דוח טבע דלף - צפו בצילום; טבע: "מדובר בטעות אנוש"

מניית טבע נסחרה בירידות שערים טרם הדליפה והפרסום הרשמי, אולם מיד לאחר הדליפה ביצעה סיבוב פרסה ועברה לזינוק של עד 4.3% במחזורי מסחר גדולים

חברת טבע / צילום: רויטרס
חברת טבע / צילום: רויטרס

נתוני דוח ענקית התרופות טבע דלפו לשוק לפני מועד פרסום הדוח. המידע דלף כחצי שעה עד שעה לפני המועד ופורסם בבלומברג ובשירות המידע של אתר hotstocks, מה שחייב את החברה לפרסם את הדוחות מוקדם מהמתוכנן.

צילום המסך הבא נשלח במייל ובווטס-אפ ללא מעט נמענים, והתגלגל גם למערכת אתר "גלובס": 

טבע צילום מסך נתוני דוח
 טבע צילום מסך נתוני דוח

טבע: "טעות אנוש"

ייתכן שיהיה כאן גם עניין לבדיקה של רשות ני"ע, מאחר שמניית טבע  נסחרה בירידות שערים טרם הדליפה והפרסום הרשמי. מיד לאחר הדליפה, המניה ביצעה סיבוב פרסה ועברה לזינוק של עד 4.3% במחזורי מסחר גדולים.

כפי שניתן לראות בתמונה לעיל, לשוק דלף צילום מסך בשפה העברית, שעיקרו ההודעה לעיתונות על תוצאות החברה ברבעון הרביעי של 2016 וב-2016 כולה. עקב דליפה זו נאלצה טבע להקדים את הפרסום הרשמי של הדוח לשעה 13:45 במקום 14:00 (שעון ישראל) כמתוכנן. 

מטבע נמסר היום: "הרינו להבהיר כי תוצאות החברה פורסמו בטעות באתר טבע כ-30 דקות טרם הפרסום הרשמי. מיד עם איתור הטעות הופצו התוצאות לכלי התקשורת והרשויות. נדגיש כי מדובר בטעות אנוש".

 

טבע, שנמצאת בעיצומה של סערה לא פשוטה, סיימה את הרבעון הרביעי של השנה עם הכנסות של 6.5 מיליארד דולר, הכנסות טובות משמעותית מהתחזיות המוקדמות. רווחי החברה היכו, אף הן, את התחזיות המוקדמות ועמדו על 1.38 דולר למניה.

במועד הדיווח, החברה אשררה את התחזיות המוקדמות ל-2017.