גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הבורסה ננעלה בעליות: מדד הבנקים זינק 2%, עמיר שיווק זינקה 17%

ביום הראשון של שבוע המסחר בבורסה עלו מדדי ת"א-35 ות"א-90 בכ-0.4% ● מניית עמיר שיווק זינקה על רקע התשקיף שהגישה חברת הקנאביס BOL לקראת הנפקה בקנדה ● אלביט מערכות זכתה בחוזה של 127 מיליון דולר בדרום אסיה ● המסחר בבורסות וול סטריט ולונדון ייפתח רק ביום שלישי

הבורסה בתל-אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל-אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:25

יום המסחר הראשון לשבוע ננעל במגמה חיובית, כאשר מדד ת"א-35 עלה ב-0.4%, ת"א-90 טיפס ב-0.65% ומדד הבנקים זינקה ב-2%. בסוף השבוע הסתיים המסחר בארה"ב בעליות שערים קלות.

בסיכום השבוע הקודם התאפיין המסחר בזירה המקומית, כמו גם בעולם, בתנודתיות גבוהה יחסית, וזאת על רקע מלחמת הסחר הנמשכת בין ארה"ב לבין סין, וחששות המשקיעים מהתארכותה ומהשלכות שליליות אפשריות שיהיו לה על צמיחת הכלכלה הגלובלית בהמשך.

בלאומי שוקי הון התייחסו בסוף השבוע לנושא וציינו כי "ככל שהזמן עובר וכהונתו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מתקדמת, אנו רואים כי ההצהרות שלו מקבלות תוקף מעשי. מה שנראה היה כחלק ממשא ומתן כדי לשפר עמדות מול סין, הופך למדיניות רשמית".

לפי לאומי שוקי הון, "במלחמה הזאת יהיו נפגעים והם המשקיעים לטווח הקצר, אשר ייפגעו כאשר המניות יגדילו תנודתיות, ירדו ויעלו בעקבות כל הצהרה של בכירים בסין או ארה"ב", והעריכו כי "צפויים עוד הרבה ימים תנודתיים".

בסיכום שבועי מדדי ת"א 35 ות"א 125 נחלשו קלות, בצד השלילי מדד הביטוח איבד כ-2% מערכו, וירידה דומה רשם מדד הביומד, ומנגד מדד הנדל"ן התחזק ביותר מ-1% וכך גם מדד התל-בונד גלובל.

בצד החיובי במדד ת"א 35 בטלה מניית בזק ומניות החברה לישראל ואיירפורט סיטי.

ברקע למסחר, האנליסטים בקבוצת סיטי פרסמו היום התייחסות חיובית לסקטור המקומי, תוך שציינו כי "אנו אוהבים את מניות הבנקים בישראל באופן כללי".

בין מניות הענף הדגישו את זו של מזרחי-טפחות אותה בסיטי "אוהבים במיוחד", וזאת "משום תיק המשכנתאות האיכותי וגם בגלל הגידול הדו-ספרתי ברווחיות ממשכנתאות ומתחומים אחרים".

בסיטי העלו את מחיר היעד למניית הבנק ל-90 שקל - גבוה בכ-16.5% משוויה הבוקר, וזאת כחודשיים בלבד לאחר שכבר העלו אותו, בעקבות הודעת מזרחי-טפחות כי הגיע להסדר עם משרד המשפטים האמריקאי בנוגע לפרשת הסיוע בהעלמת מס ללקוחות האמריקאים.

ההתייחסות של סיטי למניית מזרחי טפחות מצטרפת לאנליזה שפרסמו בשבוע שעבר באקסלנס ברוקראז', שגם הם הביעו אופטימיות לגבי מניה וצפי לתוצאות חזקות ברבעון השני של השנה.

בצד השלילי של ת"א 35, בלטו כמה מניות דואליות, בהן פריגו, טבע ונייס, וגם איי.אפ.אפ ואורמת.

עוד במסחר, מניית חברת הנדל"ן מגה אור קפצה על רקע פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה. בבית ההשקעות ווליו בייס ציינו כי מגה אור "מובילה את תחום הנדל"ן הלוגיסטי בישראל", וכי "הסיפור של מגה אור הוא לא רק הנכסים הקיימים אלא תנופת הייזום שמאפיינת את החברה".

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה חיובית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה דומה.

15:45

המסחר בתל אביב מתנהל בעליות קלות כאשר ת"א 35 עולה ב-0.26% ות"א 90 מטפס ב-0.4%. מניית שיכון ובינוי מאבדת יותר מ-3% בצל המלצת המשטרה ורשות ניירות ערך להעביר את תיק חקירת השוחד באפריקה להמשך טיפול בפרקליטות.

מניית עמיר שיווק מזנקת בכ-15% על רקע כוונתה של BOL להנפיק בקנדה. 

מחזור המסחר בשוק מסתכם בשעה זו ב-500 מיליון שקל.

15:45

חברת הנדל"ן אדרי-אל  עדכנה היום כי בעל השליטה בה, גבי אדרי, חתם על הסכם הלוואה מחברה בשליטת עדי צים, וכן כי במקביל השניים מנהלים מו"מ למכירת השליטה בחברה לידי צים. במסגרת ההלוואה שהוענקה לאדרי שועבדו לטובתו של צים כ-3.5 מיליון מניות אדרי-אל, המוחזקות על-ידי אדרי, ומהוות כ-19% מהונה בשווי שוק שעמד הבוקר על כ-6 מיליון שקל. כיום מחזיק אדרי בכ-73% ממניותיה של אדרי-אל. 

15:15

אלכס שניידר החליט שלא לרכוש את מניות גיל בלוטרייך בחברת מישורים  תמורת 130 מיליון שקל. בשוק העריכו מזה זמן כי בשל הפער בין מחיר מימוש האופציה לבין שווי השוק של מניית חברת הנדל"ן, הסבירות שהאופציה תמומש נמוכה מאוד. מניית מישורים נסחרה היום בתנודתיות גבוהה ובמגמה שלילית, שהגיעה עד לירידות של כ-8% אך התמתנה בהמשך. 

14:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בטריטוריה הירוקה, וזאת בהמשך לנעילה החיובית ביום שישי האחרון בשווקים בוול סטריט. המדדים ת"א 35 ות"א 90 עולים ב-0.2% ומדד הבנקים קופץ 1.2%. 

מניית טבע מאבדת 2.5%, נייס יורדת כ-2%, אורמת מאבדת 1.1%, ארפורטסיטי עולה ביותר מ-1.5%, פריגו מאבדת 2.7%, ומניית איי.אפ.אפ יורדת 1.3% במחזור הגבוה בתל אביב. 

בשעה זו מחזור המסחר הכולל בשוק המניות מסתכם ב-370 מיליון שקל בלבד.

12:30

המסחר בתל אביב מתנהל בעליות קלות כאשר ת"א 35 עולה 0.1% ומדד ת"א 90 מטפס ב-0.15%. מניית טבע יורדת בכ-3%, נייס מאבדת 2%. 

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-240 מיליון שקל בלבד.

לקראת השבוע בשווקים, מלחמת הסחר תמשיך לרכז עניין, ונזכיר כי המסחר בארה"ב ובלונדון צפוי להתחדש ביום שלישי של השבוע.

מניית מזרחי טפחות  זוכה להעלאת מחיר יעד שנייה בתוך חודשיים, מהאנליסטים של סיטי ואקסלנס.

חברת הקנאביס שאיפה לחיים (BOL) הודיעה במהלך סוף השבוע על הגשת תשקיף פומבי להנפקה בבורסה של טורונטו. החברה מעוניינת לגייס עד 200 מיליון דולר (בפועל, תגייס כנראה קצת פחות) לפי שווי של יותר ממיליארד דולר "אחרי הכסף". אם אמנם תקבל החברה את השווי המבוקש, אז עמיר שיווק , שהעניקה הלוואה של 20 מיליון דולר ל-BOL, במקרה של הנפקה יעמוד חלקה בחברה על כ-16% מהחברה - כלומר תקבל כ-160 מיליון דולר. 

11:10

המסחר בתל אביב מתנהל ביציבות במחזור מסחר דליל, כיאה לימי ראשון, שמסתכם בשעה זו ב-135 מיליון שקל בלבד. מדד ת"א 35 משיל 0.1% ומדד ת"א 90 עולה ב-0.3%.

מניית טבע צונחת ב-3%, פריגו מאבדת 2.7%, כיל עולה כ-1%, ומניית נייס מאבדת 2%. 

09:50

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל-אביב נפתח במגמה מעורבת, בהמשך לעליות שנרשמו ביום שישי האחרון בוול סטריט.

מדד ת"א-35  מאבד 0.1%, ת"א-90  עולה 0.2% ומדד הבנקים  מטפס 0.4%. 

מניית טבע יורדת 3.3% בפתיחה, פריגו יורדת 2.7%, מניית אינטרקיור בולטת עם זינוק של 4%.

מניית מישורים  צונחת יותר מ-3%, לאחר שהחברה דיווחה הבוקר כי בהמשך לדיווחיה האחרונים בנוגע להסדר בין בעלי השליטה בחברה, גיל בלוטרייך ואלכס שניידר, נמסר לחברה שאופציית ה-Call שהעניק בלוטרייך לשניידר לרכישת כל מניותיו בחברה לא מומשה ופקעה היום.

מניית אלביט מערכות  עולה כ-1%, על רקע דיווח של החברה כי זכתה בחוזה בהיקף של 127 מיליון דולר שבמסגרתו תספק מערכות רדיו טקטי למדינה בדרום אסיה.

מחר בארה"ב יום הזיכרון, והמסחר בבורסות וול סטריט ייפתח רק ביום שלישי. גם בורסת לונדון תפתח את שבוע המסחר רק ביום שלישי, לאחר חופשת האביב מחר.

07:10

יומו הראשון של שבוע המסחר בבורסה בתל-אביב ייפתח הבוקר (א') לאחר נעילה חיובית בבורסות וול סטריט בסוף השבוע.

בסוף שבוע שעבר, שבוע המסחר בתל-אביב ננעל בירידות שערים חדות לאחר החרפת הטונים בשיחות הסחר בין ארה"ב לסין. 

עוד בסוף השבוע, ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי הודיעה ביום שישי האחרון הודיעה כי תפרוש מהתפקיד ב-7 ביוני.

המסחר בבורסות וול סטריט יחל השבוע רק ביום שלישי.

עוד כתבות

גל רכישות בסייבר הישראלי / אילוסטרציה: Shutterstock

הפרדוקס בענף הסייבר: איך קורה שחברה נמכרת בשווי של פי 100 מההכנסות שלה?

בחצי השנה האחרונה נרכשו שמונה סטארט־אפים ישראלים בתחום הסייבר - כולם בשווי שגבוה פי עשרות ביחס להכנסות שלהם ● הסיבה מאחורי האקזיטים הנדיבים: הענקיות הזרות בונות על המוצרים של החברות הצעירות, כהבטחה להגדלת המכירות ● האם זו רק ההתחלה?

רכב חשמלי בטעינה. עיוותי מס הופכים אותו לפחות משתלם / צילום: Shutterstock

זכאים לרכב מהעבודה? הבחירה בדגם חשמלי פחות משתלמת בגלל עיוות מס

מס שווי השימוש העתיק, שמכניס למדינה 5 מיליארד שקל בשנה, לא מותאם לעידן הרכב החשמלי: מציע "הטבה" שנשחקת במהירות ומספק מוטיבציה שלילית לעבור לרכב חסכוני וירוק ● בציי הרכב ממשיכים להעדיף רכבי בנזין מזהמים, אבל נראה שהאוצר מעדיף זאת כך

ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלר גרמניה, אולף שולץ, בפגישתם היום / צילום: קובי גדעון-לע''מ

קנצלר גרמניה שינה את הטון. האם ישראל תאבד את הידידה החשובה באירופה?

קנצלר גרמניה אולף שולץ התייצב בביקור רשמי לצד ישראל, אך שינה את הטונים מבעבר ● הוא הטיל ספק בתועלת הפעולה הצבאית ברפיח בשל ריבוי הרוגים פלסטינים, והזהיר מפני אסון הומניטרי ברצועה ● במקביל, מדינות באיחוד מקדמות החלטות אנטי-ישראליות

דיון בוועדת הפנים של הכנסת בעניין תוואי המטרו, ביוני שנה שעברה / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

חוק המטרו חוזר לשולחן הדיונים, עם מאבקים על היטלי השבחה ודיור בר השגה

אחרי הפסקה של עשרה חודשים כמעט, יתחדשו הדיונים בתיקון החוק בוועדת הפנים והגנת הסביבה ● בישיבה צפויות לעלות כמה סוגיות מורכבות וטעונות, אשר להן השפעה רבה - הן על כיסם של היזמים והן על קופת המדינה ● גלובס עושה סדר לקראת הדיון הקרוב

הציבור מעדיף נזילות על ריבית / צילום: Shutterstock

הציבור מעדיף נזילות על ריבית: המלחמה עצרה את העברת הכספים לפיקדונות

הרבעון האחרון של 2023, בו פרצה המלחמה, סימן שינוי מגמה ביתרת העו"ש של הישראלים: מצניחה חדה מתמשכת, היא זינקה ב־43 מיליארד שקל ● בין הסיבות: העדפה לכסף נזיל בסביבת אי־ודאות, קיטון בהוצאות וגיוס מילואים מסיבי ● וגם: מה עשתה המלחמה למינוס שלנו?

צילומים: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בנק ישראל חושף: לקוחות איזה בנק הכי מרוצים ומה אכזב את הציבור?

סקר שביעות הרצון של בנק ישראל מגלה כי 20% מהציבור חושב שמגיע לו לקבל יותר על הפלוס בחשבון • העמלות הגבוהות הן עדיין הסיבה העיקרית לתפיסת חוסר ההוגנות • שני הבנקים הגדולים בתחתית בתשובה לשאלה האם תמליצו לחבר או משפחה על הבנק

שיאן השכר בתקשורת נמצא במגזין אוטו / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

2.7 מיליון שקל בשנה: זה כנראה איש התקשורת הכי עשיר בישראל

טל חמו, מנכ"ל מגזין הרכב "אוטו", מחזיק ב-20% ממניות מהמגזין שבשליטת מימון ישיר ● עפ"י תנאי העסקתו הוא זכאי, בין היתר, למענק חתימה של מיליון שקל ולמענק התמדה בסכום כפול ● המגזין הרוויח אשתקד 2.4 מיליון שקל

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

עליות קלות בתל אביב; חילן מזנקת בכ-8%, מנועי בית שמש ב-11%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.2%, ות"א 90 עולה בשיעור דומה ● עונת הדוחות בתל אביב תופסת תאוצה: לאומי וחילן פרסמו דוחות כספיים ● מטבעות הקריפטו איבדו גובה אחרי שרשמו שיאים ● הורדת דירוג לאג"ח של אלקטרה פאוור ● לאומי: תפוקת הנפט היומית תצמח ל-13.6 מיליון חביות ● בנק אוף אמריקה: ייתכן שהשוק מתחיל לפקפק בכך שהפד יבצע הפחתות ריבית של 75 נקודות בסיס בשנת 2024

רס''ב (במיל') סבסטיאן איון ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ב (מיל') סבסטיאן איון נפל בקרב בצפון הרצועה

הודעה נמסרה למשפחתו של איון, בן 51 מראש העין • המשלחת הישראלית הגיעה לקטאר והחלו שיחות מו"מ לעסקה • גורם ישראלי בכיר: "נציגי חמאס בקטאר לא יקבלו את ההחלטות. מי שיקבל את ההחלטות יהיה סינוואר" • משרד החוץ האמריקני ביקש מישראל מידע בעקבות דיווחים על מעצר כתב אל-ג'זירה בפשיטה על בית החולים  • עדכונים בולטים 

מייסדי אליאוס, מימין: אלון יופה, אלון רבינוביץ ודרור זיידה

הפיתוח שפותר את בעיית העומס על מטפלים נפשיים בעקבות המלחמה

הסטארט־אפ Eleos Health פיתח כלי בינה מלאכותית שמייצר סיכום אוטומטי של פגישות רפואיות, שכעת יוטמע בקבוצת "עמל ומעבר" המתמחה בטיפולים פסיכולוגיים ● המייסד אלון יופה: "כמו שצילום רנטגן מסייע לרופא, כך הפתרון שלנו לרפואת הנפש" ● ישראל מתגייסת 

יונתן ברגמן ורון גורה / צילום: Empathy

חברה ישראלית סייעה למיליון אמריקאים לתבוע ביטוח חיים: עכשיו היא מגייסת מיליונים

לאחר שהוכיחה לענקיות הביטוח שהיא מקלה על העומס הרגשי ועל תהליך תביעת ביטוח החיים, חברת אמפת'י הישראלית הודיעה על גיוס שלישי בהיקף של 47 מיליון דולר - ואגב כך חשפה כי מאחורי סבב ההשקעה שלה עומדות כמה מחברות הביטוח הגדולות בעולם כמשקיעות אסטרטגיות

הוות''ל לא עוזרת בהורדת מחירי הדיור / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

הוותמ"ל תהפוך קבועה ובענף זועמים: "זלזול בדמוקרטיה וברשויות המקומיות"

