המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ד') בירידות שערים, על רקע מגמה שלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט. בורסת ת"א סיימה אתמול בירידות שערים של 0.3% ויותר. 

 

בוול סטריט ננעל אמש המסחר בירידות של עד 0.7%. משקיעי העולם מגיבים להצהרות של שני בכירי הפדרל ריזרב שמעריכים כי העלאת ריבית בארה"ב תתרחש כבר בחודש ספטמבר. היום יתפרסמו בארה"ב פרוטוקולי ישיבת הפד האחרונה, והמשקיעים ינסו לדלות רמזים בכל הנוגע למדיניות העתידית של הבנק המרכזי. 

מחיר הנפט יורד היום בכ-0.9%, והדולר מתחזק מול המטבעות המרכזיים במסחר העולמי במט"ח לאחר שצנח אמש. 

אתמול פירסמה הלמ"ס את אומדן הצמיחה הראשון למחצית הראשונה של 2016 שעמד על 2.9%, מעבר לציפיות האנליסטים. לאחר רבעון ראשון חלש יחסית שבמהלכו רשם המשק צמיחה של 2.2% בלבד, תיקן המשק ברבעון השני עם צמיחה של 3.7% בחישוב שנתי. 

עונת הדוחות הכספיים בבורסה בת"א נמצאת בעיצומה, וחברות נוספות צפויות לשחרר היום את התוצאות הרבעוניות. אל-על  דיווחה הבוקר על הכנסות בהיקף 537 מיליון דולר ברבעון השני, לעומת הכנסות של כ-511 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ-5%. הרווח הנקי עלה ב-102% ל-35 מיליון דולר, לעומת 17 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2015.

פרטנר  סיכמה הבוקר את הרבעון השני של השנה עם זינוק ברווח הנקי ל-26 מיליון שקל, וירידה בשיעור הנטישה - 9.8% לעומת 11.2% ברבעון הראשון של השנה ו-10.9% ברבעון השני אשתקד. סך הכנסות החברה רשם ירידה של 14% ל-897 מיליון שקל, בעוד ה-EBITDA רשם ירידה קלה ל-228 מיליון שקל.

אתמול אחרי סגירת המסחר דיווחו החברות דור אלון , פוקס , וקבוצת לוזון 

סוכנות הדירוג מעלות הודיעה היום על הורדת דירוג האשראי של שיכון ובינוי   לרמה A עם תחזית "מתפתחת" וזאת בשל הפיחות המתמשך במטבע הניגרי, שעלול לגרוע מההכנסות והרווח של פעילות החברה במדינה.

שותפויות הגז-נפט ריכזו היום עניין לאחר שאתמול בערב דווח כי קבוצת דלק   ואבנר  מוכרות את זכויותיהן במאגרי הגז תנין וכריש לחברת אנרג'יאן היוונית, בתמורה לסכום של 148.5 מיליון דולר בכפוף לאישורים הנדרשים. נציין את שאר מניות המגזר שהגיבו בעקיפין לעסקה - רציו , דלק קידוחים , ועוד.

עוד במגזר הגז-נפט: סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית S&P קבעה לאחרונה כי גידול בלתי צפוי בהכנסות המדינה ממיסוי מאגרי הגז יכול להביא להעלאת דירוג האשראי של ישראל. הקביעה היתה במסגרת החלטתה מה-5 באוגוסט לאשרר את דירוג האשראי הנוכחי של ישראל על A+.

גם במודי'ס, סוכנות דירוג האשראי המובילה השנייה, בחרו לציין את פיתוח מאגרי הגז במקום בולט בשיקולים שמאחורי ההחלטה האחרונה לאשרר את דירוג האשראי. "התגליות האחרונות של מאגרי גז וניצולם מעניקים לישראל ביטחון אנרגטי מוגבר", לדבריה.

אינסוליין  נסחרה היום בירידות חדות לאחר שהודיעה על הנפקה של עד כ-2.5 מיליון מניות.