גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מקסין פסברג נותנת השראה, ערן שריג פורש

וגם: מיהם אנשי העסקים שהקפידו להתעדכן בחידושי האופנה של רנואר לקיץ הקרוב?

מי השופט הבכיר שמונה לשותף במשרד עורכי דין?

משרד גולדפרב-זליגמן מצרף שותפים חדשים, בהם גם שופט כדורסל

משרד גולדפרב-זליגמן מרחיב את שורותיו, מצרף 4 שותפים חדשים לפירמה ומקדם 10 עורכי דין למעמד עורכי דין בכירים.

השותפים החדשים הם עורכי הדין ארז גוריון, ספי זילברשטיין, ענבל פרצ'יק, המומחים ענייני נדל"ן; ועו"ד פלורנס לימור-שחם, שמתמחה במשפט מסחרי ובדיני תאגידים.

מתברר כי אחד השותפים החדשים הוא בעצם... שופט. בזמנו הפנוי משמש עו"ד גוריון כשופט כדורסל בליגת העל בישראל, תפקיד אותו הוא ממלא כבר מאז שנת 2004, והוא אף שופט בינלאומי משנת 2010.

את קריירת "השיפוט" החל גוריון כבר כתלמיד תיכון. בין המשחקים בהם שפט מאז: גמר האליפות של ליגת העל לפני שנתיים, שני משחקי גמר גביע לגברים ומשחק גמר גביע לנשים. נקווה שהעובדה שהצטרף למשרד כשותף, תותיר לו זמן חופשי להמשיך ולמלא תפקיד זה גם בהמשך.

בראש משרד גולדפרב-זליגמן עומדים עורכי הדין אלי זהר ויודי לוי, והוא מתמחה בנושאים בהם שוקי הון והנפקות, דיני חברות, מיזוגים ורכישות. כעת, עם צירופם של השותפים החדשים, מונה המשרד לא פחות מאשר 80 שותפים.

פלורנס לימור-שחם, ארז גוריון, ספי זילברשטיין, ענבל פרצ'יק / דרור אברהמוב

ברוש וברקוביץ' פותחים את העונה

מיהם אנשי העסקים שהקפידו להתעדכן בחידושי האופנה של רנואר לקיץ הקרוב?

לפני כחודש נחשף ב"גלובס" כי קרן אייפקס, בראשות זהבית כהן, מנהלת משא-ומתן לרכישת 50% מקבוצת רנואר, זאת, כך מוערך, לפי שווי חברה של 300-350 מיליון שקל. אתמול (ב') השקיעו בעלי רשת האופנה, אלי ברקוביץ' ויוסי ברוש, כמיליון שקל בתצוגת האופנה שערכו בגני התערוכה בתל-אביב.

לאירוע הגיעו אנשי עסקים רבים, בין אם כדי להתרועע עם עמיתיהם ובין אם כדי להתעדכן בחידושי האופנה לקיץ הקרוב. בחברת רנואר עדכנו את הנוכחים בחדשות האחרונות, ולא רק באלה שקשורות לקולקציה. סרג' דרעי, מנכ"ל החברה, הכריז כי החברה צמחה השנה ב-20% בהיקף המכירות, כאשר החנות הגדולה ביותר של הרשת תיפתח במהלך השנה הקרובה בקניון מלחה מקבוצת עזריאלי, על פני שטח של 800 מ"ר.

בין המתעדכנים נצפו: אריה שיבר, סמנכ"ל פיתוח ברנואר; אבי לוי, מנכ"ל מליסרון ישראל; משה רוזנבלום, מנכ"ל קבוצת קניוני מליסרון; יוסי צבי, מנכ"ל קבוצת GTLV, והסמנכ"ל דרור יונה; פאר נדיר, מנכ"ל קנדה ישראל; גיל גזית, מנכ"ל קניון הזהב; שמוליק בן-משה, מנכ"ל אלרוב ישראל; ירון אשל, מנכ"ל גזית גלוב; אייל וייסמן, סמנכ"ל פיתוח עסקי בקניוני עזריאלי; אופיר אורן, מנכ"ל קניון עזריאלי תל-אביב; צביקה רוזנטל, מנכ"ל קניון עזריאלי רמלה; שחר טביב, מנכ"ל קניון עזריאלי הנגב; וטל עמית, מנכ"ל עזריאלי חולון.