אנשי מקצוע מותחים ביקורת קשה על הממשלה, שעומדת להחליט על הפיכת הוועדה למתחמי דיור מועדפים לוועדת קבע ● זאת בטענה לרמיסת הרשויות המקומיות, תוכניות מתאר קיימות ומתנגדים, וליצירת מאגר של מלאי תכנוני לא מעודכן, שאינו תורם לירידת מחירי הדירות

האוניברסיטה העברית בירושלים / צילום: Shutterstock

האוניברסיטה העברית: הפרופסורית מכחישת הטבח לא תשוב ללמד אם לא תחזור בה

דיקן ביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית הודיע כי פרופ' נדירה שלהוב־קיבורקיאן, שהכחישה את אירועי ה־7 באוקטובר, תפסיק ללמד בו לצמיתות אם לא תחזור בה מדבריה ● בהודעה נכתב: "חופש הביטוי איננו מקנה זכות להיות מעורב בהוראה ובחינוך של מקצוע שלערכיו אדם מתכחש"

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

המגדל היוקרתי שאיבד 205 מיליון דולר בשווי בתוך שנתיים: הסיפורים מאחורי הדוחות בת"א

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: המלחמה פגעה בהיקף הגז שמספקת ניו מד למצרים ודוחות נכסים ובנין מגלים מה קרה לשווי של בניין HSBC בניו יורק ● מדור חדש

רני צים / צילום: איל יצהר

רני צים רוצה את הכסף של פסגות: מסדר לעצמו אקזיט של רבע מיליארד שקל

לאחר שוויתר על חלום בית ההשקעות, מנסה צים להוציא לפועל עסקת בעלי עניין ענקית: מכירת החזקותיו בחברת מרכזי קניות הנושאת את שמו לפסגות תמורת 250 מיליון שקל ● העסקה נדרשת לתמיכת בעלי מניות המיעוט – בהם יניב בנדר, שותפו של צים לרכישת פסגות

סניף של סופר פארם / צילום: בר - אל

מכה לסופר פארם: בוועדת הכלכלה מקדמים חקיקה שתחליש את כוחה

לפי הצעת החוק שמקדמת ועדת הכלכלה, בכל קניון חדש שייפתח בחמש השנים הבאות - חנות הפארם הראשונה בו לא תהיה של סופר פארם ● נכון ל-2021, נתח השוק הכספי של הרשת היווה כ-85% עם כ-7.5 מיליארד שקל הכנסות

בורסת לונדון / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת באירופה; יוניליוור מפרידה את יחידת הגלידה

הניקיי עלה ב-0.7% ● לראשונה מזה 17 שנה, הבנק המרכזי ביפן העלה את הריבית במדינה ● החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות ● בנק אוף אמריקה: ייתכן שהשוק מתחיל לפקפק בכך שהפד יבצע הפחתות ריבית של 75 נקודות בסיס בשנת 2024

מימין: אלי פסח, ד''ר להבית אקרמן וטוני כהן / צילום: אוראל עזרא

רשת מכבי אסתטיקה משנה מודל פעילות ומקימה רשת שותפים בפריסה ארצית

במסגרת המהלך תעניק הרשת שירותים אסתטיים באמצעות מרכזים רפואיים, מרפאות וקליניקות פרטיות, במקביל למודל הקודם במסגרתו השירותים הוענקו בחמשת המרכזים הרפואיים של הקופה

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

החברה שבה כל עובד עשירי היה במילואים: הסיפורים מאחורי הדוחות בת"א

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: התחזית האופטימית של מנכ"ל תדיראן להמשך וחברת ה-IT אברא טוענת - 10% מהעובדים היו במילואים, וההכנסות נפגעו ● מדור חדש

העסקאות ממשיכות ליפול / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: ניומד, ענבל מרמרי, איל יצהר, אלבטרוס, shutterstock,

עסקאות במיליארדים? לאן נעלמה ההבטחה הגדולה של הקשרים עם האמירויות

חברת הנפט של אבו דאבי תכננה לרכוש 50% מניו־מד יחד עם BP, אך הקפיאה את המו"מ בגלל המלחמה ● זו אינה הפעם הראשונה שהשקעה אמירתית לא מבשילה ● מאז הסכמי אברהם, הציפיות לגל עסקאות פגשו רגולציה ושיקולים ביטחוניים ● מנגד, התיירות פורחת והנוכחות האמירתית בקרנות ההון סיכון בעלייה