טבע: אובדן ההכנסות מהקופקסון יהיה גבוה ב-100 מ' ד'

(עדכון) - החברה היכתה התחזיות גם בשורה התחתונה, עם רווח של 1.38 דולר למניה ■ דוח טבע דלף - המניה זינקה ■ טבע בשיחת הוועידה: לא יהיה שינוי במדיניות הדיבידנדים

טבע  שנמצאת בסערה לא פשוטה דיווחה על תוצאות הרבעון הרביעי של השנה. טבע סיימה את הרבעון הרביעי של השנה עם הכנסות של 6.5 מיליארד דולר, הכנסות טובות משמעותית מהתחזיות המוקדמות. רווחי החברה היכו, אף הן, את התחזיות המוקדמות ועמדו על 1.38 דולר למניה.

יש לציין כי על בסיס GAAP, טבע עברה להפסד נקי של מיליארד דולר או 1.1 דולרים למניה בדילול מלא. זאת בהשוואה לרווח של חצי מיליארד דולר או 55 סנט למניה בדילול מלא בתקופה המקבילה אשתקד.

נציין, כי דוחות טבע פורסמו כחצי שעה לפני המועד המיועד, לאחר שנתונים מהדוח דלפו לשוק ופורסמו בבלומברג ובשירות המידע של אתר hotstocks, מה שחייב את החברה לפרסם את הידיעה מוקדם. רשות ניירות ערך תידרש לעניין מן הסתם.

בתקופה האחרונה נפתחו נגד טבע חקירה בחשד לתשלומי שוחד ברוסיה, אוקראינה ומקסיקו. החברה ניצבת מול בדיקה של רשות להגבלים האמריקאית בחשד לתיאום מחירים. אם כל זה לא הספיק הרי שמנכ"ל החברה, ארז ויגודמן, נאלץ בשבוע שעבר להתפטר מתפקידו ובמקומו מונה היו"ר יצחק פטרבורג כמנכ"ל זמני של החברה.

מניית טבע  נסחרת היום במחיר 32.19 דולר מחיר הנמוך בכ-50% ממחיר המניה בשיא שנרשם ב-31 בחודש יולי 2015, אז נסחר המניה סביב ה-64 דולר למניה. ולמעשה המניה חזרה למחיר בו נסחרה בחודש ינואר 2007.

 

בחודש ינואר פרסמה טבע את התחזיות שלה לשנת 2017, תחזיות שאיכזבו את המשקיעים. להערכת טבע, תסיים את 2017 עם הכנסות של 23.8-24.5 מיליארד דולר ורווח תפעולי של 7.4-7.8 מיליארד דולר. שיעור המס הממוצע שהחברה צפויה לשלם ינוע בטווח של 17%-18% מההכנסות והרווח הנקי למניה צפוי לנוע בטווח של 4.9-5.3 דולר למניה. תזרים המזומנים החופשי של החברה צפוי להסתכם השנה ב-6.3-6.7 מיליארד דולר. החברה אישרה את התחזיות שפרסמה בינואר, אך ציינה במקביל הן "התוצאות בפועל עשויות להיות שונות, בין אם כתוצאה מתנודות בשערי חליפין, תנאי שוק או גורמים אחרים. 

על פי התחזית של טבע שפורסמה בינואר, החברה לא צופה תחרות משמעותית השנה בתחום הקופקסון הגנרי אך "כניסתם של שני מתחרים גנריים בדירוג AB בפברואר 2017 עשויה להפחית את ההכנסות ב- 1 מיליארד דולר עד 1.2 מיליארד דולר".

בשיחת הוועידה שקיימה החברה לאחר פרסום הדוחות הכספיים העריכה כי אובדן ההכנסות מתחרות בקופקסון יהיה גבוה בכ-100 מיליון דולר מהתחזית הקודמת והאובדן ינוע בטווחים של 1-1.3 מיליארד דולר לעומת התחזית הקודמת שדיברה על אובדן הכנסות של 1.-1.2 מיליארד דולר. התחרות במוצר הדגל של החברה ישחוק את רווחיות החברה ב-0.75-0.95 דולר למניה. מכירות הקופקסון מהוות היו 19% ממכירות טבע וחלקה ברווחי החברה מהווים 43%. 

סול באר, יו"ר החברה, אמר כי החברה מחפשת את המנכ"ל הטוב ביותר עבורה ללא קשר לזהותו הלאומית ומקום מגוריו. באר הוסיף: "לא הייתי לוקח את התפקיד הזה אם לא הייתי מאמין בחברה. טבע היא בסדר עדיפות אישי עבורי. אנחנו נחפש מנכ"ל באמצעות חברת חיפוש וניקח את כל הזמן שדרוש". 

פטרבורג אמר: "אני מקווה כי בחודשים הקרובים ארכוש את אמונכם בעוד החברה מחפשת מנכ"ל קבוע".  

תוצאות טבע
 תוצאות טבע