גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה חיובית בת"א: בזק זינקה 7.8% ברקע לעסקת סרצ'לייט, ביקום טסה 30%

ת"א-35 ות"א-125 עלו בכ-0.7% ● בזק וביקום רשמו עליות חדות על רקע החתימה לעסקת ביקום-סרצ'לייט ● פז נפט זינקה ב-3%, דלק עלתה ב-2.3%

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

יום המסחר החמישי והאחרון לשבוע התנהל בעליות שערים נאות, זאת כשהמדדים בארה"ב עולים, לצד ירידת התשואות על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות.

ברקע למסחר עומדת הודעת הבנק הפדרלי של ארה"ב מאמש, שהחליט כצפוי להותיר את הריבית בשוק האמריקאי ללא שינוי, ולצד זאת רמז על הורדות ריבית אפשריות בהמשך השנה.

בבית ההשקעות פסגות ציינו כי "לאור העובדה שהשווקים תימחרו הסתברות של כמעט 90% שהפד יתחיל להוריד את הריבית בחודש יולי עם תימחור מלא של 3 הפחתות ריבית עד סוף השנה, רף הציפיות מהפד לפגישה זו היה גבוה מאוד והסיכוי לאכזבה היה גבוה מבחינת השוק".

"בפגישה זו", הוסיפו בפסגות, "הפד הצליח לתת משהו לכל אחד, ובעיקר דאג לא לפרק את השווקים על-ידי עיצוב ציפיות מחדש".

לפי פסגות, הפד עדיין אומר כי "התנאים להפחתת ריבית עוד לא בשלו, אך באופן ברור הוא כבר מדבר עליה".

נוסף לנושא הריבית, המשקיעים גם שואבים עידוד בימים האחרונים מסימנים המעידים על חזרה למו"מ בין ארה"ב לבין סין בכל הנוגע למלחמת הסחר הנמשכת בין שתי המדינות, וזאת אחרי כמה שבועות בהן עלו המתחים בין השתיים והגבירו את חששות המשקיעים בנוגע להשלכות השליליות האפשריות על המשך הצמיחה הגלובלית.

בין מניות מדד ת"א 35, זו של לייבפרסון  קפצה בכ-6%, ומניות בזק וביקום התחזקו בכ-30%-8%.

ארפורט סיטי  קיימה כנס משקיעים בו הציגה את נכסיה, הפוטנציאל הגלום בהם והתכניות להמשך. הבוקר עדכנה איירפורט סיטי על בקשה שהוגשה לתביעה ייצוגית נגדה בטענה לפרטים מטעים בקשר לשווי נכסיה.

מניית הקנאביס אינטרקיור  זינקה בכ-16%.

בצד השלילי של המדד המוביל, מניית טבע  נחלשה בכ-1%, ומניות אלביט מערכות וטאואר איבדו 0.9% ו-0.6% בהתאמה.

עוד במסחר, חברת דסק"ש העלתה בפעם השנייה את מחיר המניה במסגרת הצעת הרכש למניות חברת נכסים ובניין, שבתגובה קפצה בכ-7%-9%. מחיר המניה הנוכחי לפיו מציעה דסק"ש לרכוש את מניות נכסים ובניין עומד על 390 שקל - גבוה בכ-13% מערכה הבוקר. נכסים ובניין עדכנה הבוקר על הפסקת בחינת עסקה לרכישת מגדל הליפסטיק בניו יורק, עליה דיווחה באחרונה.

מניית אפריקה נכסים  ריכזה מחזור מסחר גדול מהרגיל, בו התחזקה בכ-4.7%, ללא דיווח מצד החברה.

בין המניות הקטנות, זו של אביליטי צללה על רקע עדכון החברה בדבר תביעה אזרחית שהוגשה כנגדה וכנגד בעלי השליטה בה, על-ידי רשות ני"ע בארה"ב.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ביותר מ-2 מיליארד שקל.

16:30

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות בדומה לסנטימנט מעבר לים, וזאת לאחר שהפד אותת אמש כי הוא מוכן להפחית את הריבית בטווח הקרוב. המדדים בוול סטריט קופצים בכ-1% בפתיחה, ובורסות אירופה נסחרות בעליות. הבוקר באסיה המדדים עלו בחדות, ובארה"ב התשואות על האג"ח האמריקאי ל-10 שנים יורדות מתחת ל-2%, לראשונה מאז שנת 2016.

