גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לאומי קארד תעניק החזר של עד 10% לקונים ב-70 אתרים

וגם: מיזם חדש בשם Konim.uno מציע לכם להרוויח כסף ממכירות ב-eBay, במודל של CASH BACK המשלב מודל עמלות על מכירת מוצרים עליהם המלצתם ■ מדריכים בתחום

כרטיס אשראי / צלם: thinkstock
כרטיס אשראי / צלם: thinkstock

לאור העובדה שהקניות באינטרנט בקרב בישראלים ובכלל מצויות במגמת גידול ברורה, יותר ויותר חברות מנסות לדאוג לכך שתבצעו את הקניות דרכן.

הפיתוי הוא באמצעות הטבות או החזר כספי: אתמול (א') השיקה ישראכרט קמפיין במסגרתו היא תעניק 5 דולר החזר ל-20 אלף קונים באתר עלי אקספרס, והיום (ב') מודיעה לאומי קארד כי תעניק החזר, "PAY BACK", של עד 10% לקונים ב-70 אתרים שונים, בהם eBay, עלי אקפסרס, אסוס, בוקינג, גרופון, וואלה שופס ועוד.

כדי לקבל החזרים יש להירשם באתר לאומי קארד ובכל קנייה להתחבר לזירת ה-PAY BACK, כשמשם ממשיכים לקנייה באתר הרצוי. ההחזר מועבר תוך 3 ימי עסקים לכרטיס האשראי.

נתונים שחשפה היום לאומי קארד מעידים על עלייה מתמדת במחזורים הרכישות באתרים זרים ועל עלייה של 35% במספר העסקאות, זאת כאשר סכום הקנייה הממוצעת יורד ועומד על כ-190 שקל לקנייה. 

נזכיר כי לפני שנה השיקה ויזה כאל הסכם שיתוף-פעולה עם אתר צ'יינה ביי, לפיו בעלי הכרטיסים מקבלים 10% הנחה על כל קנייה באתר. 

מיזם Konim.uno

עוד מושק היום מיזם חדש מציע לכם להרוויח כסף ממכירות ב-eBay, במודל של CASH BACK המשלב מודל עמלות על מכירת מוצרים עליהם המלצתם.

המיזם, Konim.uno של חברת האינטרנט UNO Tech, פועל כך: כל צרכן רשאי לפתוח אתר אינטרנט משלו דרך UNO - הרישום נעשה דרך פייסבוק, ומשם מושכת UNO את כל הפרטים עליכם כולל תמונות וסטטוסים. שם האתר הוא שמכם בסיומת UNO.

כל אחד יכול להחליט אילו תמונות יועלו באתר ואילו פוסטים, כולל תכנים מבלוגים ומה שיעלה על רוחכם. בחיפוש בגוגל אחר שמכם - האתר הזה יעלה בין האופציות הראשונות.

מתוך האתר יש לינק לקניות ב-eBay ובעלי אקפסרס, כאשר על כל קנייה שתבצעו דרך הלינק שמוביל אתכם לאתרי הקניות - תקבלו החזר של 5%.

בנוסף, כל אדם שיפתח אתר UNO משלו - דרך האתר שלכם יזכה אתכם בעמלה גם על כל קנייה שהוא עושה - 20% ממה שהוא יקבל תקבלו גם אתם, כלומר דולר אחד על הנרשם הראשון וכך יורד בהדרגה (20% מכל עמלה) עד ל-5 רמות חברתיות.

וזה לא הכול - בתוך האתר שלכם תוכלו להמליץ על מוצרים שנמכרים ב-eBay, בשלב זה עד 10 מוצרים, כך שכל מי שיבקר באתר שלכם ודרככם יעבור לקנות את אחד המוצרים שעליהם המלצתם - אתם תקבלו 5% מהמחיר שהוא שילם.

כאן כמובן שתשימו את שמכם הטוב על המוקד, משום שהמלצות-סרק, כאלה של מוצרים יקרים שרק תרצו להרוויח בגינם, יערערו את האמון של החברים שייכנסו לעמוד שלכם - אם כי יש להניח שיועלו לא מעט המלצות על מוצרים שלא התנסיתם בהם מעולם, ויכולה גם להיות התערבות מסחרית של חברות שיעודדו אתכם להמליץ על מוצרים שלהם. כאן כמובן שהיושרה האישית אמורה לבצע סינון מתבקש, אך לא כך יש להניח שיעשו כל בעלי האתרים.

אין פלא שרודפים אחרי הקונים הישראלים: מנתוני eBay עולה כי היקף הקניות של ישראלים ברשת עמד ב-2015 על כ-10 מיליארד דולר, והשנה הוא צפוי לגדול ב-20%. מספר המוצרים שקנו ישראלים במהלך 2015 ב-eBay עמד על 16 מיליון מוצרים שונים.

המיזם Konim.uno מושק היום בישראל, ובשלב הבא הוא יושק במדינות נוספות. הצפי הוא למחזור של 37.5 מיליון דולר בשנה הראשונה, באמצעות 50-75 אלף משתתפים שיקימו אתר וירכשו בסכום של כ-500 דולר בשנה כל אחד.

ההערכות הן כי יושב סכום של 1.875 מיליון דולר באמצעות חשבונות הפייפאל לבעלי האתרים האישיים. יודגש כי לא מדובר בזיכוי אלא בכסף מזומן שניתן למשוך מחשבון הפייפאל שלכם.

מאחורי המיזם עומדים שני יזמים ישראלים-אמריקאים המשמשים כבעלים בשותפות, שאול יולס ואפי גרשום. ההשקעה במיזם נאמדת ב-5 מיליון דולר. מנהל הפיתוח העסקי של UNO בישראל הוא שי יהלום.

לדברי יולס, הבחירה בישראל כיעד ראשון להשקה אינה מתקדמת רק בהיבט האידיאולוגי. "בחרנו להשיק את האתר בישראל בשל היותה מיקרו-קוסמוס מרתק לבחינת מוצרי צריכה טכנולוגים. על אף גודלה, ישראל מהווה שחקן מרכזי באחוזי השימוש בקנייה ברשת וכן באימוץ פלטפורמות רשת חדשניות". 

"אנו בעיצומה של מהפכה צרכנית", מוסיף יהלום, "ישראלים מוציאים מעל 10 מיליארד שקל בכל שנה ברכישה און-ליין בקמעונאיות הרשת הגדולות, בהן Aliexpress ו-eBay. הפלטפורמה של UNO מאפשרת לכל אדם לפרסם, להמליץ ולדרג מוצרים שונים מתוך מאות מיליוני המוצרים המוצעים למכירה ברשתות הענק ישירות לתוך האתר שלו, ובכך למעשה להפוך למעין חנות אישית ודינמית ולהגדיל אף יותר את פוטנציאל ההכנסות שלו".

עוד הוא מוסיף כי "עד עכשיו הצרכן היה פסיבי - ואנחנו מאפשרים לו במינימום מאמץ להפוך להיות אקטיבי ולהרוויח כסף מקניות שהוא והחברי שלו עושים".

גרשום סיפר כי בעברו, במסגרת השקעות כשתוף קמעונאי באינטרנט, הוא יצר 12 פלטפורמות מכירה משותפות. "הרווחתי יותר מ-25 מיליון דולר ממכירות שמבוססות על שיתופי-פעולה. כאן אני מציע לצרכנים לשנות את חוקי המשחק מבלי להיות שותף עסקי", אמר.

כמובן שבמודל העסקי שלה UNO היא שותף עסקי לכל מכירה. עם זאת, יהלום מדגיש כי רוב-רובו של הרווח יעבור לידי הצרכנים. "זו פלטפורמה שיכולה להפוך כל אדם ברחוב למוכר של eBay. היא פשוטה לתפעול, ותוך 10 דקות יש אתר על שמך, כשהוא מדורג גבוה בחיפושים בגוגל - לא רק האתר אלא גם המוצרים שאת ממליצה עליהם".

