המסחר בבורסה בת"א הסתיים היום (ב') בעליות שערים, זאת על רקע המגמה החיובית בשוקי העולם, כאשר בורסות אירופה נסחרות בעליות קלות, וכך גם הפתיחה בוול סטריט. בורסות אסיה ננעלו בעליות.

 

השקה מוצלחת לרפורמת המדדים: שלושת המדדים החדשים, ת"א 35, ת"א 125 ות"א 90, החלו אתמול להיסחר בפעם הראשונה וננעלו בעליות נאות. המטרה המרכזית של שינויי המדדים היא לסייע בהבראת הבורסה שנקלעה למשבר קשה בשנים האחרונות במרכזו ירידה חדה בגיוסים ובמחזורי המסחר. עם זאת, רבים בשוק מטילים ספק באפשרות שהרפורמה תצליח להשיג את היעדים הללו וכי מדובר במהלך קוסמטי בלבד.

שחקן מעו"ף: רפורמת המדדים הבריחה חכמים; הטיפשים ישלמו

המשקיעים בעולם עדיין חוששים מפני ה"הפתעות" הבאות שמתכנן טראמפ. בשבוע שעבר הנשיא האמריקאי הרגיע במידה מסוימת את המשקיעים והחזיר את הצבע הירוק לשווקים כאשר הצהיר כי בקרוב יכריז על תוכנית גדולה בתחום המסים. ימים ספורים לפני כן טראמפ הודיע כי ישנה את חוק "דוד-פרנק" שמטיל מגבלות רגולציה על המערכת הפיננסית. המשקיעים מקבלים בחיוב כל איתות של טראמפ בנוגע לתוכנית הכלכלית עליה התחייב בקמפיין הבחירות - הרחבה פיסקאלית, הפחתת מסים וצמצום הרגולציה.

סגן יו"רית הפד סטנלי פישר אמר בסוף השבוע כי קיים הרבה חוסר ודאות לגבי המדיניות הפיסקאלית העתידית בעידן טראמפ וכי הוא מקווה שהממשל החדש לא ישנה לחלוטין את חוק דוד פרנק.

חברת מעברות  הודיעה היום כי היא מוכרת את יתרת אחזקותיה (49%) במטרנה לאסם-נסטלה תמורת כ-550-600 מיליון שקל. מניית מעברות מזנקת במחזור גבוה מהרגיל לאחר ההודעה.

שופרסל  ריכזה עניין לאחר שדיווחה אתמול כי החלה בביצוע בדיקות היתכנות ראשוניות לרכישת רשת ניו-פארם מידי קבוצת המשביר.

טבע  בלטה במסחר לאחר פרסום הדוחות. החברה עקפה את התחזיות ודיווחה על רווח נקי של 1.38 דולרים למניה ברבעון הרביעי. ההכנסות הסתכמו בכ-6.5 מיליארד דולר, גם כן מעל התחזיות. למרות שטבע נחלה תבוסה במשפט הפטנטנים על הקופקסון לפני מספר שבועות, החברה אישררה את תחזיות הרווח וההכנסות שפרסמה בתחילת ינואר.  נציין כי דוחות טבע דלפו לפני השעה שבה היו אמורים להתפרסם, 14:00 שעון ישראל, והמניה ביצעה סיבוב פרסה ועברה להיסחר בעליות חדות. (לסיפור  המלא)

טאואר  בלטה במסחר לאחר שדיווחה על הכנסות של 340 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2016, עלייה של 34% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם בסך 48 מיליון דולר, עלייה של 119% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2015. (לסיפור המלא)

כלל ביטוח  דיווחה אתמול כי היא צופה רווח של כחצי מיליארד שקל ברבעון הרביעי. 

 

קולפלנט  תבצע הנפקה מקוצצת בת"א במקום בארה"ב.