מניית בזק  מזנקת בכ-6% ברקע לחתימה על עסקה עם קרן סרצ'לייט. מניית ביקום, בעלת השליטה, מזנקת ב-20%.

12:45

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות בדומה לסנטימנט מעבר לים, על רקע הודעת הריבית של הפד, שהותיר את הריבית ללא שינוי, אך השאיר פתח להורדה בהמשך, ובכך מחסל באופן רשמי את הניסיון 'לנרמל' את הריבית. השוק מתמחר הורדת ריבית כבר ביולי הקרוב, למרות שהפד בהודעה מסר כי הורדת הריבית תתרחש רק בשנה הבאה. 

הזהב מטפס, הדולר נחלש בעולם, ותשואות האג"ח של ממשלת ארה"ב יורדות.

מניית בזק  מזנקת ב-3.2%. בדיון דחוף שנערך הבוקר אצל נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, השופט איתן אורנשטיין, עשוי לאפשר לבעלת השליטה בבזק, ביקום, וקרן סרצ'לייט, לחתום כבר ביומיים הקרובים על העסקה במטרה להמשיך ולקדמה

טבע  מאבדת כ-2% ויורדת מתחת לשוויה של חברת מיילן , שנמחקה מהבורסה בתל אביב.

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-680 מיליון שקל.

10:10

המסחר בת"א מתנהל בשעה זו בעליות. ת"א-35 ות"א-125 עולים בכ-0.8%. ת"א-90 מוסיף כ-0.55%, ת"א-בנקים עולה ב-0.75% ות"א-ביטוח מטפס בכ-1%.

המניות הבולטות בעליות בת"א-35 הן לייבפרסון, בזק ודלק קבוצה. בירידות בולטות טבע, טאואר ואופקו. 

לאחר שבתחילת החודש דווח כי נכסים ובנין  בוחנת אפשרות לרכוש את השליטה ב"מגדל הליפסטיק" בניו יורק , הבוקר מעדכנת החברה כי לאחר בדיקות ראשוניות שנערכו, הוחלט שלא להמשיך בבחינת העסקה.

09:45

פתיחה ירוקה בבורסה בת"א: מדד ת"א 35 ו-125 עולים בכ-0.6%, בהתאמה. גם ממד הבנקים עולה ב-0.56%.

טבע  יורדת ב-2.18%, ובזק  עולה בכ-4%. לייבפרסון  ממשיכה במגמה החיובית ועולה בעוד 5.61%. 

06:30

המסחר בבורסה בת"א ייפתח הבוקר על רקע המגמה החיובית העולמית.

אמש ננעלו בורסות וול סטריט בעליות: כך, הדאו עלה ב-0.15%, הנאסד"ק 0.42% וה-S&P 500 עלה 0.3%.4, זאת לאחר החלטת הריבית של הפד.

הבנק הפדרלי הותיר אתמול את הריבית בארה"ב ללא שינוי ברמה של 2.25%-2.5%, וזאת בתום ישיבה מתוחה בת יומיים של חברי ועדת השוק הפתוח. החלטת הריבית הינה בהתאם לתחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק. יחד עם זאת, נמסר כי הפד צופה הורדת ריבית אחת ב-2020, למרות שהמשקיעים עדיין מהמרים על ירידה בריבית כבר ביולי.

המסחר בתל-אביב ננעל אתמול בעליות, בהובלת מדד הביטוח שקפץ ב-2.1%. מדד ת"א 35 עלה ב-0.25%, ת"א 90 טיפס ב-0.5% ומדד הבנקים ללא שינוי.

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בעליות שערים: בורסת טוקיו עולה ב-0.6%, בורסת הונג קונג עולה ב-0.9%, בורסת שנחאי מזנקת 2.2%.

מניית פורסייט זינקה בכ-50%, אלביט מערכות עלתה בכ-2%.

מניית איידיאו שוב סבלה מירידות חדות, וננעלה בירידות חדות של 13%, וזאת אחרי שבימים האחרונים התאוששה חלקית ממגמה שלילית מובהקת שאחזה בה, וזאת בעקבות חששות המשקיעים מהרעה בתנאי שוק השכירות לדיור בברלין, שוק פעילותה. היום עדכנה איידיאו כי הסנאט של ברלין אישר עקרונות הצעת חקיקה שעניינה הקפאת העלאת שכר הדירה של מגורים בברלין למשך תקופה של 5 שנים מתחילת 2020 עם תוקף רטרואקטיבי. עם הירידות היום השלימה מניית איידיאי צלילה של יותר מ-20% תוך שבועיים.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.28 מיליארד שקל.

