הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') ביציבות עם נטייה לעליות קלות, לאחר שאתמול לא התקיים מסחר בבורסות ארה"ב לרגל ה"לייבור דיי". בורסות אירופה מתנהלות במגמה מעורבת.

 

המשקיעים עדיין מנסים להבין האם הפד יעלה החודש את הריבית, זאת למרות דוח התעסוקה המאכזב יחסית שפורסם בשבוע שעבר. עד פגישת הריבית של הפד ב-21 בספטמבר, צפויים להתפרסם מספר נתונים מהותיים שעשויים לשנות במקצת את התמונה הכלכלית. השבוע, יפרסם הבנק המרכזי האירופי את החלטת הריבית והמדיניות המוניטרית ויהיה מעניין לראות האם נגיד הבנק מריו דראגי יספק לשוק תמריצים נוספים או יישב על הגדר בהמתנה לעמיתיו בבנקים המרכזיים ביפן ובארה"ב.

בזירה המקומית, היום יתפרסמו נתונים לגבי היקף גביית המסים ולגבי הגירעון/העודף בתקציב הממשלתי בחודש אוגוסט. בחודשים האחרונים הייתה עלייה חדה בגביית המסים, בעיקר כתוצאה מהמסים בתחום הרכב והנדל"ן. כך, בחודש יוני גביית המסים צמחה ב-11% בעוד בחודש יולי גבתה המדינה מסים בהיקף של כ-26.4 מיליארד שקל. ההכנסות העודפות ממסים מתחילת השנה עומדות על כ-5 מיליארד שקל.

מניות הבנקים, ביניהן לאומי  ופועלים , המשיכו לרכז עניין על רקע החלטת המפקחת על הבנקים לאפשר לבנקים לגבות עמלה בגין ייעוץ פנסיוני. (לסיפור המלא).

אפריקה נכסים  בלטה אתמול במסחר על רקע קריסת החניון ברמת החייל בת"א, שנמצא בבעלות החברה בת שלה דניה סיבוס. היום דיווחה החברה כי יש ברשותה פוליסת ביטוח כוללת למקום בהיקף כספי של 122 מיליון שקל ואין לאירוע, למרות התוצאות הטרגיות שלו, השפעה כלכלית מהותית עליה.