הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ה') במגמה שלילית, לאחר שרשמה מגמה חיובית לאורך רוב יום המסחר. בורסות אירופה נסחרות כעת בעליות, על רקע ירידות בוול סטריט. 

בהתאם לתחזיות המוקדמות, העלה אמש הפדרל ריזרב את הריבית ב-0.25% ל-0.75%-1%. הפד אותת בנוסף על שתי העלאות נוספות השנה. 

במסיבת העיתונאים שלאחר פרסום הודעת הריבית חזרה נגידת הפד ג'נט ילן על הערכותיה כי הכלכלה האמריקאים ממשיכה להתפתח בקצב משביע רצון ובהתאם לתחזיות הבנק המרכזי, מה שאיפשר את העלאת הריבית. ילן אמרה שהיא שוחחה כבר מספר פעמים על שר האוצר החדש, והיא צופה שיחסי העבודה איתו יהיו טובים. לגבי פגישה עם הנשיא טראמפ אמרה ילן כי היא נפגשה איתו פגישה קצרה ומצפה להמשיך לעבוד איתו.

מנכ"ל קרנות נאמנות באפסילון עידן אזולאי ציין כי "ירידת התשואות אתמול בארה"ב למרות העובדה שהפד הותיר את התחזית שלו לשלוש העלאות ריבית השנה יכולה להעיד במידה מסוימת על הספק שמטיל השוק ביכולת מימוש התוכניות של טראמפ. הפד, בדומה לשוק, לא שינה את תחזיות הצמיחה שלו והוא ממתין לפרסום של תוכנית קונקרטית של הממשל לתמרוץ הכלכלה. עם זאת, הפד דבק בתחזיות הריבית שלו בשל הצורך להתאים את רמת הריבית למצבו של המשק האמריקאי, מה שיכול להקשות על מימוש של תוכניות התמרוץ במידה ואלו יהיו כרוכות בהגדלת הגרעון".

בהולנד הופגו החששות הכבדים מפני עליית הימין הקיצוני כאשר מפלגת המרכז-ימין של ראש הממשלה המכהן מארק רוטה זכתה ב-31 מושבים בפרלמנט, זאת לעומת 19 מנדטים בלבד למפלגת "החירות" של חירט וילדרס.

ובישראל, מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר נותר ללא שינוי, באופן מפתיע שכן קונצנזוס הכלכלנים חזה ירידה.

 

הבנק הבינלאומי  פרסם היום את הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי של 2016 ולשנה כולה, מהם עולה כי הרווח הנקי השנתי גדל ב-16.8% ל-521 מיליון שקל. הרווח הנקי ברבעון הרביעי ירד בכ-5% ל-112 מיליון שקל. דירקטוריון הבנק החליט על חלוקת דיבידנד בסך של 70 מיליון שקל, בהמשך לחלוקה של 200 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2016.

פורסייט , הפועלת בתחום החם של מניעת תאונות דרכים ופיתוח פתרונות תוכנה עבור מערכות עזר מתקדמות לנהג (ADASS) ולאפליקציות נהיגה אוטונומיות, המשיכה לרכז עניין לאחר שזינקה בחדות בימי המסחר האחרונים, בין יתר על רקע מכירות מובילאיי לאינטל.

בזן  דיווחה הבוקר על רווח נקי שנתי של 158 מיליון דולר ו-EBITDA מנוטרל שנתי של 427 מיליון דולר. ברבעון הרביעי הרוויחה החברה 42 מיליון דולר עם EBITDA מנוטרל של 121 מיליון דולר.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]