הוט עברה ברבעון השני להפסד נקי של 13 מיליון שקל

זאת לעומת רווח נקי של 37 מיליון שקל ברבעון השני של 2014 ■ ההכנסות ירדו ב-2% ל-996 מיליון שקל, והרווח התפעולי נפל ב-36% ל-87 מיליון שקל ■ המנכ"ל אילן צחי הודיע אתמול על פרישה - והדוחות הרעים הם הסיבה המרכזית

אילן צחי / צילום: סיון פרג'
אילן צחי / צילום: סיון פרג'

יום אחרי עזיבת מנכ"ל החברה אילן צחי בטונים צורמים, וכפי שנחשף אתמול ב"גלובס", חברת הוט רשמה ברבעון השני של 2015 תוצאות כספיות רעות, על רקע החרפת התחרות בתחומי הפעילות של הקבוצה וכן בשל השלכות משבר השירות מהשנה שעברה.

הוט עברה ברבעון השני להפסד נקי של 13 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 37 מיליון שקל ברבעון השני של 2014. הכנסות הוט ברבעון השני רשמו ירידה של 2% ל-996 מיליון שקל, והרווח התפעולי נפל ב-36% ל-87 מיליון שקל.

החברה מסבירה כי הירידה בהכנסות והמעבר להפסד נובעים בעיקר כתוצאה מאובדן לקוחות החברה במגזר הכבלים, המתקזזת בעלייה מהכנסות במגזר הסלולר.

ה-EBITDA של הוט ירד ברבעון השני ב-9% והסתכם ב-429 מיליון שקל.

ההכנסות מתחום הסלולר רשמו עלייה של 6.6% ל-227 מיליון שקל, לעומת 213 ברבעון המקביל. ההפסד התפעולי של החברה מתחום זה העמיק ל-81 מיליון שקל לעומת 46 מיליון שקל אשתקד.

ההכנסות מתחום הכבלים הסתכמו ברבעון ב-783 מיליון שקל, לעומת 816 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של כ-4%. הרווח התפעולי מתחום זה ירד ב-8% ל-168 מיליון שקל, וה-EBITDA ירד ל-425 מיליון שקל מ-442 מיליון שקל אשתקד.

תוצאות הוט 7-15
 תוצאות הוט 7-15

הוט איבדה במהלך הרבעון השני כ-19 אלף לקוחות טלוויזיה ל-838 אלף. מצבת מנויי האינטרנט ירדה ב-8,000 ל-704 אלף לקוחות, ומנויי הטלפון הצטמצמו ב-6,000 ל-666 אלף. החברה הוסיפה 43 אלף לקוחות סלולר (דרך הוט מובייל) ל-1.1 מיליון.

החברה מציינת כי קרוב למחצית מלקוחות הכבלים של החברה הם לקוחות טריפל.

ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח כבלים עלתה בשקל אחד ל-231 שקל בחודש. ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח סלולר ירדה בשקל אחד ל-56 שקל בחודש.

לדברי המנכ"ל היוצא, אילן צחי: "תוצאות הרבעון האחרון מבטאות את החרפת התחרות ואת השלכות משבר השירות. קבוצת הוט שיפרה משמעותית את השירות והשקיעה מעל רבע מיליארד שקל בתשתיות טכנולוגיות לטובת הלקוח. אנו מאמינים כי שיפור השירות לצד שדרוג התשתיות יציב את הקבוצה בעמדה טובה להתמודדות בשוק המאתגר.

"בתוך כך, החברה ערכה גם שינוי ארגוני המאפשר התמודדות נכונה יותר עם התחרות בשוק. הוט מובייל ממשיכה להיות מחויבת לתחרות בשוק הסלולר, תוך המשך השקעות הן בהצעות הערך והן בתחום התשתיות גם במחיר שחיקת הרווחיות".

נציין כי הוט לא נוהגת להציג את התוצאות ביחס לרבעון הקודם, אלא רק ביחס לרבעון המקביל. אולם, כדי לבדוק באופן מדויק את ביצועי קבוצת תקשורת שמגיבה לשינויים התכופים בשוק ולכל מבצע כזה או אחר, ההשוואה הזו היא יותר רלוונטית.

מבדיקת "גלובס" עולה כי הוט רשמה ברבעון השני ירידה בכל הפרמטרים החשובים ביחס לרבעון הראשון של השנה, שממחישה יותר את ההרעה בתוצאות. ההכנסות משירותים בסלולר עלו ל-182 מיליון שקל ברבעון השני מ-178 מיליון שקל ברבעון הראשון. מדובר בעלייה של 4 מיליון שקל "בלבד", בהשוואה לגידול של 43 אלף לקוחות בתחום זה כאמור.

גם ה-EBITDA בתחום הסלולר ירד ל-4 מיליון שקל מ-11 מיליון שקל ברבעון הקודם, וההכנסה הממוצעת למנוי סלולר ירדה בשקל אחד.

מנויי הטלוויזיה ירדו גם ביחס לרבעון הראשון ל-838 אלף מ-846 אלף ברבעון הקודם. מנויי האינטרנט ירדו מ-712 אלף ל-704 אלף, ומנויי הטלפון עלו ל-672 אלף מ-666 מנויים ברבעון הקודם.