גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כל מה שצריך לדעת על קניות ברשת לשנת הלימודים הקרובה

מה מציעים האתרים, מה ההבדל בין המחירים באינטרנט לבין המחירים בחנויות, ואילו כללי-אצבע כדאי לקחת בחשבון?

ככל שהחופש הגדול מתקדם, קרבה ובאה שעתן של רשתות הציוד לתלמיד לתקופת שיא המכירות שלהן לאורך השנה. את ההסתערות המוכרת בחנויות, המתנקזת בעיקר לשבועיים האחרונים של החופש הגדול, מחליף דפוס חדש: יותר ויותר הורים קונים אונליין, כשהם לא מחכים לרגע האחרון (בכדי לאפשר את משך המשלוח ואת הזמן להחלפות במידת הצורך). ואכן, גם רשתות הציוד לתלמיד כבר מבינות שהורים רבים מעדיפים לרכוש גם את מוצרי החזרה לבית הספר באתרי האינטרנט השונים. בזו אחר זו נכנסות עוד שחקניות לזירה המקוונת האינסופית, כשהן ינסו לנגוס בנתחי הקניות של הרוכשים אונליין, שמהן נהנים בעיקר האתרים הבינלאומיים דוגמת eBay או עלי אקספרס. 

מה ברשת? eBay הקימה מתחם מוצרי דיסני המתבסס על ההנחה שילדי ישראל חובבי מותגים ובעיקר של דמויות מוכרות מדיסני (מה שנכון ותקף בעיקר לתלמידי הכיתות הנמוכות). בין המוצרים הנמכרים גם כאלה של חברות ישראליות דוגמת קלגב. אל המתחם הממותג הצטרף כעת סגמנט חזרה לבית הספר, כשהרוכשים במתחם יקבלו שילוח חינם, הבטחה לאספקה מהירה של 3-5 ימים ו-30 ימי החזרה בחינם.

מה למשל? קלמר תאים של קלגב כולל ציוד ממותג (עפרונות, מספריים דבק וכו') עולה כ-84 שקל (23 דולר. באתר קלגב, שבו מוצעים פריטי החזרה לבית הספר למכירה (באספקה של 7 ימים לאור העומס בתקופה זו), הקלמר ללא ציוד נלווה יעלה לכם 49 שקל. ילקוט טרולי ממותג ב-eBay מתומחר בכ-400 שקל (109 דולר), לעומת 420 שקל באתר קלגב ישירות. אותו ילקוט נמכר באתר אופיס דיפו במחיר של 320 שקל. 

ואכן, גם הרשתות הגדולות נמצאות ברשת: בקרביץ היצע המוצרים בתחום החזרה לבית הספר נראה מוגבל למדי. ברשת מדגישים כי מחירי האתר והמחירים בחנויות דומים בחלק מהמוצרים, אולם יהיה גם שוני, "מכיוון שרמות המלאי שונות והמגוון המושפע מגודל הסניף". בשורה התחתונה, זה לא בהכרח זול או יקר יותר, ותידרש בדיקה פרטנית לפי המוצרים: בין המוצרים מצאנו למשל ילקוט אורתופדי לבנות של מודן במחיר של 209 שקל, כאשר באתר "משרדיה" ילקוט דומה מתומחר ב-200 שקל.

מדי שנה גם רשתות הצעצועים מתאימות את עצמן לתקופה עם מחלקות לציוד לתלמיד, והשנה גם בזירה הווירטואלית. טויס אר אס השיקה עמוד להזמנת ציוד לתלמיד. יודגש כי להבדיל מהרשתות האחרות, מדובר בעמוד נוח לקנייה ולהתרשמות ממבחר המוצרים. ילקוט אורתופדי של מודן למשל (ספרינג סיסטם) מתומחר ב-219 שקל, לעומת ב-209 שקל בקרביץ (לפי הפרסום באתר מדובר במחיר מבצע). מצד שני, ילקוט אדידס מנומר אדום נמכר בקרביץ ב-229 שקל ובטויס אר אס ב-199 שקל.

הפערים הללו במחירים, כמו גם יתר הדוגמאות המובאות, משקפים את המצב בשוק: אין כלל-אצבע לרשת הזולה ביותר, ולכל מוצר יש להשוות בנפרד. הבשורה הטובה היא שהכניסה של הרשתות לאינטרנט מאפשרת לערוך השוואה מראש ובקלות.

את ההשוואה יש למקד לא רק באתרי החנויות והרשתות המתמחות בציוד לתלמיד - גם אתרי מכירות אחרים נכנסים לחגיגה: באתר עזריאלי.קום מוצעים מוצרים שונים לתלמיד, בהם יקלוט טרולי (Cool) ב-149 שקל וקלמר קשיח ומעוצב ב-49 שקל.

זאת ועוד - גם היצרניות עצמן רוצות קשר ישיר עם הצרכנים: אתר קלגב כאמור פועל מזה שנים גם במכירה ישירה, וכעת גם פלפוט נכנסת עם אתר משלה לקראת שנת הלימודים החדשה. פלפוט היא זכיינית של מותגים שונים, והיא מציעה תיקיות, יומנים, כלי כתיבה, ילקוטים ועוד. באתר מדגישים כי "המחירים יהיו מעט יותר נמוכים מאשר בחנויות (כ-5%-15% הנחה)".

סוגיית המשלוח: אחד מהחסמים העיקריים של הקונים אונליין הוא נושא המשלוח ובעיקר העלות שלו. גם באתרים מבינים את זה: בפלפוט, למשל, בתקופת ההשקה השליחות בקנייה ב-99 שקל ויותר היא ללא עלות. בקרביץ המשלוח חינם בקנייה ב-249 שקל ויותר - תנאי המשלוח הללו זהים גם באתר של הרשת Yolo. באתר של Yolo המחירים דומים לאלה שבחנויות, כשניתן לרכוש אונליין ולבצע איסוף חינמי בסניפים. בטויס אר אס המשלוח חינם בקנייה ב-200 שקל ויותר, ובאופיס דיפו המשלוח חינם בקנייה ב-300 שקל ויותר.

כמה כללי-אצבע שכדאי לקחת בחשבון:

■ חפשו אחר ההטבות: הקטגוריה של ציוד החזרה לבית הספר משופעת במבצעים, ושווה לעקוב ובעיקר להתמקד מראש באותיות הקטנות. בימים אלה למשל מציע אתר הקופונים גרו (לשעבר גרופון) שובר לרכישת ציוד באופיס דיפו. השובר שווה 65 שקל, והוא מוצע למכירה בתמורה ל-5 שקלים בלבד. באותיות הקטנות מצוין כי מימוש השובר מותנה ברכישת ילקוט שמחירו מתחיל ב-199 שקל. עוד באתר גרו ילקוט קלגב טרולי ב-159 שקל (במקום ב-199 שקל). באתר ביג דיל ילקוט של מודן מוצע ב-95 שקל ועוד.

■ עונות קודמות: כמדי שנה, מלאים שנותרו משנים קודמות מוצעים בהנחות נחמדות. כאשר מדובר בילקוט או בציוד לא ממותג, זוהי הזדמנות שיכולה לבוא לידי ביטוי בפער של עשרות אחוזים במחיר. שווה לחפש אחר הדגמים הללו, גם באתרים וגם בחנויות.

■ מועדוני צרכנות: הנחות על ציוד לתלמיד מוענקות גם דרך מועדוני צרכנות, בין היתר במסגרת הנחות במעמד החיוב בכרטיסי האשראי (מועדון, חבר, אשמורת, ביחד בשבילך, טוב וכדומה). 

■ קבוצות רכישה: דרך נוספת להוזיל את הרכישה, גם בכל הנוגע לספרי הלימוד היא דרך קבוצות קנייה, בין אם מאורגנות על-ידי קבוצת הורים ובין אם ברמה מקומית, כך למשל בקבוצות הקנייה שמארגן מדי שנה הפעיל החברתי עוזי ריאני - פירוט אודות המוצרים ניצן למצוא באתר קבוצתית Kvutzatit.co.il. 