גיל גזית, אלי  ברקוביץ', אריה שיבר /  צילום: אלירו אביטל

אחרי ניר גלעד: גם ערן שריג פורש מהחברה לישראל

שריג, המכהן כסמנכ"ל הפיתוח העסקי, פורש גם מתפקידו כחבר דירקטוריון בכיל

החברה לישראל נפרדת מבכיר נוסף. שבוע בלבד אחרי שניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל, הודיע על פרישתו, מודיע סמנכ"ל הפיתוח העסקי בחברה, ערן שריג, כי גם יוצא לדרך חדשה.

שריג, הפורש גם מדירקטוריון החברה-הבת כיל, נהנה, כמו יתר בכירי החברה לישראל, ב-2014 מתגמולים רחבי-היקף שחלקם ניתנו על-ידי בעל השליטה עידן עופר, בעקבות פיצול החזקותיה של החברה לישראל.

בסיכום 2014 עלות היקף התגמולים של שריג הצטבר ל-11.7 מיליון שקל. כמחצית מהסכום (5.8 מיליון שקל) הוענק לו כמענק מיוחד על-ידי עופר עם השלמת הפיצול, והיתרה על-ידי החברה לישראל, שם הוא נהנה בין היתר משכר שנתי בעלות של 1.5 מיליון שקל ומתגמול מנייתי של 2.8 מיליון שקל.

מקסין פסברג נותנת השראה

מנכ"לית אינטל העניקה עצות אישיות למתפחות בחברות הרב-לאומית בישראל

במהלך השבוע שעבר נערך במשרדי קודאק האקתון מיוחד למפתחות בחברות ההיי-טק הבינלאומיות בישראל, אותו יזם וערך האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI). בהאקתון השתתפו 35 נשים ממרכזי הפיתוח של אינטל, מיקרוסופט, HP, מארוול, eBay, קודאק, סימנס, סיטי, מוטורולה ו-GM.

לאירוע ה"דמו דיי", שנערך ביום חמישי האחרון, הגיעו שלל בכירי החברות, בהם גם מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל וסגנית נשיא באינטל העולמית.

פסברג, שעברה בין הצוותים, יעצה ואף החוותה דעה אישית ומקצועית על המוצרים שפיתחו. במהלך האירוע היא שבה וביקשה מכלל המשתתפים לדייק ולהפסיק לכנות את חברות הצוותים "בנות" - אלא "נשים". היא אף טרחה ותיקנה את מי ששגה. לדבריה, השימוש במילה "בנות" מפחית מערכן. 

עוד השתתפו באירוע: רפי מרגליות, סגן נשיא בכיר ומנהל מרכז הפיתוח של HP בישראל; יואב הוכברג, מנהל תכנון אסטרטגי באינטל ישראל; יוסי מיוחס, מנכ"ל מארוול ישראל; עינב אהרוני-יונס, מנכ"לית קודאק ישראל; דורון נג'ר, מנהל מרכז המו"פ של מוטורולה סולושנס בישראל; יוסי בן-שושן, מנהל מרכז המו"פ של Dell בישראל; ארז צור, יו"ר משותף ב-IATI; וקרין מאיר-רובינשטין, מנכ"לית הארגון.

מתיחות באשדוד

מתחם הקניות בעיר מתמודד בתחרות בינלאומית

תקווה לגאווה מקומית? ישראל מופיעה ברשימת המועמדים הסופיים לשלב הגמר בתחרות מרכזי הקניות הטובים ביותר שמארגן ICSC, הארגון הבינלאומי לקמעונאות.

במסגרת זו הגיעה אתמול משלחת מיוחדת מטעם הארגון בכדי לבקר ולסייר במתחם הקניות המועמד - ביג פאשן אשדוד. יו"ר הארגון האירופי, ג'ואו קוריאה סמפאיו, שזה ביקורו הראשון בארץ הקודש, העיר כי הוא מתרשם בעיקר מהיצע מתחם האימהות, מחדרי ההנקה שבקניון, כמו גם מהגינון שמסביבו. לדברי חברי המשלחת, מדובר בסטנדרטים שאינם מקובלים אפילו באירופה.

בהקמתו של המתחם, שנפתח לפני שנה, הושקעו 350 מיליון שקל, ושוויו כיום נאמד בלמעלה מחצי מיליארד שקל.

תחרות AWARDS ICSC פתוחה בפני כל פרויקט קמעונאות שנבנה בין 1 ביולי 2013 ל-30 ביוני 2015 ובפני מרכזי קניות שפעלו לפני שנת 2010. ההחלטה על המתחם הזוכה תתקבל ב-18 באפריל במילאנו, איטליה. בכדי לזכות בתואר הנכסף, ביג פאשן אשדוד יצטרך לעקוף את המועמדים האחרים ממדינות טורקיה, פורטוגל, גרמניה, צרפת, דנמרק, אסטוניה, הולנד, איטליה ובריטניה.

עוד השתתפו בסיור: ברברה טופולסא, שופטת בתחרות; חי גאליס, סמנכ"ל ביג מרכזי קניות; ג'ואו חוריאה סמפאיו, יו"ר ICSC, וסגנו, רוברטו פפארסה; ואיתן בר-זאב, מנכ"ל ביג מרכזי קניות.

עוד כתבות

צילום: איל יצהר

38 שופטים חדשים נבחרו לבתי משפט השלום. הרשימה המלאה

הוועדה לבחירת שופטים מינתה היום 38 שופטים חדשים לבתי משפט השלום בתל אביב ובמחוז מרכז, בהם עורכי דין מהמגזר הפרטי בתחום האזרחי והפלילי, פרקליטים ורשמים בכירים ● מחצית מהשופטים החדשים - נשים

מרפסות מלון מפונים בקיבוץ גינוסר. ''שבר את המבנה הקהילתי'' / צילום: Associated Press, Ariel Schalit

המחקר שמגלה את עומק הפגיעה במפוני הצפון

סקר של הטכניון, שנערך בקרב 340 תושבים מגבול הצפון, משרטט תמונה עגומה בתחומי התעסוקה והחינוך וגם בפן הנפשי והמשפחתי של מי שפוזרו במאות נקודות ברחבי הארץ ● "המציאות שנוצרה סימנה להם - הממשלה לא מכירה בסיפור שלכם, אפשר בלעדיכם", אומרת פרופ' מירב אהרון–גוטמן

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בורסת ת"א סוגרת שבוע ירוק: המדדים המובילים זינקו ביותר מ-3%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.9% ● הבורסה פרסמה את סיכום המסחר השבוע: מדדי הטכנולוגיה הובילו את העליות ● עליות שערים אפיינו גם את מדדי איגרות החוב המקומיות, בדומה לאגרות בארה"ב ● מניות קמטק, טאואר ונובה זינקו היום בעקבות הדוחות

בית דיזנגוף, השבוע. ריק ועזוב / צילום: ניר וייס ודררו

על מצבו העגום של הבניין שבו הוכרזה עצמאות ישראל

כל מי שעובר בשדרות רוטשילד בתל אביב יכול לראות מה עלה בגורלו של הבניין האייקוני בו דוד בן גוריון הכריז על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל ● ההזנחה הפושעת של הבניין כמו מטאפורה למצב המדינה

ארסנל נשק בלתי נגמר / צילום: Reuters, Iranian Army/WANA

ארסנל בלתי נגמר: איזה נשק יש עדיין לחיזבאללה?

מפצצות מרגמה, דרך קטיושות וכטב"מים ועד טילי סקאד וטילי שיוט ● האמצעים שהציג חיזבאללה עד כה הם כאין וכאפס לעומת אלה שהוא יכול להפעיל במקרה של מלחמה כוללת בצפון

משלוח יצוא בנמל אשדוד / צילום: תמר מצפי

"תהיו עם היד על הדופק": האזהרה לישראלים שמייצאים לדרום אפריקה

ברקע עצירת היבוא מטורקיה, חברת הביטוח "אשרא" פירסמה אזהרה ליצואנים לדרא"פ ● הבחירות במדינה בסוף החודש עלול לפגוע "בקשרי המסחר בין המדינות, באופן דומה למקרה של טורקיה"

פועלים של חברת החשמל / צילום: יוסי וייס, חברת החשמל

100 שעות בלי חשמל: הדוח שחושף את הנזק מאי הקמת תחנות כוח חדשות

דוח שהגיע לידי גלובס מונה את ההשלכות של העיכובים הנוכחיים בהקמת תחנות כוח חדשות בישראל ● לפיו, ב־2028 יתגברו הפסקות החשמל שיגרמו לנזק כלכלי של מיליארדי שקלים

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP(Kin Cheung), Shutterstock

רדיקלים מוסלמיים מנצחים בבחירות מקומיות באנגליה ופוטין מתקרב אל פטר הגדול

מוסלמים מנצחים בבחירות מקומיות באנגליה עם דגלים פלסטיניים ועם כרזות לטובת עזה ● אדאני (מנמל חיפה) הופך לכדור משחק בבחירות בהודו ● פוטין, תקופת כהונה חמישית, משתווה לסטאלין ● חדשות משפטיות טובות לטראמפ ● אורנגאוטן חובש את הפצע

בנימין נתניהו. להחריש את האבדות / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הדרך לניצחון המוחלט עוברת בעצימת עיניים

ראש הממשלה שוכח את האבידות בדרך לניצחון הגדול ● עורכי הדין חונקים את המערכת עם עתירות חסרות תכלית ● ומה מלמדים הרגלי הצריכה של אנשי המילואים ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק 

שר הכלכלה ניר ברקת / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

השר ברקת: "הצעד של ארדואן יפגע בעיקר בתדמית הכלכלה הטורקית"

לפי נוכחים בכנס מכון היצוא בנושא קשרי הסחר של ישראל עם טורקיה אמר שר הכלכלה ניר ברקת כי תגובה לטורקיה תפגע ביוקר המחיה ● אך לא כולם מסכימים, יעל רביע־צדוק, סמנכ"לית כלכלה במשרד החוץ אמרה כי "צריך לצמצם את היקפי הסחר עם טורקיה"

שוק הנדל''ן מתאושש אך עדיין נמצא ברמות נמוכות מהממוצע / צילום: Shutterstock

הכלכלן הראשי: שוק הנדל"ן מתאושש אך עדיין נמצא ברמות נמוכות מהממוצע

ברבעון הראשון של השנה נמכרו הכי הרבה דיורת מאז הרבעון השני 2022 ● עם זאת, הנתונים נמוכים בכ-17% מהמוצע חודשי רב שנתי של רכישת דירות, והדרך להתאוששות הענף עוד רחוקה ● וגם, כמה דירות רכשו תושבי חוץ?

רינת אפרימה, מנכ''לית קימברלי קלארק ישראל / צילום: נירי גתמון

אחרי 7 חודשים עם מ"מ: זו המנכ"לית החדשה של קימברלי קלארק ישראל

אפרימה תחליף את דורון רוזנפלד, סמנכ''ל הכספים, שכיהן כמ"מ מנכ"ל קימברלי קלארק ישראל מאז סוף ספטמבר 2023, לאחר שטל רבן הודיע על פרישה

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

הדוחות המאכזבים שהפילו את המניה הישראלית בוול סטריט

סולאראדג', המפתחת טכנולוגיה לתחום האנרגיה הסולארית, מסכמת רבעון חלש נוסף ● ההכנסות צללו בכ-80% וההפסד הנקי גדל ● גם התחזיות להמשך שהציגה החברה מאכזבות

