גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הדרמה חזרה לוול סטריט: נאסד"ק ירד כמעט 2%; VIX זינק 20%

מדיוונד הישראלית מזנקת 35% ● ענקית התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון פספסה את תחזית ההכנסות ● ענקית הטכנולוגיה יבמ תפרסם דוחות לאחר המסחר ● איביי מזנקת לאחר שנחשף כי קרן אליוט מחזיקה במניותיה בשווי 1.4 מיליארד דולר ● באירופה המדדים ננעלו בירידות בהובלת הפוטסי שאיבד כ-1% ● הנפט צונח 3% בצל החשש מהאטה עולמית

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות שערים, בצל הנמכת תחזית הצמיחה של קרן המטבע העולמית ובצל חששות ממיתון. מדד דאו ג'ונס  ירד בכ-1.2%, בהובלת מניות גולדמן סאקס  וקטרפילר  שמשכו מטה.

מדד S&P 500  ירד כ-1.4% ומדד נאסד"ק  ירד כ-1.9%. מניית נטפליקס איבדה כ-5% מערכה ומניית אמזון  כ-4%. 

מדד הפחד (VIX) שטיפס במהלך יום המסחר כולו, הגיע ל-20% בתום המסחר. 

מחיר הנפט  ירד ב-2%, ומחיר חבית עומד כעת על 52.77 דולר אמריקאי. 

21:30

המדדים בוול סטריט ממשיכים להיסחר במגמת ירידה, שאף מעמיקה. מדד נאסד"ק יורד בכ-2%, דאו ג'ונס יורד 1.6% ומדד S&P 500 יורד כ-1.7%. מדד הפחד, VIX, מזנק 13%. 

19:20

הלחץ על המדדים בוול סטריט גובר. מדד הנאסד"ק מאבד 1.5%, הדאו ג'ונס יורד 1.2% ומדד S&P 500 מאבד 1.3%. מדד הפחד (VIX) מזנק ב-10%.

18:35

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים תחת לחץ בצל החששות מהאטה, ועל רקע הנמכת תחזית הצמיחה של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) אתמול. מדד הנאסד"ק מאבד 1.1%, ומדד S&P 500 יורד 0.9%. מדד הפחד (VIX) מזנק ביותר מ-6%. מחיר הנפט צונח ב-3% ל-52 דולרים על רקע החששות מהאטה עולמית. 

מניית איביי מזנקת בכ-8% על רקע הדיווח לפיו קרן אליוט, האקטיביסטית המתמחה בהשבחת חברות, מחזיקה במניות בהיקף של 1.4 מיליארד דולר בחברה.

באירופה, המדדים ננעלו בטריטוריה האדומה. מדד הפוטסי הבריטי איבד כ-1%, הדאקס הגרמני ירד 0.4% ופריס קאק 40  איבד 0.6%.

17:10

המסחר בוול סטריט מתנהל תחת לחץ, וזאת בצל המשך עונת הדוחות לרבעון הרביעי ועל רקע החששות מהאטה נוכח נתוני הצמיחה של סין שפורסמו אתמול, ולאחר הנמכת תחזית הצמיחה העולמית של ידי קרן המטבע העולמית. 

המדדים המובילים מאבדים כעת עד 1.3%, ומדד הפחד קופץ בכ-7%. מחיר הנפט צונח 3.6% ונסחר מתחת לרמה של 52 דולרים לחבית.

מכירות הבתים הקיימים בארה"ב בחודש דצמבר ירדו ל-4.99 מיליון, לעומת מכירות של 5.33 מיליון בתים בחודש נובמבר. הכלכלנים צפו מכירות של 5.25 מיליון בתים.

16:30

שבוע המסחר בבורסות וול סטריט נפתח בטריטוריה האדומה, מה שקוטע שבוע רביעי של עליות, וזאת על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון הרביעי. מדד הנאסד"ק מאבד 0.8% בפתיחה, הדאו ג'ונס מאבד שיעור דומה. מדד הפחד (VIX) קופץ 5%. 

מנייתה של ענקית המסחר המקוון איביי  (סימול: EBAY) מזנקת לאחר שהקרן האקטביסטית אליוט (Elliott advisors) חשפה כי היא מחזיקה במניותיה של איביי בהיקף של 1.4 מיליארד דולר. ייתכן שבעקבות מהלך זה תקרא אליוט תגר על האופן שבו מנוהלת איביי.

ג'ונסון אנד ג'ונסון  יורדת לאחר פרסום דוחותיה לרבעון. החברה רשמה רווח למניה של 1.97 דולרים, מעל התחזיות לרווח למניה של 1.95 דולרים למניה. מנגד, החברה פספסה את תחזית ההכנסות.

