גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה אדומה בוול סטריט: נאסד"ק איבד 4.43%, מניית נטפליקס צללה

מרבית עליות השנה בוול סטריט נמחקו ● ברקע: דיווחים על מעטפות נפץ ברחבי ארה"ב; מערכת החדשות של CNN פונתה לאחר גילוי חפץ חשוד ● מדד הפחד קפץ ב-8% ● טסלה תפרסם לאחר המסחר את הדוחות לרבעון ● באירופה המדדים מחקו את העליות שנרשמו מוקדם יותר ● מניית דויטשה בנק ננעלה בשפל כל הזמנים

סוחר מודאג בוול סטריט
סוחר מודאג בוול סטריט

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים חדות. מדד נאסד"ק  התרסק ב-4.43%, דאו-ג'ונס  ירד ב-2.4 ו-S&P 500  ירד במעל 3%.

מניית נטפליקס  צללה ב-10%, מניית AT&T  הובילה את הירידות במגזר הבנקים. פייסבוק , אלפאבית  ואפל  איבדו בממוצע כ-1.5%.

22:00

המסחר בוול סטריט ממשיך להתנהל תחת לחץ, כשברקע עונת הדוחות ודיווחים על מטעני חבלה שנשלחו לדמוקרטים בכירים ברחבי ארה"ב.

המדדים המובילים צונחים כולם: נאסד"ק צולל ב-2.7%, דאו ג'ונס יורד ב-0.1% ו-S&P 500 מאבד 1.7%.

מניית AT&T  מתרסקת לאחר דוחות מאכזבים.

מניות הטק המובילות פייסבוק , אלפאבית  ואפל  יורדות כולן. מניית נטפליקס  נופלת ביותר מ-7%.

מניית בנק אוף אמריקה  מאבדת 2.1% ומובילה את הירידות במניות הבנקים, גם מניית ג'י.פי מורגן צ'ייס  יורדת.

מיקרוסופט וטסלה דיווחו על תוצאותיהם לרבעון הפיסקלי הראשון של 2019 לאחר נעילת המסחר.

19:45

בורסות וול סטריט נסחרות תחת לחץ ברקע להמשך עונת הדוחות. ברקע: דיווחים על מעטפות נפץ ברחבי ארה"ב. משרדי מערכת החדשות "CNN" פונו בחשד לחפץ חשוד, וזאת לאחר שמוקדם יותר נשלחה מעטפת נפץ לנשיא לשעבר ברק אובמה ולבני הזוג קלינטון.

בתוך כך, מדד הנאסד"ק מאבד 1.7%, מדד דאו ג'ונס  משיל 0.55% ומדד S&P 500  יורד 1.1%.

19:30

אינטל  מאבדת 2.1% לפני פרסום הדוחות, מיקרוסופט  יורדת 2.3%, מניית אפל  מאבדת 0.9%, פרוקטר אנד גמבל  עולה 3% כנגד המגמה.

קטרפילר  יורדת 3%, אתמול החברה פרסמה דחות מאכזבים. נטפליקס  צונחת ב-4.2%, ומניית ג'נרל מוטורס מאבדת 2.9%. 

באירופה, נראה כי לאחר איטליה גם צרפת עולה בכוונת של הנציבות האירופית. צרפת קיבלה מכתב מהנציבות האירופית בשבוע שעבר לפיו הצעת הפחתת החוב שגיבשה הכלכלה השנייה באירופה אינה עומדת בתנאים עליהם הוסכם מול האיחוד האירופי.

18:45

באירופה, המדדים המובילים שעלו מוקדם יותר ביותר מ-1% מחקו את העליות. מדד הדאקס ירד 0.7%, ומדד הקאק איבד 0.2%.

מניית דויטשה בנק ננעלה ברמת שפל כל הזמנים לאחר שהבנק דיווח על צניחה של 45% ברווח הנקי לרבעון השלישי של השנה.

