גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה מעורבת בבורסת ת"א; פוקס צנחה, מניות הקנאביס זינקו

פוקס צנחה 3.3% לאחר שעברה להפסד של 9.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה ● מניות הקנאביס אינטרקיור, הרודיום, קנאשור וטוגדר בלטו בעליות ברקע לדיווח בסוף השבוע שעבר כי סגן שר הבריאות צפוי להוציא את הקנאביס מפקודת הסמים המסוכנים

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:27

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל ביציבות ובמגמה מעורבת, כאשר ת"א 35 עלה ב-0.18% ומנגד מדד ת"א 90 איבד 0.17%. מדד הבנקים עלה ב-0.6%.

מניית פוקס איבדה 3.3% במחזור השני בשוק וזאת לאחר שחברת האופנה עברה להפסד ברבעון הראשון. 

מניות הקנאביס אינטרקיור , הרודיום , קנאשור  , יו ניבו  וטוגדר  בלטו בעליות על רקע הדיווח לפיו סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, שוקל להוציא את הקנאביס מפקודת הסמים המסוכנים עבור חלק מההתוויות. 

חברת וויטסמוק , דיווחה היום, כי חברת בטר, חתמה על מזכר הבנות עם תאגיד תאילנדי להקמת חברה משותפת לגידול, ייצור, מחקר והפצה של קנאביס רפואי בהשקעה כוללת המוערכת בכ-4 מיליון דולר, שיקנו לבטר 28.6% בהחזקות החברה המשותפת. התאגיד התאילנדי יחזיק כ-66.7% וצדדים שלישיים עוד כ-4.7% מהאחזקות.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-460 מיליון שקל.

15:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת, כאשר ת"א 35 עולה ב-0.2% ומנגד ת"א 90 מאבד 0.2%. מדד הבנקים עולה 0.5%. 

מניית פוקס מאבדת יותר מ-3% לאחר פרסום הדוחות, לפיהם חברת האופנה עברה להפסד ברבעון הראשון. 

מניות הקנאביס בולטות בעליות, יו ניבו  מזנקת ב-10%, הרודיום השק ם קופצת ב-6% ומניית טוגדר  מזנקת ב-12%. הרקע לעליות מיוחס לדיווח לפיו סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, שוקל להוציא את הקנאביס מפקודת הסמים המסוכנים.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-360 מיליון שקל בלבד.

מניית חברת הנדל"ן אמות , שנמצאת בשליטת אלוני חץ, עולה בכ-1.5% ומשלימה עלייה של כ-3% בשבוע האחרון. ביום רביעי האחרון פרסמה החברה את דוחותיה הכספיים, שבהם הציגה שיפור ברווח התפעולי נטו (NOI) וברווח התפעולי התזרימי (FFO) ברבעון הראשון של 2019.

12:50

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל ביציבות, ובמחסור נמוך כיאה לימי ראשון. מדד ת"א 35 ללא שינוי, ת"א 90 מאבד 0.4%. פוקס  צונחת בכ-6% לאחר הדוחות. בלאומי שוקי הון מציינים כי התוצאות חלשות אך התגובה של השוק חריפה מדי".

מניות הקנאביס אינטרקיור , הרודיום השק , קנאשור , יו ניבו  וטוגדר  בבורסה בתל אביב בולטות בעליות שערים. ביום חמישי האחרון פורסם כי סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, צפוי להוציא את הקנאביס מפקודת הסמים המסוכנים.

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-220 מיליון שקל.

11:20

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל ביציבות על רקע המשך עונת הדוחות ובהמתנה לקריאת כיוון מבורסות העולם. מדד ת"א 35 עולה 0.1%, ת"א 90 משיל 0.2% ומדד הבנקים עולה ב-0.3%.

חברת האופנה פוקס  עברה להפסד של 9.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019, וזאת בעיקר בשל עיתוי חג הפסח שמכירותיו יירשמו השנה ברבעון השני. 

מניות הקנאביס אינטרקיור , יו ניבו , טוגדר , הרודיום השק  וקנאשור  בולטות בעליות.

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-130 מיליון שקל בלבד.

09:45

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב נפתח ביציבות, כאשר מדד ת"א 35 משיל 0.1%, מדד הבנקים עולה ב-0.2%. 

מניית נייס  עולה ב-2% בהמשך לעליות ביום המסחר האחרון אחרי הדוחות, טאואר  סוגרת פער ארביטרז' שלילי של 3.7%, מניית הקנאביס יו ניבו  מזנקת בכ-7%, אינטרקיור  מטפסת בכ-4.5%.

חברת הקנאביס טוגדר  הודיעה כי החברה הגרמנית איתה חתמה על הסכם אספקה, קיבלה אישור לייבא לגרמניה 160 ק"ג תפרחות מיובשות של קנאביס.

חברת הקנאביס מדיוי  מנהלת משא ומתן מתקדם לשותפות בחברה מקדונית שתעסוק בגידול Hemp (אחד מהזנים של קנאביס המאופיין בריכוז גבוה של CBD) בשטח של 1,500 דונם במקדוניה.

מנהל התחבורה השוודי הכריז על זכייתה של אלקטריאון  במכרז להדגמת טכנולוגיית כביש חשמלי בשוודיה. העלות הכוללת המוערכת של הפרויקט הינה כ-45 מיליון שקל, כאשר ממשלת שוודיה צפויה לממן כ-35 מיליון שקל מעלות הפרויקט, ויתר הפרויקט צפוי להיות ממומן בשווה כסף על ידי חברי הקונסורציום.

06:30

יום המסחר הראשון בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר בצל הנעילה השלילית בוול סטריט ביום שישי האחרון. בסוף שבוע המסחר ארה"ב המדדים ננעלו בירידות כאשר מדד הנאסד"ק נפל בכ-1%, S&P 500 איבד 0.6%, ודאו ג'ונס ירד ב-0.4%.

נייס חוזרת עם פער ארביטרז' חיובי של 2%, לאחר הזינוק בשוף השבוע האחרון בוול סטריט נוכח הדוחות הטובים, טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-4%, ומניית טבע חוזרת עם פער חיובי מזערי של 0.2%.

ביום חמישי ננעל המסחר בבורסה בתל אביב בעליות חדות, כאשר מדד ת"א 35 זינק ב-1.7%, כך גם מדד הבנקים, מדד ת"א 125 עלה ב-1.5%, ומדד ת"א 90 טיפס ב-1.1%. עם זאת, בסיכום השבועיים האחרונים, מדד ת"א 35 איבד 1.2%, מדד ת"א 90 עלה ב-1.9% (ומתחילת השנה זינק ב-14.6%), ומדד ת"א ביומד ירד בשבועיים האחרונים ב-6.9% בשל נפילתה של מניית טבע בכ-24% בעקבות תביעת ענק שהוגשה בנסגרת פרשת תיאום המחירים בארה"ב.

אנלייט אנרגיה, הנסחרת במדד ת"א 125, זכתה במכרז רשות החשמל להקמת מתקני ייצור פוטו וולטאים על גבי גגות ומאגרי מים בהספק מצטבר של 14 מגה-וואט (במונחי AC, השקולים על פי תכנון החברה להספק מותקן של כ-19 מגה-וואט DC). בכוונת החברה לפעול למימוש זכייתה במכרז באמצעות הקמת מספר פרויקטים של מערכות סולאריות צפות על גבי מאגרי מים, כחלק מצבר פרויקטים גדול יותר שהחברה מפתחת בתחום זה. החברה מעריכה כי תחזיק במתקנים נושא המכרז בשותפות עם בעלי הזכויות בקרקעות המאגרים, וכי אחזקותיה לא יפחתו מ 50%. התעריף שנקבע בתום המכרז הינו 23.33 אג' לקוט"ש (צמוד למדד) לתקופה של כ-25 שנים ממועד חתימת ההסכם. על החברה להעמיד ערבות בנקאית להקמת ההספק בסך של 2.1 מיליון שקל. 

חברת מיי סייז הדואלית דיווחה על הסכמי מסחר ראשונים ל-MySizeID המספקת טכנולוגיה מקוונת למדידת מידות לענף האופנה הקמעונאי.

אשטרום נכסים וש.י.ר שלמה נדל"ן חתמו על חוזה למכירת מבנה משרדים בעיר פרנקפורט שבגרמניה, תמורת כ-160 מיליון שקל (כ-40 מיליון אירו). כל אחת מהשותפות מחזיקות ב-50% מהנכס. הנכס הינו בניין משרדים בשטח בנוי של כ-11.3 אלף מ"ר בן-6 קומות, המושכר ברובו ללשכת התעסוקה של פרנקפורט. בגין העסקה, צפויה כל אחת מהחברות ליהנות מתזרים מזומנים פנוי, לאחר פירעון חוב שכנגד הנכס הנמכר, בסך של כ-50 מיליון שקל (כ-12.2 מיליון אירו). כמו כן, כל אחת מהחברות תרשום עם השלמת העסקה רווח לפני מס בסך של כ-24 מיליון שקל.

עוד כתבות

גבול לבנון / צילום: ap, Hassan Ammar

28 שיגורים לעבר הצפון תוך שעה, ללא נפגעים

שלושה נפצעו מפיצוץ שני כטב"מי נפץ בבית הלל, בלבנון דיווחו על הרוגים בתקיפת רכבים בדרום המדינה ● באיראן נערכים לתקיפה ישראלית, ומזהירים: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" ● פיקוד צפון תרגל מעבר משגרה לחירום "במתכונת פתע" ● איזיג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את כל הטיסות לישראל עד אוקטובר ● עדכונים שוטפים

תשואות קרנות הפנסיה והגמל: מעל כולם בלטו שוב המסלולים העוקבים אחר מדד ה-S&P 500 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

החודש החזק של קרנות הפנסיה וההשתלמות: אלו הגופים המצטיינים

קרנות ההשתלמות רשמו במרץ תשואה ממוצעת של 2.3% במסלול הכללי ו-3.8% במסלול המנייתי ● אלטשולר שחם הצטיינה בכל המסלולים בחודש החולף, מור בלטה בסיכום הרבעון ● וגם: התשואות החריגות של מסלולי ה-S&P 500

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

סנקציות במקום תגובה צבאית ישראלית: זו התוכנית של אירופה להתמודד עם המשבר במזה"ת

מדינות המערב מנסות בימים האחרונים לגבש בקדחתנות עיצומים חדשים על הרפובליקה האסלאמית ● המטרה: לשלוח מסר מאוחד, אבל בעיקר לשכנע את ישראל למתן את תגובתה הצבאית ● השאלה העיקרית: האם אחרי עשורים של סנקציות טהרן תחדל להעביר כסף לטרור

ג'ו וג'יל ביידן / צילום: ap, Manuel Balce Ceneta

הנתונים נחשפים: כמה מרוויחים ג'יל וג'ו ביידן בשנה?

הנשיא האמריקאי והגברת הראשונה דיווחו על הכנסה ברוטו של 619,976 דולר ב-2023 ● לפי אתר החדשות אקסיוס, בני הזוג שילמו 146,629 דולרים למס ההכנסה הפדרלי - מדובר בשיעור מס של כ-24% ● בניגוד לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ביידן מקפיד לפרסם את דוחות המס שלו מאז שכהונתו התחילה

בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

קרן המטבע חותכת בחצי את תחזית הצמיחה של ישראל ב-2024

בעוד בנק ישראל צופה צמיחה שנתית של 2%, תחזית הצמיחה של קרן המטבע לכלכלת ישראל היא 1.6% בלבד ● לפי הקרן, התחזיות של ישראל נמצאות בסיכון בשל המלחמה בעזה ● בניגוד לכלכלנים רבים, רואה הקרן כי האינפלציה בישראל תתמתן ותגיע ל-2.4% בלבד ● הצמיחה העולמית צפויה לעמוד על 3.2% בשנה הנוכחית

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

''מרמה במיליארדי אירו''. כרזת מבוקש של משטרת גרמניה בעניינו של יאן מרסלק / צילומים: (AP(Alexander Zemlianichenko, ויקיפדיה

האם האחראי לפשיטת הרגל הגדולה בתולדות גרמניה היה גם סוכן מודיעין רוסי?

התכתבויות שנחשפו בין יאן מרסלק, לשעבר סמנכ"ל חברת הפינטק הגרמנית וויירקארד שקרסה ואיבדה עשרות מיליארדים מכספי המשקיעים, לבין מרגלים רוסים, מראות כי פעל למען הקרמלין כבר מ־2014 ● מרסלק נמלט מהדין, אך עדויות חדשות מראות כי ארגן פריצות לבתי מתנגדי משטר, תיאם הברחת מחשבים מוצפנים לרוסיה וסייע לגנוב טלפונים של בכירים אוסטרים

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל / צילום: כדיה לוי

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל: "המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי בפני דברים שלא ראו קודם"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כלי הבינה המלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים ● בהתייחסו למלחמה בישראל סיפר: "במהלך המלחמה ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית"

אלונה בר און, מו''ל גלובס בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" ● בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

סגנית נשיא AT&T העולמית: שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, אמרה בכנס TECH IL של גלובס כי מה שייחודי בדנ"א של ההייטק הישראלי הוא "הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס של חוש הישרדות ומנהיגות שמפתחים בצבא"

מטוס של EasyJet / צילום: Shutterstock

איזיג'ט מבטלת טיסות עד סוף אוקטובר: איזה קווים יושפעו במיוחד?

ענקית הלואו קוסט רק החזירה פעילות לישראל, ותוך שבועיים ביטלה את כל הטיסות לארץ עד סוף אוקטובר ● המהלך צפוי להשפיע על כ־100 אלף נוסעים, שלדברי החברה יקבלו החזר כספי ● בשוק מעריכים כי הנפגעים העיקריים יהיו הקווים למערב אירופה

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

אלטשולר בצמרת, מיטב בתחתית: אפיקי ההשקעה שמאחורי התשואות

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

"פרדוקס": מנהלי חברות הרחפנים חשפו – זו הסיבה שסין מנצחת אותנו

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסף גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

איזי ג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

שיגור מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

"הדבר הכי טוב שאנחנו מכירים בשוק": ההתעניינות במערכות היירוט הישראליות בשיא

ביצועי ההגנה האווירית בשבת זכו לסיקור תקשורתי באירופה, ולגלובס נודע כי בחברות הביטחוניות בישראל נרשמה התעניינות גבוהה מהרגיל בטכנולוגיות שלהן בימים האחרונים ● בגרמניה, המדינה היחידה שרכשה את חץ 3, היוו היירוטים הוכחה לכך שההשקעה הייתה נבונה. כעת עולה במדינה השאלה: "מתי כבר היא תגן עלינו?"

מייסדי חברות Ermetic, Snappy ו-Pecan, שדורגו בעבר / צילומים: איל יצהר, אלעד מלכה

רווח במקום צמיחה: תובנות מהסטארט־אפים המבטיחים של השנים הקודמות

לקראת חשיפת 10 חברות הסטארט־אפ המבטיחות של גלובס לשנת 2024 ביום חמישי הקרוב, בדקנו מה אפשר ללמוד מחברות שדורגו פה בעבר וכעת מתמודדות עם מציאות שונה בחוץ ● "המשקיעים נוהרים להשקעה במספר מצומצם יותר של חברות, אך בעלות איכות גבוהה יותר"