המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ג') בעליות שערים על רקע המשך הסנטימנט החיובי בשוקי העולם. בורסות אירופה נסחרות במגמה חיובית, בעוד שבאסיה ננעל המסחר הבוקר בעליות שערים. גם בוול סטריט נמשך הראלי המאפיין את שוקי העולם, ומדד ה-S&P 500 והדאו ג'ונס טיפסו לשיא של כל הזמנים. 

 

העליות בארה"ב נראות כמו המשך "ניעור" השלכות הברקזיט ותגובה נמשכת לדוח התעסוקה החזק שפורסם בסוף השבוע בארה"ב. 

למרות הדוח שהחזיר לשולחן הדיונים את האפשרות להעלאת הריבית בארה"ב, החוזים על ריבית הפד, המשקפים את ציפיות השוק, עודם מצביעים על הסתברות אפסית להעלאת הריבית בפגישה הבאה של הפד ב-27 ביולי ואף מתמחרים הסתברות מסוימת להורדת הריבית.

סלקום  דיווחה הבוקר כי מצאה מקור חלופי להכנסות שהיא צפויה לאבד מגולן טלקום בדמות הסכם איחוד רשתות עם חברת אקספון. [לסיפור המלא]

ועוד בעניין חברות הסלולר: משרד התקשורת הודיע לגולן טלקום ולהוט מובייל כי על פי תנאי רישיונה של הוט מובייל, היא איננה יכולה לספק שירותי נדידה פנים ארצית לגולן טלקום. לפיכך, למעשה, משרד התקשורת עוצר את ההסכם של שתי החברות. נציין את פרטנר .

בנק לאומי  קיבל הקלה מבנק ישראל בחישוב ההתחייבויות לעובדיו הזכאים לפנסיה תקציבית. בבנק מדגישים כי שינוי הנוסחה רלוונטי רק לסעיף הלימות ההון של הבנק. בלאומי לא מפרסמים כיצד תשפיע ההקלה על הלימות ההון של הבנק בדוחות הרבעון השני שיפורסמו בחודש הבא, אבל מציינים כי אילו השינוי היה מתבצע כבר בדוח הקודם היה גדל ההון של הבנק בכ-250 מיליון שקל.

מזור רובוטיקה  חשפה היום לראשונה את מערכת ה-Mazor X, פלטפורמה חדשנית להנחיה בניתוחי עמוד שדרה. החברה תשיק מסחרית את פלטפורמת ה-Mazor X, המאושרת לשימוש על ידי ה-FDA, כבר באוקטובר השנה. מזור חתמה לאחרונה על הסכם מסחרי עם חברת מדטרוניק, שתכליתו שיתוף פעולה אסטרטגי בשיווק ופיתוח משותפים של המערכת.

מניית רדהיל  סגרה בירידות לאחר שאתמול נסחרה בעליות. זאת, לאחר שכלכלני רוסאריו קפיטל המליצו עליה בטענה שהחברה נמצאת על סף פריצת דרך. "מציאת חברות בתמחור זול בישורת האחרונה טרם קבלת אישור רגולטורי לתרופת מקור - היא הפעילות שממנה ניתן להפיק את הערך המשמעותי ביותר למשקיע".

 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]