הבורסה בת"א ננעלה היום (א'), יומו הראשון של שבוע המסחר המקומי, בירידות שערים חדות, ברקע המתיחות הגיאופוליטית העולמית שהתעצמה הלילה (על כך בהמשך). מחר (ב') לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל ה-Labor Day. 

 

מה שמעיב על השווקים ועל הבורסה בת"א תחילה, הוא המשבר החדש-ישן בין צפון קוריאה לארה"ב. היום צפון קוריאה אישרה פיתחה פצצת מימן שיכולה להיות מותקנת על טיל בליסטי בין-יבשתי. בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית דווח כי המנהיג קים ג'ונג און בחן את הפצצה במהלך ביקורו במכון הנשק הגרעיני של המדינה.

עוד נטען כי לפצצה "כוח הרסני עצום", וכי ניתן לפוצץ אותה בגובה רב. לדברי סוכנות הידיעות של הממשל, רכיבי הפצצה יוצרו באופן יחידני, ובאפשרותו לייצר "כמה נשק גרעיני שתרצה". ובתוך כך, רעידת אדמה הורגשה הבוקר בקוריאה הצפונית. בסין הגדירו את רעש האדמה כ'פיצוץ חשוד' וביפן הכריזו שמדובר בפיצוץ גרעיני ושיגרו שלושה מטוסים לבדיקת קרינה אפשרית.

 

היום פורסם כי הממשלה תאשר הקמת מאגר רשמי של פרויקטים בתחום התשתיות שאמורים להיכנס לשלב הביצוע בשנים 2021-2017. ברשימה שתוצג לממשלה נכללים 147 פרויקטים בהיקף כספי כולל של 116 מיליארד שקל.

להקמת המאגר שתי מטרות נוספות: הראשונה, להגביר את המודעות והציפיות בציבור בישראל לפרויקטים העתידיים, ובכך להקשות על האוצר לקצץ בהם בכל פעם שיש צורך בקיצוץ רוחבי. השנייה היא להטמיע בקרב משרדי הממשלה את השימוש במסלול השותפות בין המגזר הציבורי לפרטי (PPP).

בוול סטריט ביום שישי המדדים עלו חרף דוח תעסוקה חלש שפורסם. 156 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי בחודש שעבר ושיעור האבטלה עלה ב-0.1% לרמה של 4.4% - זאת, לעומת צפי לתוספת של 170 אלף משרות ולקיפאון בשיעור האבטלה על 4.3%.

בבית ההשקעות איי.בי.איי ממליצים לנצל את מחיר השפל של מניית טבע  להגדלת החזקות. לדברי אנליסט הפארמה סטיבן טפר, "כשכולם זורקים את המניה מעבר לכל היגיון כלכלי, זה הזמן לאסוף סחורה - אני ממליץ על הגדלת חשיפה למניה הספקולטיבית".

חברת אנלייט אנרגיה   קיבלה אישור לחישמול פרויקט הרוח לוקובאץ' בקרואטיה ותחילת תקופת הרצה. צפי ההכנסות ברוטו מהפרויקט מוערך בכ-13 מיליון אירו בשנה.

מזור רובוטיקה  המשיכה להגיב להתקדמות בהסכם עם ענקית המכשור הרפואי מדטרוניק - שתי החברות עברו לשלב השני בהסכם השיווק המשותף ביניהן.