המניות המובילות במדד הביטוח רשמו עליות. מניות הפניקס והראל השקעות קפצו בעד 4.2%. עוד בענף, מניות מגדל וכלל קפצו בלמעלה מ-3%.

ברקע למסחר, שלשום פורסם הדוח הסופי של ועדת קמיניץ בעניין ריבית ההיוון בפיצויים לנפגעי גוף ושמותיר את ריבית ההיוון בענף הביטוח על 3%. ההמלצות של הוועדה יובילו לכך שחברות הביטוח יחזירו לעצמן סכומי עתק שהפרישו בעבר בגלל המלצות ועדת וינוגרד, שעסקה באותו נושא.

עוד כתבות

נקודת טעינה חשמלית ברמת גן. הטבת האגרה השנתית לכלי רכב חשמליים כבר בוטלה / צילום: Shutterstock

בגלל ה"בור" בתקציב, באוצר בוחנים את ביטול הטבת מס הקנייה על רכב חשמלי

במסגרת הצעדים לצמצום החריגה מיעד הגירעון, נבחנת באוצר האפשרות לבטל את הטבת מס הקנייה על רכב חשמלי מ־2025 ● איך השתנתה האג'נדה הממשלתית ומה המודל של גרמניה מלמד על מה שיקרה לביקוש לרכב חשמלי בישראל עם מס קנייה של 83%

איסטנבול / צילום: Shutterstock

למרות הפסקת המסחר: ישראל החזירה דיפלומטים לשגרירות באנקרה

בחודש האחרון החלה ישראל להחזיר דיפלומטים ישראלים לטורקיה ● זאת למרות התקררות היחסים בין המדינות, והחלטת אנקרה להפסיק את הסחר עם ישראל עד להפסקת אש בעזה ● מה עומד מאחורי ההחלטה הישראלית?

ערן אור, מנכ''ל ומייסד חברת XRHealth / צילום: יח''צ

טייס הקרב שהקים חברת מציאות מדומה וגייס אותה לטיפול בנפגעי המלחמה

ערן אור הקים את XRHealth ב-2016 בעקבות פריצת דיסק שחווה. מאז החברה פועלת בעיקר בארה"ב ומציעה טיפולים בתחום הפיזיותרפיה, הכאב והטראומה באמצעות מציאות מדומה ● כשפרצה המלחמה, הוא החליט להשיק במהירות את המוצר גם בישראל, מוקדם מכפי שתכנן

אמיר דהן בהריסות של בית שנפגע מירי נ''ט, מטולה / צילום: אלה לוי וינריב

מנהל קרן הפיצויים: "בתל אביב לא מפנימים שיש מלחמה בצפון. הנזקים יתגלו ביום אחד"

מאז פרצה המלחמה קרן הפיצויים של רשות המסים שילמה כ־13.9 מיליארד שקל על הנזקים, אך כשהעומד בראשה אמיר דהן מסתכל על הזירה הצפונית הוא מבין שהכיס רחוק מלהיסגר ● בראיון לגלובס הוא מספר על העבודה תחת אש, מסביר למה לא כל מי שנפגע יזכה לשיפוי מהמדינה, ונערך ליום שאחרי: "אי אפשר לתאר את הלחץ שיהיה לנו כשהמפונים ירצו לחזור לבתים שלהם"

ורנון היל וכלבו סר דאפילד בפתיחת סניף חדש של מטרו בנק בלונדון, ב-2010 / צילום: Reuters, PA Images

המנכ"ל שהעסיק את אשתו, נתן לכלב שלו תואר והפיל בנק

ורנון היל, המייסד של בנק קומרס ומטרו בנק, שניהם הסתבכו בשל עבירות רגולטוריות, היה גם מי שעמד מאחורי בנק רפובליק פירסט שנפל ● להבדיל ממנהלי בנקים אחרים, היל ראה עצמו בראש ובראשונה כקמעונאי, אך נראה שדווקא גישה זו, בסופו של דבר, הכשילה את מיזמיו

בית דיזנגוף, השבוע. ריק ועזוב / צילום: ניר וייס ודררו

על מצבו העגום של הבניין שבו הוכרזה עצמאות ישראל

כל מי שעובר בשדרות רוטשילד בתל אביב יכול לראות מה עלה בגורלו של הבניין האייקוני בו דוד בן גוריון הכריז על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל ● ההזנחה הפושעת של הבניין כמו מטאפורה למצב המדינה

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

אדם סליפסקי, מנכ"ל שירותי הענן של אמזון פורש מתפקידו

סליפסקי: "זהו זמן טוב עבורי לבלות זמן רב יותר עם משפחתי, להיטען מעט, וליצור לעצמי מרחב מנטלי כדי לשקף ולבחון את האפשרויות שלי" ● מאט גרמן, סגן נשיא למכירות ושיווק של שירותי האינטרנט של אמזון, יחליפו ● ברבעון האחרון, שירותי הענן יצרו לאמזון הכנסות של 25 מיליארד דולר, מעל ציפיות האנליסטים

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

גיל שויד ימכור מניות צ'ק פוינט ב-200 מיליון דולר. כמה מזה יילך לכיסו?

מדובר באופציות שקיבל לפני 7 שנים ופקעו ● שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט, צפוי לפרוש מתפקידו ולעבור לתפקיד יו"ר פעיל בחברה וגם לאחר המכירה הוא יישאר בעל המניות הגדול בצ'ק פוינט

איך לחסוך בחיי הסוללה? / אילוסטרציה: Shutterstock

סוללת הטלפון מתרוקנת במהירות? כך תאריכו את זמן השימוש בה

השימוש היומיומי בסמארטפונים ובמחשבים ניידים מייצר תלות בשקעי טעינה, אך ניתן להקטין אותה בכמה צעדים פשוטים ● מהקטנת בהירות מסך, דרך כיבוי תוכנות "כבדות" ועד תוכנית חיסכון בחשמל

אמפי שוני הערב. משתתפי העצרת מניפים שלטים ''אין חטופים. אין עצמאות.'' / צילום: עודד אנגל Oded Engel

132 חטופים בעזה: טקס יום העצמאות האלטרנטיבי של משפחות החטופים

מטה משפחות החטופים קיים הערב (ב') עצרת בכיכר החטופים בת"א ● במקביל התקיים טקס "כיבוי משואות והדלקת התקווה" באמפי שוני ששודר בשידור ישיר במספר מוקדים ברחבי הארץ ● מחר (ג') יציינו את יום העצמאות במטס של תשעה מטוסים במבנה חסר שיניפו תמונות של 132 החטופים

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

עליות קלות בוול סטריט; פאוול: "אני כבר לא בטוח שהאינפלציה תרד"

נאסד"ק עולה בכ-0.2% ● פאוול: "היו סבלניים בקשר להורדת הריבית" ● גיימסטופ ו-AMC מזנקות שוב בעשרות אחוזים ● מלחמת הסחר: ביידן מעלה מכסים על היבוא הסיני, מכוניות חשמליות, שבבים ועוד - טסלה מזנקת ב-3.5% ● מדד מחירי הייצור בארה"ב עלה מעל הצפי ● הום דיפו יורדת בעקבות דוח מאכזב ● שינויים פרסונליים באמזון: אדם סליפסקי, מנכ"ל שירותי הענן, פורש

השקעה של 100 דולר, תשואה של 50 שנה / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

המחקר שמגלה: למה רוב האנשים לא נהנים מ"תשואה משוגעת״

בדיקה חדשה של ביצועי אפיקי השקעה מרכזיים, שבוצעה באוניברסיטת ניו־יורק, מגלה: 100 דולר שהושקעו במדד S&P 500 בשנת 1970 הפכו ל־22.4 אלף דולר - והניבו רווח של פי כמה וכמה מהשקעות בזהב, אג"ח או נדל"ן ● אז למה רוב האנשים לא נהנים מהתשואה המשוגעת של שוק המניות, ומה הסיכונים בדרך להיות "עשירים משחשבתם"

דובר צבא ירדן במסיבת עיתונאים / צילום: Reuters, Laith Al-jnaidi

בזמן מלחמת חרבות ברזל: תרגיל בינ"ל במעורבות לבנון בירדן

בתרגיל משתתפים כוחות יבשה, אוויר וים מ־33 מדינות כמו ארה"ב, בריטניה וצרפת וגם צבאות לבנון, מצרים ועיראק משתתפים בו ● לדברי דובר צבא ירדן, התרגיל מיועד לעזור במאבק בארגוני טרור ומהווה תגובה "להתפשטות כטב"מים, נשק ביולוגי, כימי וגרעיני"

פגיעה בבית בצפון / צילום: ap, Hassan Ammar

הותר לפרסום: אזרח ישראלי נהרג כתוצאה מפגיעת טיל נ"ט בצפון

שלושה לוחמי צנחנים נפצעו קשה כתוצאה מהיתקלות עם מחבלים בצפון הרצועה, לוחם גבעתי נפצע קשה מפיצוץ מטען בדרום הרצועה ● צה"ל ושב"כ חיסלו יותר מ-10 מחבלים בבית ספר של אונר"א במרכז הרצועה • טנקים של צה"ל נצפו בנקודה המערבית ביותר מאז הכניסה לרפיח • ראש ממשלת קטאר: פערים משמעותיים בין ישראל לחמאס על שחרור חטופים • מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו הלילה כטב"ם שהגיע לישראל, ככל הנראה מעיראק • עדכונים בולטים מכל החזיתות

גבול לבנון / צילום: ap, Hussein Malla

מטוסי צה"ל תקפו משגרי חיזבאללה מוכנים לשיגור בדרום לבנון

4 חיילים נפצעו בינוני וקל מפגיעת טיל נ"ט סמוך לקיבוץ יפתח שבגליל העליון ● שני כטב"מים פגעו באזור בית הלל שבאצבע הגליל מבלי שהופעלה אזעקה • בטקס הקראת השמות בהיכל הזיכרון בהר הרצל, אמר שר הביטחון כי "המלחמה תימשך עד שנשיב את חטופינו ונפרק את שלטון חמאס" • התרעות בעוטף עזה ובגליל • עדכונים בולטים 

הציבור לווה החודש משכנתאות בשווי 5.91 מיליארד שקל / אילוסטרציה: Shutterstock, Yuri Dondish

שוק המשכנתאות חוזר לרמות מלפני המלחמה

מנתוני בנק ישראל עולה כי הציבור לווה 5.91 מיליארד שקל בחודש אפריל האחרון ● הסקירות של הלמ"ס, בנק ישראל והכלכלן הראשי באוצר מורות על התאוששות משמעותית שחלה בשוק הדירות

אברהים קאלין, ראש סוכנות הביון הטורקית / צילום: ap, Emrah Gurel

מתווכת על מלא: ראש סוכנות הביון הטורקית נפגש עם הנייה בדוחא

ברקע המשבר בין ירושלים לאנקרה, ראש סוכנות הביון הטורקית נועד בבירת קטאר, דוחא, עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמעיל הנייה ● בפגישה בין השניים עסקו במו"מ, בניסיון הטורקי להביא להפסקת אש ובסוגיית הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה

דירות / צילום: Shutterstock

העסקאות באשקלון זינקו יותר מפי 2: כמה דירות חדשות נמכרו ברבעון הראשון?

על פי נתוני הלמ"ס, מספר העסקאות ברבעון הראשון קפץ ב-90% לעומת רבעון המלחמה הראשון ● באשקלון כמות העסקאות קפצה ב-155% ● מלאי הדירות החדשות למכירה עומד על כ-66,700 יחידות דיור סך הכל, כשליש ממנו מרוכז במחוז תל אביב וכרבע במחוז המרכז ● המשמעות: אזורי הביקוש הפכו גם לאזורי ההיצע

כוח צה''ל בעוטף עזה / צילום: Associated Press, Tsafrir Abayov

בג"ץ אישר למבקר המדינה לבקר את אירועי ה-7 באוקטובר

השופטת כנפי-שטייניץ קבעה שצה"ל ומבקר המדינה יגישו את טיעוניהם עד ה-8 ליוני, אך לא קבעה צו ביניים ● במשרד מבקר המדינה אומרים כי "מצופה מהרמטכ"ל ומכלל הגורמים המבוקרים לשתף פעולה באופן מלא עם נציגי משרד מבקר המדינה, בדומה לגופי הביטחון האחרים"

כ-300 אלף משתתפים במחאה פרו־פלסטינית בלונדון / צילום: ap, Alberto Pezzali

"זה לא מסובך": מה עומד מאחורי הסלוגן שפוגע בתדמית של ישראל

במשך 50 שנה, לפני הכרזת העצמאות ומייד אחריה, ישראל הייתה קלה להבנה ולהסבר ● עכשיו, מבקשי נפשה חוטפים את הנרטיב, ומכריזים שאין דבר פשוט יותר מהבנת צדקתם של הפלסטינים ● הנזק כבד והשאלה היא מה אפשר לעשות שעדיין לא נוסה