נציין כי שוק המוצרים לקראת החזרה לבית הספר מוערך בכ-300 מיליון שקל. באופיס דיפו מעריכים כי ההוצאה עבור ציוד לתלמיד בכיתות יסודי היא 300-400 שקל, לעומת כ-400-500 שקל לתלמידי תיכון - זאת למרות שיש לציין כי עיקר ההוצאה עבור תלמידי היסודי ובעיקר הכיתות הנמוכות הוא הילקוט, שמחירו יכול להגיע לכ-300 שקל. 

עוד כתבות

ארסנל נשק בלתי נגמר / צילום: Reuters, Iranian Army/WANA

ארסנל בלתי נגמר: איזה נשק יש עדיין לחיזבאללה?

מפצצות מרגמה, דרך קטיושות וכטב"מים ועד טילי סקאד וטילי שיוט ● האמצעים שהציג חיזבאללה עד כה הם כאין וכאפס לעומת אלה שהוא יכול להפעיל במקרה של מלחמה כוללת בצפון

תא''ל (מיל') פיני יונגמן / צילום: יוסי זמיר

המהנדס שישיא משואה: "טיל בליסטי עם ראש קרב מאיראן יכול לעשות נזק משמעותי"

פיני יונגמן, ראש חטיבת ההגנה האווירית ברפאל, נבחר להשיא משואה ביום העצמאות לאור תרומתו לקו ההגנה מפני איומים אוויריים ● "זה אחד מהרגעים המרגשים בחיי, אני מסתכל על כל מי שהלך איתי" ● בראיון מיוחד לגלובס לרגל בחירתו, הוא מספר על הפעילות האינטנסיבית מאז 7 באוקטובר, מדבר על האיומים האוויריים העתידיים ומסביר למה אינו "מתבשם משיעור היירוטים הגבוה"

תע''ש רמת השרון / צילום: תמר מצפי

התוצאה המפתיעה והמטרידה של מחדל החימושים: תידחה בנייתן של 36 אלף דירות במרכז

הממשלה מקדמת בימים אלה החלטה לדחיית פינוי מפעל תע"ש רמת השרון, בשל "המאמץ המלחמתי", כך נודע לגלובס ● זוהי הודאה של מערכת הביטחון בכישלון לתכנן לטווח רחוק ובמחדל חימושים שפוגע כעת גם בשוק הדיור

ערן כהן, מנכ''ל אלסטום ישראל / צילום: אלסטום

מנכ"ל אלסטום בישראל לא חושב שצפויה בריחת משקיעים: "הפן הכלכלי קובע"

ערן כהן, מנכ"ל אלסטום ישראל, תאגיד התשתיות הצרפתי, מסביר כי פעילות החברות הזרות לא נפגעה, למרות המלחמה: "מה שמוביל זה האינטרס העסקי" ● בראיון לגלובס הוא מתייחס לראשונה לטענות על עיכוב בקו האדום ולעזיבת החברה הספרדית שבנתה את הרכבת הקלה בירושלים

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

וול סטריט צבועה ירוק; דרופבוקס מטפסת ביותר מ-3.6%

מדד הניקיי ננעל בעליות של 0.5%, בורסת שנחאי ננעלה ללא שינוי ממשי, ומדד שנזן ננעל בירידה של 0.6% ● מניית שירות אחסון הענן דרופבוקס עולה לאחר שאמש פרסמה דוחות שעלו על התחזיות ● אחרי שני רבעונים של צמיחה שלילית, התמ"ג הבריטי עלה

מטוס הריגול הבריטי ''Shadow R1'' / צילום: צילום מאתר חיל האוויר הבריטי

דיווח: מטוסי ריגול בריטיים אספו 1,000 שעות של צילום ברצועת עזה

לפי הפרסום באתר Declassified UK, במהלך גיחות האיסוף של חיל האוויר נאספו עד 1,000 שעות של צילומים מאז חודש דצמבר, ואלו נמשכות גם בימים האחרונים ● בין 132 החטופים שנמצאים בשבי חמאס מאז ה־7 יש שני אזרחים בריטים, והמשימות נובעות גם מהצורך לאתר אותם

ברוכים הבאים

להתעורר מול חיזבאללה: הכפר הבדואי שתושביו לא מוכנים לנטוש

בתחילת המלחמה פונו אנשי ערב אל-עראמשה מבתיהם, אך הקשיים הכלכליים והמנטליים גרמו להם לחזור לכפר, הסמוך לגבול לבנון ● הפחד אמנם קיים, אך מבחינתם אין אפשרות אחרת: "הגענו למצב שבו למשפחות אין כסף לקנות גלידה לילדים שלהן. כמה אפשר לשבת במלון?"

עדן גולן בחצי גמר האירוויזיון, אמש / צילום: Associated Press, Martin Meissner

יותר מנועה קירל ונטע ברזילי: עדן גולן שוברת שיאי רייטינג עבור תאגיד השידור הציבורי

עדן גולן לא רק הצליחה לתת מופע מרשים - אלא גם לשבור שיאי רייטינג לתאגיד השידור הציבורי ● משדר חצי גמר אירוויזיון אמש רשם לתאגיד השידור הציבורי 25.9 נקודות רייטינג - יותר מהמשדרים של 2023 ו-2018, אז התחרו נטע ברזילי ונועה קירל ● האם התאגיד יצליח לשמר את הצופים החדשים?

הפגנה בירושלים נגד הקו הירוק / צילום: ap, Matt Rourke

התפרעויות נגד הקו הירוק: נזק של מאות מיליוני שקלים וחצי שנה עיכוב

בשבוע שעבר הוצתה מכונת קידוח בפרויקט ההקמה של הרכבת הקלה בבירה ● גורמים המעורבים בפרויקט חושדים כי היא הוצתה על ידי קומץ חרדים שמתנגדים להקמת הקו, וזה לא המקרה הראשון

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

איך דחף נתניהו את ביידן אל קצה "הקו האדום" שלו

הפעולה הצבאית ברפיח דחפה את ביידן, ששאף להגיע להפסקת אש של 6 שבועות, לעצור משלוח נשק לישראל ● נשיא ארה"ב חטף ביקורת על ההחלטה מצד אנשי מפלגתו ומצד רפובליקנים ● ובמבט לאחור, נראה שביידן רמז על ההחלטה כבר לפני חודש

משלוח יצוא בנמל אשדוד / צילום: תמר מצפי

"תהיו עם היד על הדופק": האזהרה לישראלים שמייצאים לדרום אפריקה

ברקע עצירת היבוא מטורקיה, חברת הביטוח "אשרא" פירסמה אזהרה ליצואנים לדרא"פ ● הבחירות במדינה בסוף החודש עלול לפגוע "בקשרי המסחר בין המדינות, באופן דומה למקרה של טורקיה"

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

סמוטריץ': גלנט מעכב את הקמת הוועדה לבחינת תקציב הביטחון

שר האוצר פנה למזכיר הממשלה בבקשה להביא לישיבת הממשלה הקרובה החלטה שתקים באופן מיידי את הוועדה הציבורית לבחינת צרכי בניין הכח ותקציב הביטחון שמתעכבת מזה חודשים ● "העיכוב בהקמת הוועדה מביא לעיכוב ברכש חשוב להתעצמות צה״ל" ● גלנט: קיימת תפיסה ישראלי שגוייה לפיה ניתן לספק יותר ביטחון בפחות כסף כנגד צרכים הולכים וגוברים

זעם בהולנד: אוניברסיטה העבירה שמות של ישראלים למפגינים פרו פלסטינים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: אוניברסיטת אמסטרדם העבירה רשימות של מוסדות מחקר ישראליים למוחים פרו פלסטינים, שר בממשלה הספרדית נגד ישראל וממשלת בריטניה קוראת לאוניברסיטאות להגן על סטודנטים יהודים ● כותרות העיתונים בעולם 

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

נתניהו על עצירת משלוחי הנשק מארה"ב: "אם נצטרך - נעמוד לבד"

דובר צה"ל עדכן כי שלושה חיילים נפצעו בפיצוץ פיר ממולכד • כמה כלי טיס של חיזבאללה יורטו אחרי שורה של אזעקות בגליל העליון והמערבי: נזק נגרם לבית בשלומי • הבית הלבן מבהיר אחרי ביטול משלוח הנשק: עדיין תומכים במיטוט חמאס - אבל מתנגדים למבצע נרחב ברפיח, ישראל תצטרך לקבל את ההחלטה • כל העדכונים

אפליקציית Gett / צילום: סטודיו גט

העסקה נחתמה: פנגו רוכשת את גט תמורת 175 מיליון דולר

סכום הרכישה דומה לשווי שפורסם בגלובס בחודש מרץ האחרון, אז לפי ההערכות התנהל המו"מ לפי שווי של 150-160 מיליון דולר עבור גט ● לפי גורם המקורב לעסקה, שתי החברות ימשיכו לפעול בצורה נפרדת ועצמאית, ולא מתוכננת כל השפעה על מצבת כוח-האדם

דורון טאובמן / צילום: אמנון חורש

זה עורך הדין שייצג את הממשלה בבג"ץ חוק הגיוס

בחודש שעבר אישרה היועמ"שית לממשלה לקבל ייצוג נפרד בבג"ץ חוק הגיוס ● מי שהסכים לקחת את המשימה הוא עו"ד דורון טאובמן, שותף במשרד רם כספי, בעל ניסיון בייצוג בבג"צים המציגים עמדה שמרנית ● בין היתר מייצג טאובמן את הרבנים הראשיים בבג"ץ מתווה הכותל

היישוב עלי ביהודה ושומרון / צילום: מיכאל יעקובסון

לראשונה: בג"ץ חייב את המשטרה לחקור בנייה לא חוקית ביו"ש

בג"ץ קבע כי על משטרת ישראל לפתוח בחקירה פלילית בגין בנייה לא חוקית במאחז היובל, שנמצא ביישוב עלי ● ההכרעה בעתירה, שהוגשה על־ידי תנועת "שלום עכשיו", נדחתה מאז 2018, עקב הצהרת המדינה כי תוקם יחידת אכיפה ייעודית שתחקור חשדות לבנייה לא חוקית - שהקמתה בסוף בוטלה

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

בזכות ה-AI: קמטק מציגה תוצאות שיא בדוחותיה הרבעוניים

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● אורמת הציגה גידול מרשים בשורת הרווח וההכנסות ואופטימית גם לגבי ההמשך ● איי סי אל דיווחה על ירידה במחירי האשלג והדשנים אך עקפה את התחזיות המוקדמות ● קמטק הציגה דוח מרשים בעקבות הביקוש לתחום ה-AI ● מניית טאואר קופצת לאחר דוח חזק ● ונובה הפתיעה את האנליסטים עם תחזיות חזקות ● מדור חדש

בנימין נתניהו. להחריש את האבדות / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הדרך לניצחון המוחלט עוברת בעצימת עיניים

ראש הממשלה שוכח את האבידות בדרך לניצחון הגדול ● עורכי הדין חונקים את המערכת עם עתירות חסרות תכלית ● ומה מלמדים הרגלי הצריכה של אנשי המילואים ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק 

עידן עופר, בעלי או.פי.סי אנרגיה / צילומים: סיון פרג', shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שוב מפסיד ברכב החשמלי: עידן עופר מחק עשרות מיליוני שקלים במיזם עמדות טעינה

כעשור לאחר קריסת מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס שהוביל עופר, הפחיתה או.פי.סי אנרגיה שבשליטתו כ־44 מיליון שקל מהשקעה שביצעה במניות חברת טעינת הרכב ג'ינרג'י ● זאת לאחר שניסיון להפריד כוחות עם יזם החברה נכשל