באתר הפרטי שלכם תוכלו למצוא מחשבון לקניות האישיות שביצעתם ולהכנסות שקיבלתם מקניות של אחרים (תוך שמירה על פרטיותם).

עוד כתבות

איסמאעיל הנייה / צילום: ap, Lebanese Official Government

מומחים מסבירים: אלו הסיבות שבגללן בכירי חמאס שוקלים לעזוב את קטאר

בסוף השבוע האחרון, התפרסמו דיווחים על כך שההנהגה הפוליטית של חמאס שוקלת לעזוב את קטאר ולהעתיק את בסיסה לעומאן או לטורקיה ● שני חוקרים בכירים במכון למחקרי ביטחון לאומי מסבירים מה עומד מאחורי הדיווחים, ואיך הדבר קשור לתפקיד שממלאת קטר במשא ומתן לשחרור החטופים

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

המפקח על הביטוח עושה סדר וקובע כללים ברורים לבעלי שליטה לקבלת היתר אחזקה

עמית גל, ממלא מקום הממונה על שוק ההון, מציג מתווה שיאפשר לקרנות הזרות ששולטות בחברת הביטוח הפניקס למכור את השליטה בה בחלקים ● הקרנות סנטרברידג וגלאטין רכשו את אחזקותיהן בחברה ב-2019, ומאז הוכפל שווי הקבוצה

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין, ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

פליקס בייקר / איור: גיל ג'יבלי

האחים שהמתינו 20 שנה עד שהשקעה של מיליונים הפכה ל־8 מיליארד דולר

משקיעים בקרן גידור של האחים פליקס וג'וליאן בייקר זכו לאחרונה להכנסה מפתיעה, מהגדולות ביותר שחולקו אי פעם בתעשייה, בעקבות עסקת ביוטק ● זה קרה כשהאחים מכרו החזקה היסטורית בחברת הטיפול לסרטן, סיג'ן, לענקית התרופות פייזר

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העלית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

גילון בק, ריצ'רד פרנסיס, אייל פסו / צילום: תמר מצפי, אלעד מלכה, Gauzy

בדרך לנאסד"ק: הישראלית שמאמינה שהשוק הזה יגיע ל-124 מיליארד דולר ב-2028

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● גאוזי, יצרנית הזכוכית החכמה מתל אביב בדרך לנאסד"ק ● טבע משנה את אופן דיווח התוצאות שלה על בסיס גיאוגרפי ● וסנסטאר, חברת הפורטפוליו של קרן פימי הציגה תוצאות חלשות לרבעון

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לאישור תובענה ייצוגית, נטען כי האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק בסכום הנע בין 232-146 מיליון שקלים

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית ומתחילת השנה איבדה מניית אפל 10.7% ● למרות הכל, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

עלי חמינאי נפגש עם משפחות הבכירים שחוסלו בסוריה, אפריל 2024 / צילום: ap, Office of the Iranian Supreme Leader

החישוב הגרעיני של איראן נעשה כעת מסוכן יותר

המנהיג העליון חמינאי בוודאי תוהה אם מצבה של הרפובליקה האסלאמית היה טוב יותר לו כבר היה ברשותה נשק גרעיני ● המערב אינו צריך להמעיט בצורך של חמינאי להשאיר מורשת מפוארת

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

צילום: Eduardo Munoz Alvarez (AP) (עיבוד תמונה)

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות

בוול סטריט ג'ורנל מרחיבים על הטעויות הנפוצות של משקיעים באיגרות חוב ממשלתיות ● להערכתם, הטעות הנפוצה ביותר היא בהשקעה בקרנות אג"חיות שנסחרות בתנודתיות ● במקביל הם מסבירים כי כיום, תשואות האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח אטרקטיביות יותר מאשר ארוכות הטווח