תא''ל (מיל') פיני יונגמן / צילום: יוסי זמיר

המהנדס שישיא משואה: "טיל בליסטי עם ראש קרב מאיראן יכול לעשות נזק משמעותי"

פיני יונגמן, ראש חטיבת ההגנה האווירית ברפאל, נבחר להשיא משואה ביום העצמאות לאור תרומתו לקו ההגנה מפני איומים אוויריים ● "זה אחד מהרגעים המרגשים בחיי, אני מסתכל על כל מי שהלך איתי" ● בראיון מיוחד לגלובס לרגל בחירתו, הוא מספר על הפעילות האינטנסיבית מאז 7 באוקטובר, מדבר על האיומים האוויריים העתידיים ומסביר למה אינו "מתבשם משיעור היירוטים הגבוה"

תע''ש רמת השרון / צילום: תמר מצפי

התוצאה המפתיעה והמטרידה של מחדל החימושים: תידחה בנייתן של 36 אלף דירות במרכז

הממשלה מקדמת בימים אלה החלטה לדחיית פינוי מפעל תע"ש רמת השרון, בשל "המאמץ המלחמתי", כך נודע לגלובס ● זוהי הודאה של מערכת הביטחון בכישלון לתכנן לטווח רחוק ובמחדל חימושים שפוגע כעת גם בשוק הדיור

קמפיין טורנדו

האם הצופים עדיין זוכרים מי הייתה הפרזנטורית הקודמת של טורנדו?

הנוכחות הגבוהה של מותג המזגנים על המסך הופכת את הפרסומת בכיכובה של נעמי לבוב לאהובה ביותר השבוע, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● המפרסם שהשקיע את הסכום הגבוה ביותר, זה השבוע השני, הוא free TV כ–1.4 מיליון שקל

דורון טאובמן / צילום: אמנון חורש

זה עורך הדין שייצג את הממשלה בבג"ץ חוק הגיוס

בחודש שעבר אישרה היועמ"שית לממשלה לקבל ייצוג נפרד בבג"ץ חוק הגיוס ● מי שהסכים לקחת את המשימה הוא עו"ד דורון טאובמן, שותף במשרד רם כספי, בעל ניסיון בייצוג בבג"צים המציגים עמדה שמרנית ● בין היתר מייצג טאובמן את הרבנים הראשיים בבג"ץ מתווה הכותל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

רכיב ההשקעה שנמצא בשיא: איפה רוב הישראלים שמים את הכסף

מה קרה במגמות ההשקעה של הציבור בשני העשורים האחרונים, האם התהפוכות בשווקים הפיננסיים או לחלופין אירועים מקומיים השפיעו על העדפותיו ושינו את טעמו ● ומה גורם בעיקר למשקיעים לחפש הזדמנויות בשוקי חו"ל

עידן עופר, בעלי או.פי.סי אנרגיה / צילומים: סיון פרג', shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שוב מפסיד ברכב החשמלי: עידן עופר מחק עשרות מיליוני שקלים במיזם עמדות טעינה

כעשור לאחר קריסת מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס שהוביל עופר, הפחיתה או.פי.סי אנרגיה שבשליטתו כ־44 מיליון שקל מהשקעה שביצעה במניות חברת טעינת הרכב ג'ינרג'י ● זאת לאחר שניסיון להפריד כוחות עם יזם החברה נכשל

בניין חברת טבע / צילום: Shutterstock, Cineberg

האנליסטים מרוצים מטבע: "השוק עוד לא עיכל את שינוי ה-DNA בחברה"

טבע פרסמה אתמול דוחות ואשררה את התחזית השנתית, כשבמקביל דיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי קליני בתרופה מקורית לטיפול בסכיזופרניה ● האנליסטים מעריכים כי התרופה תוכל להימכר במאות מיליוני דולרים ואף למעלה ממיליארד דולר