרהי, דווקא התרחק בתקופה האחרונה מישראל ומהנעשה בחברה - מה שאולי מרמז מי בעצם מושך בחוטים בהוט.

גורמים שעימם שוחחנו מספרים ל"גלובס" כי צחי שילם בכיסאו, אף שהיו לא מעט אנשים שייעצו לו לעזוב את התפקיד עוד לפני כמה חודשים, בשלב שבו מקס בלומברג כפה את מינויים של שניים מראשי החטיבות בהוט, מבלי לטרוח לשאול את צחי לדעתו.

אבנר קריב, שמונה לראש חטיבת התפעול בהוט, הוא האיש של בלומברג מתקופת עבודתם בהוט. טל גרנות-גולדשטיין מונתה לראש חטיבת הלקוחות גם כן על-ידי בלומברג, וכעת היא גם קודמה על ידו לתפקיד מנכ"לית החברה.

"באלטיס רואים רק דבר אחד: כסף"

לדברי הבכירים, צחי היה במידה רבה נאיבי והמשיך להאמין עד הרגע האחרון שהוא יוכל לשרוד את השינויים בהוט, ושאולי יוכל לקבל לידיו חבל קצת יותר ארוך. אבל, מתברר שבאלטיס אין דבר כזה. "באלטיס רואים דבר אחד בלבד: כסף", טוענים הבכירים. "אין שום דבר שמעניין אותם חוץ מאשר לשרת את החובות של בעלי המניות. השירות, התרבות הארגונית, טיפוח ההון האנושי - אין כלום בהוט, חוץ מאשר ההתייעלות ושירות החובות של בעלי המניות. החברה תיכנס להתייעלות נוספת ותצמצם השקעות, כדי לחזור לשיעורי הרווחיות שהיו לה פעם. זה אומר שהספקים של החברה הולכים לעבור תקופה קשה".

לדבריהם, "יש סבירות גבוהה שהחברה תרצה גם לפתוח חוזים מול חברת תקשוב שאליה העבירו את האחריות על שירות הלקוחות במסגרת של מיקור חוץ, ותדרוש ממנה להוריד מחירים או לפגוע שוב בשירות". כל זאת עלול לקרות דווקא לאחר שחל שיפור מהותי בגזרת המענה הטלפוני בהוט.

פטריק דרהי / צילום: אביב חופי

פטריק דרעי ואשתו לינה. דווקא התרחקו לאחרונה מישראל

אומר אחד הבכירים בחברה: "מכיוון שגייסו מאות עובדים, הצליחו להוריד את זמן ההמתנה, והתלונות נגד השירות קצת ירדו. מה שלא עשו זה לטפל ברשת, ושם רמת התקלות נשארה גבוהה באופן יחסי. כאשר הרשת מנוהלת על-ידי אלטיס והיא קובעת עם איזה ספקים לעבוד, היא מגדירה את תהליכי העבודה ולא משאירה לצוות המקומי מרחב ניהולי - אז איך אפשר לבוא אליהם בטענות, כשהתקלות לא מטופלות?"

הבעיות לא נגמרות שם. ממשיך הבכיר: "אותו סיפור קורה בשיווק. מחליטים לעצור פרסום כדי לחסוך בהוצאות, אז איך רוצים להמשיך ולגייס לקוחות חדשים? הוט עצרה פרסום לחלוטין בחודשים האחרונים, ואת התוצאות רואים מיד. בסופו של דבר, החברה בישראל לא קיימת, היא הפכה להיות שלוחה של החברה בחו"ל. זו גם הסיבה שמינו את גרנות-גולדשטיין. לא כדי שתהיה מנכ"לית, אלא בשביל שלא תנהל ותאפשר לבעלי המניות לעשות מה שהם רוצים בחברה".

בכירי הוט מדברים על התעלמות בוטה מהוראות הרגולציה בחברה: "הרגולציה לא חלה על הוט. החברה עושה פשוט מה שהיא רוצה, ולא מעניין אותה כלום. הם לא סופרים את משרד התקשורת. הדבר היחידי שהם עושים זה לדאוג לכך שהחברה תמשיך לשלם חובות באופן שבו חוב יחליף חוב וכך הלאה, כי חובות הם לא מחזירים באמת, אלא מגלגלים אותם. זה מה שמאפשר להם לקנות חברות במיליארדי שקלים מבלי שזה יפריע להם. לאנשים שלא מסוגלים לחיות עם תרבות כזו יש בעיה, והם ימצאו את עצמם בחוץ מהר מאוד".

אילן צחי / צלם: תמר מצפי

היו שייעצו לו לעזוב כבר לפני כמה חודשים. אילן צחי

הוט: "טענות רכילותיות"

מהוט נמסר בתגובה: "הטענות הן טענות רכילותיות שככל הנראה מקורן בגורמים בעלי עניין, וצר לנו כי בוחרים להתייחס אליהן. החברה היא חברה פרטית עצמאית המנוהלת על-ידי מנהליה והינה חלק מקבוצה בינלאומית.

"שיפור השירות ימשיך להיות אחד הדגלים המרכזיים של החברה, והיא תפעל ביחד עם ספקיה למען מטרה זו. הרשת נמצאת כל הזמן במגמת שיפור, ואנחנו נמשיך ונשקיע בה. לראיה, אנחנו היחידים המציעים 100 ו-200 מגה, והחברה תמשיך להשקיע במשולש הקדוש של שירות-טכנולוגיה-תוכן.

"יחסי החוב של קבוצת הוט הם בין הנמוכים בשוק התקשורת בישראל. החלטת בעלי המניות להמיר את החוב הבנקאי לחוב לקבוצה מעידים על האמון בחברה. כל מומחי השוק מסכימים כי יחסי החוב של החברה הם מתונים. החברה פועלת בשיתוף-פעולה עם הרגולטור ועומדת בכללי הרגולציה באופן מלא".

נציין כי בניגוד לאמור, הוט אינה חברה פרטית מאחר שאגרות החוב שלה נסחרות בבורסה בתל-אביב.