18:30

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות שהתגברו בדקות האחרונות, כאשר מדד הנאסד"ק יורד 1.7% ברקע להמשך עונת הדוחות. מדד הפחד (VIX) מזנק ב-9%.

ברקע עולים דיווחים על מעטפות נפץ שנשלחו לביתם של בני הזוג קלינטון ולנשיא ארה"ב לשעבר בראק אובמה. במערכת החדשות של "CNN" פונתה לאחר גילוי חפץ חשוד. משטרת ניו יורק הוציאה התראה לתושבים. הדיווח לפיו נשלחה מעטפת נפץ גם לבית הלבן הוכחש.

קומפיוג'ן  צונחת ב-5.5%, קמטק  מאבדת 4%, אמדוקס  מאבדת 1%.

17:25

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות, ברקע להמשך עונת הדוחות לרבעון השלישי של השנה. מדד הנאסד"ק יורד 0.8%, מדד דאו ג'ונס מאבד 0.2% ומדד S&P 500 יורד ב-0.5%.

מכירות הבתים החדשים בארה"ב ירדו ב-5.5% בחודש ספטמבר האחרון, קרוב לשפל של שנתיים.

16:30

המדדים המובילים בבורסות וול סטריט נפתחו במגמה מעורבת, וזאת ברקע להמשך עונת הדוחות לרבעון השלישי. מדד הנאסד"ק משיל 0.2% ומנגד הדאו ג'ונס עולה ב-0.1%.

בהמשך לפרסום הדוחות לפני המסחר, מניית בואינג  עולה 2.8%, מניית AT&T צונחת 4.4% ומניית UPS  מאבדת 3%.

16:00

המסחר בבורסות וול סטריט צפוי להיפתח על רקע המשך מבול דוחות לרבעון השלישי. מניית בואינג  היכתה את התחזיות והעלתה את תחזית הרווח וההכנסות לשנה כולה. ברבעון השלישי בואינג רשמה עלייה של 30% ברווח הנקי ל-2.4 מיליארד דולר. 

מנייתה של AT&T נופלת בכ-3% בשלב של טרום המסחר בוול סטריט, וזאת לאחר שהחברה רשמה רווח של 90 סנט למניה, ובכך פספסה את התחזיות ב-4 סנט למניה. ההכנסות עלו ב-15.3% ל-45.74 מיליארד דולר - מעל התחזיות המוקדמות להכנסות של 45.65 מיליארד דולר.

14:00

המדדים המובילים בבורסות אירופה נסחרים בעליות שהתגברו בשעה האחרונה, כאשר הקאק והפוטסי עולים בכ-1% ומדד הדאקס מטפס 0.8%.

חברת UPS  דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי ועמדה בתחזית הרווח אך פספסה בשורה העליונה. הרווח הנקי עלה ל-1.51 מיליארד דולר, או 1.73 דולרים למניה, לעומת 1.26 מיליארד דולר, או 1.44 דולרים למניה בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות עלו ל-17.44 מיליארד דולר, לעומת תחזיות השוק להכנסות של 17.49 מיליארד דולר. המניה יורדת 1.9% בטרום המסחר.

13:00

בורסות אירופה נסחרות בעליות נאות, כאשר מדד הדאקס הגרמני מטפס 0.4%, הקאק הצרפתי עולה 0.66% והפוטסי הבריטי עולה בשיעור דומה. מחיר הנפט ללא שינוי מהותי ונסחר סביב 66 דולרים.

דויטשה בנק  דיווח היום על תוצאות הרבעון השלישי של השנה לפיהם הבנק הגדול בגרמניה רשם צניחה של 45% ברווח הנקי ברבעון. מניית דוישה בנק מאבדת כ-3.5% בבורסת פנרנקפורט. הרווח הנקי הסתכם ב-229 מיליון אירו ברבעון השלישי, לעומת רווח של 649 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. 

ברקליס  דיווח על רווח של כמיליארד ליש"ט ברבעון השלישי של השנה, מעל תחזיות האנליסטים בשוק לרווח של 723 מיליון ליש"ט.

חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט  מבצעת רכישה ראשונה מאז שנת 2015, ובדומה לרכישות הקודמות, גם הרכישה הנוכחית היא של חברה ישראלית. צ'ק פוינט הודיעה היום על רכישת Dome9, בעסקה שאמורה לחזק את הצעת הערך של צ'ק פוינט בתחום אבטחת תשתיות הענן. היקף העסקה הוא כ-175 מיליון דולר (בתוספת סכום נוסף על אופציות ומניות חסומות), סכום גבוה אך הוא אינו נחשב מהותי לצ'ק פוינט, שבסוף הרבעון השלישי היו בקופתה מזומנים והשקעות בהיקף של למעלה מ-4 מיליארד דולר.

11:40

המסחר בבורסת אסיה ננעל היום במגמה מעורבת: מדדי ניקיי  ושנחאי  עלו ואילו הנג סנג , קוספי  ו-ASX 200  ירדו. המסחר באירופה מתנהל בעליות גם בשעה זו. 

מניית Societe  הצרפתית מזנקת בעקבות פרסום דוחות טובים. 

10:45

המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר בעליות: דאקס , פוטסי , קאק  וסטוקס 600  עולים. המסחר באסיה עבר למגמה מעורבת. כך, מדדי ניקיי  ושנחאי  עולים ואילו הנג סנג , קוספי  ו-ASX 200  יורדים.

מניית Kering  הצרפתית עולה בעקבות דוחות חזקים מהמצופה ברבעון השלישי. מניית דויטשה בנק  יורדת לאחר שדיווחה על ירידה של 65% ברווח לעומת הרבעון המקביל. 

מניית סובארו  נופלת במסחר בטוקיו לאחר שהחברה הורידה תחזיות לרווח תפעולי למחצית הראשונה של השנה הפיסקלית שלה. מניית SK Hynix נופלת בכ-3.5% בבורסת הונג קונג. 

מחיר הנפט  נסחר הבוקר בירידות קלות לאחר שאתמול סיים את הירידה היומית החדה ביותר מאז יולי כשנפל בכ-4%. כעת מחיר חבית עומד על 66.37 דולר.

06:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ד') במגמה שלילית, בעקבות הנעילה השלילית אמש בשוקי ארה"ב. למרות שהמסחר אמש ננעל בירידות, הצליחו מדדי דאו ג'ונס , נאסד"ק  ו-S&P 500  למחוק את רוב הירידות החדות שנרשמו מתחילת המסחר. זו הפעם החמישית ברציפות שמדד S&P 500 מסיים את המסחר בירידות. שלושת המדדים המובילים איבדו לפחות 4.8% מתחילת החודש. 

היום מדדי בורסות אסיה מגיבים בתנודתיות, והמדדים המובילים בסין, שנחאי  והונג-קונג , רושמים עליות קלות, ובורסת יפן  נסחרת בטריטוריה שלילית.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התקיף שוב את הפדרל ריזרב ואת העומד בראשו, ג'רום פאואל. טראמפ אמר בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" שהתקיים אמש כי פאוא מסכן את צמיחת הכלכלה האמריקאית ו"נראה כמעט שמח להעלות ריביות".

הצפי להגדלת התפוקה הסעודית הפיל את מחיר הנפט ביותר מ-4% לשפל של חודשיים: מחיר הנפט  מתאושש ועומד כעת על 66.61 דולר לחבית - מדובר בירידה של כמעט 10 דולר ממחיר השיא ב-4 השנים האחרונות שאליו הגיע הנפט בתחילת אוקטובר. אמש הגיע למחיר של 66.24 - הירידה היומית החדה ביותר במחיר מאז ה-11 ביולי. 

עוד כתבות

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה