המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה') בירידות שערים, על רקע עליות בבורסות אירופה ולאחר נעילה מעורבת בשוקי אסיה. בוול סטריט מתנהל המסחר במגמה חיובית.

 

בית המשפט אישר היום את ההסדר לשינוי מבנה הבעלות של הבורסה על-פי סעיף 350 לחוק החברות . כזכור, בחודש אפריל 2017 אושר בכנסת תיקון ל חוק ניירות ערך בעניין שינוי מבנה הבעלות בבורסה, ובתחילת אוגוסט אושר ההסדר לשינוי מבנה הבעלות על-ידי האסיפה הכללית של הבורסה.

אתמול פורסם בארה"ב ספר הבז' לאוגוסט והוא הראה התרחבות הכלכלה בקצב מתון, למרות האטה בגידול בתעסוקה ברוב המחוזות. לדברי הפדרל ריזרב, הסיכויים לעלייה באינפלציה נותרו נמוכים. הבנק מודאג מ'ההאטה הממושכת' בשוק הרכב ואומר כי עדיין מוקדם לאמוד את מלוא ההשפעה של ההוריקן הארווי

בנוסף, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הסכים להארכת ההעלאה בתקרת החוב עד 15 בדצמבר, בין היתר על מנת להעניק תקציב נוסף לסוכנות הסיוע האמריקאית למצבי חירום FEMA לשיקום בעקבות סופת ההוריקן ההרסנית הארווי.

באירופה תתפרסם היום החלטת הריבית, ובשוק ממתינים לראות אם יהיה שינוי מדיניות של הבנק המרכזי ה-ECB. לפי הערכות שעלו בימים האחרונים, הנגיד מריו דראגי עשוי להודיע על צמצום או אפילו הפסקת ההקלה המוניטרית.

בנק ישראל פירסם אתמול את דוח היחידה לפניות הציבור בתלונות נגד הבנקים, והבנק מרוצה מאופן הטיפול של הבנקים בתלונות. 11% מתוך 3,558 תלונות שהתקבלו ב-2016 נמצאו מוצדקות. היקף של כ-10 מיליון שקל הוחזר לציבור (לרבות ויתור על חוב או בטוחה) בעקבות הטיפול והבירור בתלונות, כמעט כפול מ-2015. בבנק ישראל מחדדים כי שיעור התלונות הזה נמוך יחסית לאור העובדה שרבות מהמחלוקות נפתרות במישרין בין הלקוח לבין הבנק

פוקס  מדווחת היום (ה') על 3 הסכמי זיכיון ל-10 שנים מול קבוצת אורבן להקמה והפעלה של חנויות של מותגי אורבן בישראל, בהם Urban Outfitters, Anthropologie ו-Free People ולמכירת מוצרי מותגי אורבן בקניון הווירטואלי של פוקס , שנמצא בימים אלה בשלבי הקמה. קבוצת פוקס מתכוונת להקים חברה-בת שתפעיל את המותגים של אורבן בישראל.

בבורסה בת"א אתמול מניית מיילן  עלתה ועקפה את טבע  בשווי השוק שלה והפכה לחברה הגדולה ביותר מבחינת שווי שוק בבורסה הישראלית.

עוד במוקד, המיזוג האפשרי בין מזרחי טפחות  לבנק אגוד  - כשנראה שאגף התקציבים במשרד האוצר וכן השר כחלון עצמו יתנגדו למהלך.