הוצאות הלובינג של טבע  בארה"ב נחתכו ב-53% בשנה שעברה. בחמש השנים האחרונות הוציאה חברת התרופות 20.4 מיליון דולר על פעילויות לובינג בסנאט ובקונגרס האמריקאי, במשרד הבריאות וברשות המזון והתרופות של ארה"ב.

חברת מדיוונד , שנסחרת בנאסד"ק ונמצאת בפורטפוליו (35%) של חברת החזקות הביומד כלל תעשיות ביוטכנולוגיה (כת"ב), דיווחה על תוצאות חיוביות מניסוי שלב III בארה"ב, במוצר שלה לטיפול בכוויות חמורות. המוצר NexoBrid כבר מאושר לשיווק באירופה, וניסוי זה הוא חלק ממסלול האישור שלו בארה"ב.

חברת הטיסות המוזלות איזי ג'ט דיווחה על פגיעה של 5 מיליון ליש"ט, שהן כ-6.44 מיליון דולר, ברווחיה ועלויות נוספות של כ-10 מיליון ליש"ט, לאחר שרחפנים ממקור בלתי מזוהה נצפו באזור שדה התעופה הלונדוני ויצרו 36 שעות של לחץ ביטחוני, שיבושי זמני טיסות וכאוס כללי.

קנס של 50 מיליון אירו הוטל על גוגל  על-ידי הנציבות הצרפתית הלאומית להגנה על דאטה (National Data Protection Commission). הקנס נוגע להפרה של חקיקת ה פרטיות האירופית החדשה, ה- GDPR , ובעוד שמדובר בקנס שאמנם נחשב נמוך עבור גוגל, הוא הגדול ביותר שהוטל עד כה על-ידי רגולטור של מדינה כלשהי על חברה בעקבות הפרה הנוגעת לחוקים, שנכנסו לתוקף בשנה שעברה.

13:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על ירידות חדות בפתיחת המסחר. החוזים על מדד הנאסד"ק מאבדים 0.9%, החוזים על מדד דא וג'ונס יורדים 0.7% והחוזים על מדד S&P 500 מאבדים 0.7%. 

באירופה המדדים נסחרים בירידות, מדד הדאקס מאבד 0.5%, הפוטסי יורד 0.6% ומדד הקאק מאבד 0.55%.

בגרמניה פורסם מדד הסנטימנט הכללי של ZEW לחודש ינואר, שהצביע על קריאה של 15 נקודות, לעומת הצפי ל-18.4 נקודות.

10:40

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בשעה זו בירידות, בהמשך לנעילה השלילית בשוקי אסיה. מדדי הונג קונג , שנחאי  וטוקיו  ננעלו במגמה שלילית של עד 1.18%.

באירופה, בורסות לונדון , איטליה , גרמניה  ופריס  רושמות ירידות. 

מניית UBS  צונחת בכ-4.5% לאחר שפרסמה דוחות כספיים לרבעון הרביעי של השנה, ופספסה את התחזיות. אמנם החברה הראתה רווח בדוחות השנתיים לעומת ההפסדים שנרשמו בשנה הקודמת, אולם בעוד התחזיות המוקדמות עמדו על ציפיות האנליסטים לרווח של 729 מיליון דולר לרבעון זה, אבל המספר האמיתי עמד על 696 מיליון דולר.

מניית חברת התעופה הבריטית איזיג'ט  נופלת 0.8%.

06:00

המסחר בשוקי אסיה מתנהל בירידות. הניקיי היפני  יורד בכ-0.7%, מדד שנחאי  יורד ברמה דומה ומדד ההנג סנג  יורד ב-1%.

היום תחזור בורסת וול סטריט מחופשת סוף שבוע ארוכה, לאחר שאתמול לא התקיים מסחר לרגל יום מרתין לותר קינג. בשיאה של עונת הדוחות, היום ענקית הטכנולוגיה IBM צפויה לפרסם את דוחותיה לאחר המסחר, וכך גם ענקית התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון ובנק ההשקעות UBS.

מחר הבנק המרכזי ביפן יפרסם את הצהרת המדיניות המוניטרית והתחזית השנתית. כמו כן תפורסם החלטת הריבית, כאשר הצפי הוא ללא שינוי, על מינוס 0.1%. הבנק המרכזי יערוך מסיבת עיתונאים לאחר הודעת הריבית.

קנס של 50 מיליון אירו הוטל על גוגל על ידי הנציבות הצרפתית הלאומית להגנה על דאטה (National Data Protection Commission). הקנס נוגע להפרה של חקיקת הפרטיות האירופית החדשה, ה-GDPR, ובעוד שמדובר בקנס שאמנם נחשב נמוך עבור גוגל, הוא הגדול ביותר שהוטל עד כה על ידי רגולטור של מדינה כלשהי על חברה בעקבות הפרה הנוגעת לחוקים, שנכנסו לתוקף בשנה שעברה.

עוד כתבות

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר