צ'ק פוינט עקפה את תחזיות הרווח ברבעון השלישי - ורוכשת סטארט-אפ לראשונה מאז 2015

צ'ק פוינט רוכשת את DOME9 הישראלית, הפועלת בתחום אבטחת הענן, תמורת 175 מיליון דולר • בשלושת הרבעונים הראשונים של 2018 צמחו הכנסות צ'ק פוינט ב-3.1% והסתכמו ב-1.39 מיליארד דולר • צ'ק פוינט ייצרה ברבעון השלישי מזומנים בהיקף 249 מיליון דולר מפעילות שוטפת, וביצעה רכישה עצמית של מניות בהיקף של 300 מיליון דולר ברבעון

חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט  מבצעת רכישה ראשונה מאז שנת 2015, ובדומה לרכישות הקודמות, גם הרכישה הנוכחית היא של חברה ישראלית. צ'ק פוינט הודיעה היום על רכישת Dome9, בעסקה שאמורה לחזק את הצעת הערך של צ'ק פוינט בתחום אבטחת תשתיות הענן. היקף העסקה הוא כ-175 מיליון דולר (בתוספת סכום נוסף על אופציות ומניות חסומות), סכום גבוה אך הוא אינו נחשב מהותי לצ'ק פוינט, שבסוף הרבעון השלישי היו בקופתה מזומנים והשקעות בהיקף של למעלה מ-4 מיליארד דולר.

בשנים האחרונות השתמשה צ'ק פוינט בכספיה בעיקר לרכישת מניות של עצמה (Buy back). הרכישות האחרונות שביצעה החברה היו ב-2015, כששילמה עשרות מיליוני דולרים תמורת כל אחת מחברות הסטארט-אפ - Hyperwise ו-Lacoon מישראל. לדברי שויד, יש עסקאות נוספות שנבחנות בימים אלה. במקביל פרסמה היום צ'ק פוינט את דוחות הרבעון השלישי, בהם עקפה את תחזיות האנליסטים גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח.

חברת Dome9 נוסדה ב-2011 ובצ'ק פוינט מציינים שהיא מחזיקה במוניטין משמעותי בתחום אבטחת תשתיות הענן. מדובר באקזיט מרשים עבור Dome9 שגייסה מאז הקמתה  25 מיליון דולר, כאשר באפריל 2017 היא גייסה 16.5 מיליון דולר בהובלת הזרוע האסטרטגית של Softbank. המנכ"ל זוהר אלון ושותפו להקמת החברה, בן-דודו, רועי פיינטוך, מחזיקים יחד ב-25% מהחברה, כך שהם יקבלו יחד כ-44 מיליון דולר בעסקה.

זוהר אלון חוזר הביתה

במסיבת עיתונאים שערכה היום צ'ק פוינט סיפר שויד שהמגעים לרכישה ארכו כשנה. "זוהר היה עובד צ'ק פוינט בין 1996-2002, מהדורות הראשונים כשצ'ק פוינט עוד הייתה משפחה קטנה", אמר. "יש ל- Dome9 מספר יפה של לקוחות בכל הסקטורים, בנקים, הייטק, טלקום ואחרים. תמיכה בכל סוגי הענן. חקרנו את הנושא הרבה זמן וזה בהחלט המוצר הכי מקיף בתחום: מדובר על ניהול כל יכולות האבטחה בענן בכל אפליקציה ובכל שירות. עם Active protection, בניגוד ל-compliance: פה יודעים להפעיל את היכולות ולוודא כל הזמן שהאבטחה מופעלת. אם מוצאים תקלה, המערכת מתקנת אוטומטית. זה דבר מאוד משלים לשירותים הקיימים אצלנו. אנחנו מאוד נלהבים מהשילוב הזה ושמחים שזאת חברה שבסיסה בישראל ותישאר בישראל".

אלון מ-Dome9 סיפר שהיו לחברה הצעות נוספות, אך "בחרנו במקום שהכי מתאים לדעתנו לעובדים שלנו ולעתיד החברה". בחברה מועסקים 100 עובדים, שכולם צפויים להצטרף לצ'ק פוינט, כאשר אלון יהיה האחראי על אסטרטגיית הענן. "אנחנו רואים רכישות אחרות שאחרי הקונפטי שוקע, אתה הופך לחלק מגוף רב לאומי ללא סנטימנטים. צ'ק פוינט מבחינתי זה בית", אמר אלון.

החברה הנרכשת עדיין לא רווחית. היא רשמה הכנסות של פחות מ-10 מיליון דולר בשנה עד כה, ושויד מצפה שהסכום יגדל משמעותית. לשאלה על ההיקף הגבוה יחסית של העסקה ביחס להכנסות החברה הנרכשת, אמר שויד כי "ביחס לעסקאות שנעשו בתחום שלנו, הסכום הגיוני. הוא בהחלט לא נמוך, אבל לא חרגנו ממה שעושים האחרים".

עוה"ד טוביה גפן וענת איגנר ממשרד נשיץ ברנדס אמיר ייצגו את חברת צ'ק פוינט ברכישת Dome9.

ההכנסות בשלושת הרבעונים הראשונים גדלו ב-3% 

כאמור, צ'ק פוינט גם פרסמה היום את דוחות הרבעון השלישי של השנה. החברה הציגה הכנסות של כ-471 מיליון דולר, צמיחה של 3.6% ביחס לרבעון המקביל. הרווח הנקי החשבונאי (GAAP) הסתכם ב-198 מיליון דולר לעומת 192 מיליון דולר ברבעון המקביל, והרווח על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, צמח ב-1.8% ל-219 מיליון דולר. הרווח הנקי Non-GAAP למניה הגיע ל-1.38 דולר, 2 סנטים מעל תחזיות האנליסטים.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2018 צמחו הכנסות צ'ק פוינט ב-3.1% והסתכמו ב-1.39 מיליארד דולר. ההכנסות ממוצרים ורישיונות הסתכמו ב-365 מיליון דולר בתקופה זו, ירידה בהשוואה ל-393 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2017. ההכנסות ממנויי אבטחה צמחו מרמה של 350 מיליון דולר ל-396 מיליון דולר, וההכנסות מעדכוני תוכנה ותחזוקה גדלו מ-605 מיליון דולר ל-630 מיליון דולר. מתחילת השנה, הרווח הנקי Non-GAAP גדל ב-2.9% ל-647 מיליון דולר.

צ'ק פוינט ייצרה ברבעון השלישי מזומנים בהיקף 249 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ורכשה מניות של עצמה תמורת כ-300 מיליון דולר במהלך הרבעון. צ'ק פוינט נסחרת בנאסד"ק בשווי 17.7 מיליארד דולר.

"ברבעון השלישי הגענו לרף העליון של התחזיות שלנו, כשאזורי ארה"ב ואירופה היו חזקים יותר מהציפיות שלנו", מסר שויד. 

לרכישה תהיה השפעה מסוימת על שורת הרווח הנקי, שיפחת ב-2-4 סנט ברבעון הרביעי. ההכנסות ברבעון יהיו 500-528 מיליון דולר והרווח הנקי Non-GAAP למניה יסתכם ב-1.56-1.67 דולר, כאשר תחזיות האנליסטים הן להכנסות של 515 מיליון דולר ורווח נקי של 1.65 דולר למניה.