טראמפ מגביר את ההתקפות נגד יו"ר הפד: "הוא נראה כמעט שמח להעלות ריביות"

נשיא ארה"ב הצהיר בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" כי היכולת העצמאית ממנה נהנה הפדרל ריזרב מזה זמן רב להטוות את מדיניותה הכלכלית של ארה"ב אינה לרוחו, ושלח מסר ישיר ליו"ר הפד ג'רום פאואל בדבר ציפיותיו למיעוט העלאות ריבית • "בכל פעם שאנו עושים משהו גדול, הוא מעלה את הריבית"

דונלד טראמפ וג'רום פאואל / צילום: רויטרס, Carlos Barria
דונלד טראמפ וג'רום פאואל / צילום: רויטרס, Carlos Barria

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מחריף את התקפותיו על יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאואל: אמש (ג') התראיין טראמפ ל"וול סטריט ג'ורנל" ואמר כי פאואל מסכן את צמיחת הכלכלה האמריקאית, וכי "הוא נראה כמעט שמח להעלות ריביות". 

טראמפ הצהיר במהלך הראיון כי היכולת העצמאית ממנה נהנה הפדרל ריזרב מזה זמן רב להטוות את מדיניותה הכלכלית של ארה"ב אינה לרוחו, ושלח מסר ישיר לפאואל בדבר ציפיותיו למיעוט העלאות ריבית.

"בכל פעם שאנו עושים משהו גדול, הוא מעלה את הריבית", אמר טראמפ. מטעם הפד לא נמסרה תגובה.

לאורך השנים הזהיר טראמפ כי "המדיניות המוניטרית חסרת האחריות של הפד תגרום לבעיות בשנים הבאות. צריך לרסן את הפד", הוא הסביר עוד טרם בחירתו לנשיאות, "אחרת נהפוך ליוון".

"אני חושב שהפדרל ריזרב השתגע", הסביר בפעם אחרת, "העלאות הריבית האלה הן טירוף". לא פחות. רק לשם הפרופורציות, אנחנו עדיין רחוקים אפילו ממחצית שערי הריבית של 2007, שעמדו על 5.25% ערב הקריסה.